Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Correcte analysevortex schreef: ↑15 maart 2024, 08:10Ze gaan de verkiezingen niet winnen maar dat zal niet beletten dat ze toch de postjes zullen binnenhalen. De partijen die wel gaan winnen VB en PVDA / PTB zijn bij voorbaat al in de oppositie gezet, zij gaan goed betaald worden om kritiek te leveren op een volgende episode met sukkels die nu van alles aan het beloven zijn maar uiteindelijk niks voor elkaar krijgen omdat de echte oppositie, Vlaanderen tegen Wallonië binnen de meerderheid zit. Zowat op elk punt zijn Vlaanderen en Wallonië elkaars tegengestelde, daar heb je zelfs geen NVA in de regering voor nodig, Vivaldi heeft, buiten te veel geld uitgeven, om die reden niks voor elkaar gekregen. Van Peteghem had nog zo zijn best gedaan om een fiscaal hervormingsplan uit te werken, is koudweg van tafel geveegd door de PS, zal in een Vivaldi 2 niet anders zijn, maar ja, er mogen bij zijn is blijkbaar belangrijker.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En we hebben de kaap van 100 gerond.
Tijd om te resumeren en onze stemmenpoel te vergelijken met de rest van Vlaanderen:
- Vlaams Blok (23%): hier slechts derde. Als ik mijn oor te luisteren leg bij Jan met de pet zal dit wel hoger liggen bij de volledige populatie.
- N-VA (33%): hier eerste. Ik denk hier de omgekeerde situatie: slechter resultaat bij de volledige populatie.
- Vooruit (6%): ook dit lijkt me weinig. Sinds de defenestratie van ons mateke zijn ze wel hun stemmenkanon kwijt maar ik denk dat ze toch hoger gaan scoren.
- CD&V (3%): geen commentaar
- PVDA (24%): hier tweede! Dit is toch wel de verrassing van SG. Hier zou je toch verwachten dat hun jaloeziediscours minder aanslaat? Desalniettemin zouden ze wel eens kunnen verrassen bij de verkiezingen.
- Groen (2%) en Open VLD (1%): de kneusjes van SG. Geen schoner vermaak dan leedvermaak, maar zo'n uitslag in juni zou me toch wel amuseren
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Laat ons hopen op een beter resultaat voor groen en cdenv. Kwaliteit verdient waardering.
Laat ons hopen op een beter resultaat voor groen en cdenv. Kwaliteit verdient waardering.
Waardering moet je verdienen door kwaliteit te leveren.
En dat hebben die partijen, alsook Open VLD, niet gedaan. Vandaar de slechte peilingen, en vermoedelijk ook slechte uitslag in juni, voor die partijen.
Ik ben een zeer tevreden en zorgeloos levende mens mede dankzij onze huidige en voorgaande federale regeringen. Mijn Wit-Russische pennevriend is minder tevreden.
Sowieso zijn er nog vele andere oplossingen maar het is makkelijk om het gepeupel nog wat langer te laten werken.
Los daarvan, peeters, als vurige nva fan is sparen met die partij moeilijk, ze zitten constant de werkman in de zakken. Voerden ooit met van over het veld een speculatietaks in, uiteraard enkel voor het gepeupel. Het rechtse riedeltje van iedereen langer werken draait weer op volle toeren. Uiteraard, ze moeten het gepeupel meekrijgen....
LOL, je beseft toch dat er al lang geleden beslist is dat de wettelijke pensioen leeftijd in 2025 naar 66 en in 2030 naar 67 jaar gaat en dat we dit te danken hebben aan de pensioenhervorming die de heer minister professor Vandebroucke mede heeft voorbereid in de expertencommissie pensioenhervorming?
Ik hoop dat deze partijtjes in de "Orcus" van de geschiedenis zullen verdwijnen; doe daar ook de Marxisten bij; en goed doortrekken.
Laatst gewijzigd door Sammy2 op 15 maart 2024, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
" Geen schoner vermaak dan leedvermaak, maar zo'n uitslag in juni zou me toch wel amuseren "CarpeNoctem schreef: ↑15 maart 2024, 11:52En we hebben de kaap van 100 gerond.
Tijd om te resumeren en onze stemmenpoel te vergelijken met de rest van Vlaanderen:
- Vlaams Blok (23%): hier slechts derde. Als ik mijn oor te luisteren leg bij Jan met de pet zal dit wel hoger liggen bij de volledige populatie.
- N-VA (33%): hier eerste. Ik denk hier de omgekeerde situatie: slechter resultaat bij de volledige populatie.
- Vooruit (6%): ook dit lijkt me weinig. Sinds de defenestratie van ons mateke zijn ze wel hun stemmenkanon kwijt maar ik denk dat ze toch hoger gaan scoren.
- CD&V (3%): geen commentaar
- PVDA (24%): hier tweede! Dit is toch wel de verrassing van SG. Hier zou je toch verwachten dat hun jaloeziediscours minder aanslaat? Desalniettemin zouden ze wel eens kunnen verrassen bij de verkiezingen.
- Groen (2%) en Open VLD (1%): de kneusjes van SG. Geen schoner vermaak dan leedvermaak, maar zo'n uitslag in juni zou me toch wel amuseren
idem dito
Als vanouds de aandacht weer afleiden op het woordgebruik en -voor de verandering- weer beginnen over het al-dan-niet dat iemand hier met een dubbele nick zou rondlopen.m-peeters schreef: ↑15 maart 2024, 17:46LOL Je bent dus een vurige N-VA fan! LOLIndalo schreef: ↑15 maart 2024, 16:43
Sowieso zijn er nog vele andere oplossingen maar het is makkelijk om het gepeupel nog wat langer te laten werken.
Los daarvan, peeters, als vurige nva fan is sparen met die partij moeilijk, ze zitten constant de werkman in de zakken. Voerden ooit met van over het veld een speculatietaks in, uiteraard enkel voor het gepeupel. Het rechtse riedeltje van iedereen langer werken draait weer op volle toeren. Uiteraard, ze moeten het gepeupel meekrijgen....
Wat een verrassende, maar ook moedige bekentenis. Ik had dit nooit kunnen vermoeden.
Trouwens, je woordgebruik (zoals gepeupel) en je gebrekkige kennis van het Nederlands doet me aan iemand die herinneren, iemand die al vele malen verbannen is op dit forum.
Kan je het ook even hebben over zijn inhoudelijke boodschap ?
Bedankt !
Zat er dan enige inhoud in zijn boodschap?KV schreef: ↑15 maart 2024, 19:02Als vanouds de aandacht weer afleiden op het woordgebruik en -voor de verandering- weer beginnen over het al-dan-niet dat iemand hier met een dubbele nick zou rondlopen.m-peeters schreef: ↑15 maart 2024, 17:46
LOL Je bent dus een vurige N-VA fan! LOL
Wat een verrassende, maar ook moedige bekentenis. Ik had dit nooit kunnen vermoeden.
Trouwens, je woordgebruik (zoals gepeupel) en je gebrekkige kennis van het Nederlands doet me aan iemand die herinneren, iemand die al vele malen verbannen is op dit forum.
Kan je het ook even hebben over zijn inhoudelijke boodschap ?
Bedankt !