Holdings
TIP
Re: Holdings
Of ze hebben de gave, zoals ik, om te kopen net voor een daling en te verkopen net voor een stijging.
Maar die marktkapitalisatie/indexniveau wordt toch bepaald door de andere beleggers. Als sommigen het slechter doen dan de index, moet er even marktkapitaal zijn dat het beter doet, anders was de index immers nooit wat hij daadwerkelijk is.Barryke schreef: ↑13 maart 2024, 12:12 Dat is ook een denkfout. Waarom denken jullie dat de helft van de beleggers het beter doet dan de index? Statistieken spreken dat tegen.
Volgens mij doet ongeveer de helft van de marktkapitalisatie van bvb IWDA het beter dan de index. Maar ik kan verkeerd zijn, ik ben niet de slimste. Neem je de s&p 500 equal weight, dan doet de helft van de aandelen het beter dan de index. Dat wil niet zeggen dat de helft van de beleggers het beter doet dan de index. Beleggers hebben immers de gave om er meestal de verkeerde aandelen uit te kiezen.
Bedoel je dat als grap? Of als cynische samenvatting van je eigen keuzes? Er zijn ook veel beleggers die wel de 'juiste' aandelen kiezen. Indien er geen vraag naar die aandelen was, zouden ze niet stijgen en niet 'de juiste' zijn. Die vraag komt van de beleggers.
Al zo een kleine 10% erbij deze week bij het koopje van het jaar in holdingland.
Ze hebben het gaspedaal precies terug gevonden. Korting blijft na deze koersklim nog altijd enorm.
Ze hebben het gaspedaal precies terug gevonden. Korting blijft na deze koersklim nog altijd enorm.
Ja, dat klopt ook niet zeker, omdat het ene aandeel sterker stijgt dan het andere? Als je kan helpen..
Zie bvb https://imgur.com/a/V4SoaCfKempen123 schreef: ↑13 maart 2024, 14:04
Bedoel je dat als grap? Of als cynische samenvatting van je eigen keuzes? Er zijn ook veel beleggers die wel de 'juiste' aandelen kiezen. Indien er geen vraag naar die aandelen was, zouden ze niet stijgen en niet 'de juiste' zijn. Die vraag komt van de beleggers.
Het is wel niet heel duidelijk wat die average investor is uit dat plaatje.
Voor de duidelijkheid: Als ik zeg 50% doet het beter dan gemiddeld, dan heb ik het natuurlijk wel over beleggers die volledig geinvesteerd zijn in dezelfde markt als waar de index over gaat, en handelskosten niet meegerekend. Anders is de vergelijkingsbasis niet eerlijk, dan kun je nooit een conclusie bereiken.
Ja ze zijn daar in het wilde bos hevig aan de bomen aan het schudden. Zulke hoge kortingen zag ik ook bij Peugeot Invest, Wendel, Eurazeo, Italmobiliare, Tubize (zeer recent allemaal). 1 maal dat het dan begint te stijgen lopen de beleggers weer achter de stijgende koersen aan. Kepler Cheveux kwam met een koersdoelverlaging vandaag (260 euro) en je hebt nu 1 maal van die beleggers die niet beter weten en vlug aan marketprice verkopen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
1 tje gemeld VIEL = pas vermeld na de stijginglaeka schreef: ↑13 maart 2024, 08:45Dat is spijtig he man dit jaar deed ik al 30 aankopen waarvan 1 tje gemeld VIEL. Italmobiliare uitgestapt aan 28 euro en terug vol in aan 27,35 euro.doorwinterd schreef: ↑13 maart 2024, 00:12
Hier pleit je toch zelf om te beleggen in een wereldindex?
Op 8 februari zei je immers dat je Italia Italmobiliare verkocht hebt, vlak voor de stijging van 21%. Je 2 vermelde aankopen brachten op dat jaar de helft op van wereldindex.
Bijkomend vermeldde je dat oa Bois Sauvage in de plaats kwam.
Bois Sauvage dat je al bijna 3 jaar aan het opbouwen bent (10x 'mooi pakket bijgekocht', 'positie gevoelig opgedreven')
Bois Sauvage moet ondertussen 40% stijgen om break even te staan, in die periode ging de wereldindex +30%.
Het is altijd hetzelfde stramien, pakje kopen, als het zakt pakje bijkopen en snel buiten met beperkte winst.
Van de zware verliezers als Camellia en Bois Sauvage, Jardine ed bleven de extra pakketten zich opstapelen.
Volgens mij ben jij net het schoolvoorbeeld van waarom de meeste mensen beter af zijn met een tracker.
Italmobiliare uitgestapt aan 28 euro = vermeld
en terug vol in aan 27,35 euro.= niet vermeld
er is nog een hoop werk aan je geloofwaardigheid
Ik bespaar u de moeite om al mijn transacties te vermelden want anders heb jij 24 uur op 24 uur nodig om alles te doorspitten en na te pluizen. Wanneer ga jij eens iets nuttig posten? Schrik voor de totale afgang bij uw aankopen!doorwinterd schreef: ↑14 maart 2024, 17:491 tje gemeld VIEL = pas vermeld na de stijging
Brederode stelt een dividend voor van 1,29 euro
OK, nice, maar in 2001 was dat al 0,56€ per aandeel bij een beurskoers van laat ons zeggen 20€. En toen waren er nog VVPR strips.
Zo spectaculair is het dus niet, ik vind het mager. Wel blij met het aandeel an sich uiteraard; kopen aan 10€, waar zijn de dagen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mijn post zijn zeer nuttig. We hebben immers nog nooit gelezen dat je vol was ingestapt in iets dat ondertussen al 22% gedaald is. Omgekeerd met regelmaat, ook nu weer met Italmobiliare. Meneer is vol ingestapt aan de 22% lagere koers van één maand geleden terwijl hij op 8 febr postte dat hij was uitgestapt.laeka schreef: ↑14 maart 2024, 18:07Ik bespaar u de moeite om al mijn transacties te vermelden want anders heb jij 24 uur op 24 uur nodig om alles te doorspitten en na te pluizen. Wanneer ga jij eens iets nuttig posten?doorwinterd schreef: ↑14 maart 2024, 17:49
1 tje gemeld VIEL = pas vermeld na de stijging