nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Walen genieten nu eenmaal meer van het leven…
Wat stel jij voor? Arabisch?Yaris schreef: ↑13 maart 2024, 16:34 We mogen zeker niet Engels nemen: de taal van een geopolitieke concurrent (de VS) en van een land dat niet bij de EU wenst te horen (Groot-Brittannië). Als we Engels kiezen is dat een buiging voor de Angelsaksische wereld.
Ik denk dat het door de politieke en culturele gevoeligheden nooit mogelijk zal zijn om één taal in de EU te gebruiken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Los van dergelijke banaliteiten, is het voor mij een raadsel waarom die uberhaupt aangesteld werd.
(edit: los van dat er zowiezo "iemand" moest aangesteld worden uiteraard ... des te erger)
Ik stel Latijn voor.Yaris schreef: ↑13 maart 2024, 16:34 We mogen zeker niet Engels nemen: de taal van een geopolitieke concurrent (de VS) en van een land dat niet bij de EU wenst te horen (Groot-Brittannië). Als we Engels kiezen is dat een buiging voor de Angelsaksische wereld.
Ik denk dat het door de politieke en culturele gevoeligheden nooit mogelijk zal zijn om één taal in de EU te gebruiken.
Bert "den bleiter" Anciaux is een visionair man. Reeds in 2020 lanceerde hij voor Brussel een opmerkelijk idee:
https://www.demorgen.be/nieuws/bert-anc ... oogle.com/
Bert Anciaux (sp.a): "Waarom geen Arabisch achter de loketten"?
Niet de gewesten, maar de gemeenschappen moeten centraal staan in een nieuwe staatshervorming, zegt oud-minister Bert Anciaux (sp.a).
En de hoofdstad Brussel krijgt een speciale plaats, waar de Europese Unie mee de lijnen uitzet en Engels of zelfs Arabisch een officiële voertaal kunnen worden.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 14 maart 2024, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd een visionair man geweest deze gevoelige mens.
Dat was de man die ook voorstelde om de erf-belasting op 100% te leggen, want erfenissen zijn oneerlijk.
Inderdaad, niet een beetje verhogen maar de volle 100% belasten. Alles (af)pakken dus ... alles naar de staat.
"Ik vind dat de wereld rechtvaardiger zou zijn als we erfenissen zouden afschaffen zodat vermogens rechtstreeks naar de overheid gaan".
De man is ook een beetje wereldvreemd en naïef: met erfenissen heeft hij een probleem, met schenkingen niet.
In een vraaggesprek met De Tijd over geldzaken, komt ook het principe van erfenissen ter sprake.
Anciaux antwoordt daarop dat hij zijn kinderen zonder aarzelen financieel wil bijstaan, maar met erfenissen heeft hij een probleem: ‘Ideologisch wringt dat bij mij wel een beetje omdat ik vind dat de wereld rechtvaardiger zou zijn als we erfenissen zouden afschaffen zodat vermogens rechtstreeks naar de overheid gaan’
Een eenvoudige en pragmatische oplossing: alles wegschenken vooraleer je komt te sterven ... maar zover denkt hij niet
En hij is natuurlijk ook een politicus: anderen mogen het slachtoffer worden, maar hijzelf of zijn kinderen niet.
"Maar dat is een persoonlijke overtuiging waarvan mijn kinderen niet het slachtoffer moeten worden."
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 14 maart 2024, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Met als gevolg dat erfenissen zich vooral zullen voordoen bij mensen die plots en onverwacht komen te erven. Lees: jonge ouders. Je zult maar als kind je ouders op jonge leeftijd verliezen waarna de staat alles weggraait, integenstelling tot mensen die hun ouders pas op gevorderde leeftijd verliezen.
Hij zal wellicht wat verblind geweest zijn door wat hij allemaal met het geld zou kunnen doen: verknoeien, opsoeperen, verspillen, verkwisten, of verkwanselen.
Hij zal wellicht wat verblind geweest zijn door wat hij allemaal met het geld zou kunnen doen: verknoeien, opsoeperen, verspillen, verkwisten, of verkwanselen.
Hij kan er van alles mee doen. Hij kan het ook gewoon verbrandensintorama schreef: ↑14 maart 2024, 15:31 Met als gevolg dat erfenissen zich vooral zullen voordoen bij mensen die plots en onverwacht komen te erven. Lees: jonge ouders. Je zult maar als kind je ouders op jonge leeftijd verliezen waarna de staat alles weggraait, integenstelling tot mensen die hun ouders pas op gevorderde leeftijd verliezen.
Dat verklaart dan misschien ook de adoratie van Brembos voor Frank VDB en Bert Anciaux
Doelpunt!m-peeters schreef: ↑14 maart 2024, 19:38Hij kan er van alles mee doen. Hij kan het ook gewoon verbrandensintorama schreef: ↑14 maart 2024, 15:31 Met als gevolg dat erfenissen zich vooral zullen voordoen bij mensen die plots en onverwacht komen te erven. Lees: jonge ouders. Je zult maar als kind je ouders op jonge leeftijd verliezen waarna de staat alles weggraait, integenstelling tot mensen die hun ouders pas op gevorderde leeftijd verliezen.
Dat verklaart dan misschien ook de adoratie van Brembos voor Frank VDB en Bert Anciaux