Nieuwe spaarrekening van N26
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nieuwe spaarrekening van N26
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 maart 2024, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe spaarrekening van Nz6
Er worden in dat artikel rare dingen gezegd om die spaarrekening af te breken zoals:
Tiens, dat is nieuw voor mij.Het spaarboekje bestaat enkel uit een basisrente. Die wordt berekend op basis van hoelang je geld gedurende een jaar op de rekening staat. Als dat een volledig jaar is, ontvang je de geafficheerde rente. Indien je geld minder lang kan renderen, verlies je een gedeelte van de rente.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De gereglementeerde spaarrekeningen zijn ook de gewone. Het kan zijn dat de niet-gereglementeerde voor jou de gewone zijn, maar dan ben je waarschijnlijk in de minderheid.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Voila ... zoals ik zei ...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 14 maart 2024, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar gereglementeerd of niet, het is onnozel om erop te wijzen dat je maar basisrente krijgt voor de tijd dat het geld op je rekening staat.
Het is inderdaad verwarrend omdat de gereglementeerde spaarrekening een product is wat alleen in België bestaat.
Het is een Duitse bank die naar België komt en een spaarrekening aanbiedt zoals die in de andere EU landen ook normaal is.
Leve de EU, zelf geen eenduidige spaarrekenigen in alle landen.
In de EU is er zogezegd vrij verkeer van kapitaal, maar probeer als Belg maar eens een spaarrekening te openen in Nederland.
Re: Nieuwe spaarrekening van N26
Ze zullen nog wat tekst moeten vullen hebben. Het diploma van journalistiek krijg je al jaren bij een pakje Solo. Ik zou er ook een willen halen.
Lang leve de gereglementeerde spaarrekeningen.
Voor de rest : kompleet met je eens. De gereglementeerde spaarrekening is ook voor mij de normale spaarrekening.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 maart 2024, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is er zo geweldig aan gereglementeerde spaarrekeningen? Dat je slechts één keer per jaar de basisrente krijgt uitbetaald? Of dat je bij een verhoging van de getrouwheidspremie gekke dingen moet uithalen om daar snel een graantje van mee te pikken?
Geef mij maar spaarrekeningen waarbij de intrest maandelijks wordt uitbetaald en desgevallend nog een extraatje voor sommen die er een jaar lang op zijn blijven staan. Maar vooral toch dat gegeven van een maandelijkse uitkering: het fenomeen van intrest op intrest, dat zich in die gevallen veel forser manifesteert dan bij die jaarlijkse/trimestriële uitbetalingen.
Voor mij part mogen alle types rekeningen gerust naast elkaar blijven bestaan, maar de Europese markt moet eindelijk wel eens opgegooid worden. Alleen al in dat opzicht is de 'move' van N26 een goeie zaak. 1,96% netto voor kleine bedragen die anders intrestloos op een zichtrekening zouden staan, is niet slecht. Beter zou uiteraard zijn: opnieuw intrest op een zichtrekening.
Geef mij maar spaarrekeningen waarbij de intrest maandelijks wordt uitbetaald en desgevallend nog een extraatje voor sommen die er een jaar lang op zijn blijven staan. Maar vooral toch dat gegeven van een maandelijkse uitkering: het fenomeen van intrest op intrest, dat zich in die gevallen veel forser manifesteert dan bij die jaarlijkse/trimestriële uitbetalingen.
Voor mij part mogen alle types rekeningen gerust naast elkaar blijven bestaan, maar de Europese markt moet eindelijk wel eens opgegooid worden. Alleen al in dat opzicht is de 'move' van N26 een goeie zaak. 1,96% netto voor kleine bedragen die anders intrestloos op een zichtrekening zouden staan, is niet slecht. Beter zou uiteraard zijn: opnieuw intrest op een zichtrekening.
Het geweldige aan gereglementeerde spaarrekeningen is het fiscaal voordeel: de eerste 1.020 euro interesten is vrij van RV.
Tja, een gewone spaarrekening bij de Belgische marktleider levert 0,5% rente op jaarbasis op.
Wie 1000 euro 11 maanden op de rekening laat staan, krijgt daar dan 4,59 euro rente voor; wie op een (gratis) rekening van N26 hetzelfde doet, krijgt daarvoor 18,18 euro en de fiscus 7,79 euro.
Dus toch kiezen voor de eerste optie, want geen RV te betalen? Rare jongens, die Belgen.
Wie 1000 euro 11 maanden op de rekening laat staan, krijgt daar dan 4,59 euro rente voor; wie op een (gratis) rekening van N26 hetzelfde doet, krijgt daarvoor 18,18 euro en de fiscus 7,79 euro.
Dus toch kiezen voor de eerste optie, want geen RV te betalen? Rare jongens, die Belgen.
Inderdaad.
En boven dat rentebedrag bedraagt de RV slechts 15%, ipv 30% zoals op niet gereglementeerde spaarproducten.
Er zijn ook gereglementeerde spaarrekeningen in België te vinden die meer rente opbrengen dan 0,5%, hoor.johann schreef: ↑14 maart 2024, 15:56 Tja, een gewone spaarrekening bij de Belgische marktleider levert 0,5% rente op jaarbasis op.
Wie diezelfde 1,000 euro 12 maand op een rekening bij bv NIBC laat staan, krijgt 30 euro rente en betaalt geen cent belasting...
Ook Santander, MeDirect, Keytrade, CKV en nog enkele andere banken kloppen vlotjes N26 met een gereglementeerde rekening, telkens zonder verdere beperkingen qua maandelijkse inleg of maximum spaarbedrag.
Hoe zit dat trouwens met de RV bij N26?
Ik vermoed dat je zelf een hele spreadsheet moet bijhouden om achteraf de belastingaangifte nog te doen?
Vrij omslachtig toch en niet echt om naar huis over te schrijven als je het allemaal bekijkt, ook qua kostprijs: om écht competitief te zijn zou hun bruto rente toch al boven de 4,4 pct moeten uitkomen...
Je moet uiteraard wel appelen met appelen vergelijken. Vanzelfsprekend zijn er véél meer mogelijkheden op de Belgische markt als je een bepaalde som voor 12 maanden parkeert, maar ik wou wijzen op de situatie voor gelden waarvoor onmogelijk een getrouwheidspremie kan verworven worden. MeDirect heeft een gereglementeerde rekening die beter doet, maar daar stopt het ook.
Wat de moeite van de aangifte betreft: ik weet niet hoe N26 het zal aanpakken, maar ik heb een rekening bij een andere buitenlandse bank, en die sturen me gewoon een overzichtje met de verworven intresten. Sowieso lukt het me nog wel om 12 getalletjes op te tellen. Die som geef je gewoon aan bij de jaarlijkse belastingaangifte in het juiste vakje, en klaar is kees. Niets moeilijk aan.
Wat de moeite van de aangifte betreft: ik weet niet hoe N26 het zal aanpakken, maar ik heb een rekening bij een andere buitenlandse bank, en die sturen me gewoon een overzichtje met de verworven intresten. Sowieso lukt het me nog wel om 12 getalletjes op te tellen. Die som geef je gewoon aan bij de jaarlijkse belastingaangifte in het juiste vakje, en klaar is kees. Niets moeilijk aan.
Dat niemand hier het over de hoge maandelijkse kosten voor die rekening heeft verbaast me.
"Instant Savings Account is enkel beschikbaar voor de zogenaamde Metal-klanten. Dat zijn klanten die een dienstenpakket bij de bank afnemen en daarvoor 16,90 euro per maand betalen.
Zo’n abonnement kost dus 202,80 euro per jaar. Dat betekent dat je minstens 7.243 euro op die rekening moet parkeren om met de spaaropbrengsten de jaarlijkse abonnementskosten te betalen. De formule is dus enkel interessant voor wie een (aanzienlijk) groter bedrag opzij kan zetten.
Stel dat je 10.000 euro op die rekening parkeert, komt het effectieve rendement uit op 77,2 euro, oftewel 0,77 procent. Dat is fors minder dan wat je bij veel andere spaarboekjes krijgt."
"Instant Savings Account is enkel beschikbaar voor de zogenaamde Metal-klanten. Dat zijn klanten die een dienstenpakket bij de bank afnemen en daarvoor 16,90 euro per maand betalen.
Zo’n abonnement kost dus 202,80 euro per jaar. Dat betekent dat je minstens 7.243 euro op die rekening moet parkeren om met de spaaropbrengsten de jaarlijkse abonnementskosten te betalen. De formule is dus enkel interessant voor wie een (aanzienlijk) groter bedrag opzij kan zetten.
Stel dat je 10.000 euro op die rekening parkeert, komt het effectieve rendement uit op 77,2 euro, oftewel 0,77 procent. Dat is fors minder dan wat je bij veel andere spaarboekjes krijgt."