Nieuwe spaarrekening van N26
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwe spaarrekening van N26
Dat is niet onopgemerkt gebleven, hoor. Precies daarom schreef ik "... wie op een (gratis) rekening van N26 hetzelfde doet ...", want er zijn twee tarieven:
4% bruto (2,8% netto) voor wie zo gek is de hoofdprijs te betalen voor een rekening bij een fintech, of 2,8% bruto (1,96% netto) voor wie van mening is dat een gratis account volstaat.
Peanuts? Jazeker, maar het is meer dan helemaal niets (wat het zou opbrengen op een zichtrekening).
4% bruto (2,8% netto) voor wie zo gek is de hoofdprijs te betalen voor een rekening bij een fintech, of 2,8% bruto (1,96% netto) voor wie van mening is dat een gratis account volstaat.
Peanuts? Jazeker, maar het is meer dan helemaal niets (wat het zou opbrengen op een zichtrekening).
Zo'n metal rekeningen heeft ook zijn voordelen.
Die kunnen handig zijn om te hebben
En als ik daar bv geld parkeer dat nu toch her en der op zichtrekeningen staat, betaalt dat zichzelf gewoon terug.
Die kunnen handig zijn om te hebben
En als ik daar bv geld parkeer dat nu toch her en der op zichtrekeningen staat, betaalt dat zichzelf gewoon terug.
N26 You (EUR 95 per jaar) geeft o.a.
- Onperkt gratis ATM-afhalingen in niet-euro (kosten ATM-operatoren buiten beschouwing gelaten)
- Medische kosten op reis gedekt tot EUR 1.000.000
- Burgerlijke aansprakelijkheidskosten op reis gedekt tot EUR 500.000 (uniek denk ik)
Geeuw; de basisintrest bij bijvoorbeeld MeDirect brengt 2.00 + 0.8% op. Ik plaats 1.00€ op deze rekening en krijg mijn rente. En al die brol van medische kosten,BA, enz... heeft iedere verantwoordelijke burger toch al, niet? Waarom is deze "nieuwe" aanbieder een meerwaarde?
Op basis waarvan meen je een verzekering voor medische kosten en BA als "brol" te moeten karakteriseren? Plus, er zijn veel mensen die zonder verzekering voor medische kosten op reis of schade veroorzaakt aan derden op reis op reis gaan. Dat is dus zonder meer nuttig. En, nogmaals, een verzekering voor schade veroorzaakt aan derden op reis is volgens mij uniek.Sammy2 schreef: ↑15 maart 2024, 22:58 Geeuw; de basisintrest bij bijvoorbeeld MeDirect brengt 2.00 + 0.8% op. Ik plaats 1.00€ op deze rekening en krijg mijn rente. En al die brol van medische kosten,BA, enz... heeft iedere verantwoordelijke burger toch al, niet? Waarom is deze "nieuwe" aanbieder een meerwaarde?
Ik vraag me ook af waarom je sarcasme-quotes rond "nieuwe" zet, want niemand zegt dat N26 een nieuwe bank is.
De interest: sommige mensen zijn vermogend en hebben al meerdere potjes van 100.000 of 200.000 Euro volgestort bij andere banken. N26 Metal is dan een interessant aanbod voor wie een groot spaarbedrag wil spreiden over meerdere depositogaranties. Heb je nog meer geld, dan kan zelfs de rente op de niet-Metal plans interessant zijn (al betaal je dan natuurlijk ook gewoon bij voor Metal).
1. Die "incentives" die jij vermeld, hoef je niet in een bankenpakket te verpakken. Beter kijken wat de markt biedt. Medische kosten in het buitenland kan je perfect dekken via jouw eigen ziekenfonds. Schade aan derden: welke schade buiten de normale reisverzekering spreek jij hier aan? Als je echt schrik hebt om te reizen, neem een specifieke reisverzekering. Mijn menig: je koopt overbodige verzekeringen met N26.Kumquat schreef: ↑15 maart 2024, 23:35Op basis waarvan meen je een verzekering voor medische kosten en BA als "brol" te moeten karakteriseren? Plus, er zijn veel mensen die zonder verzekering voor medische kosten op reis of schade veroorzaakt aan derden op reis op reis gaan. Dat is dus zonder meer nuttig. En, nogmaals, een verzekering voor schade veroorzaakt aan derden op reis is volgens mij uniek.Sammy2 schreef: ↑15 maart 2024, 22:58 Geeuw; de basisintrest bij bijvoorbeeld MeDirect brengt 2.00 + 0.8% op. Ik plaats 1.00€ op deze rekening en krijg mijn rente. En al die brol van medische kosten,BA, enz... heeft iedere verantwoordelijke burger toch al, niet? Waarom is deze "nieuwe" aanbieder een meerwaarde?
Ik vraag me ook af waarom je sarcasme-quotes rond "nieuwe" zet, want niemand zegt dat N26 een nieuwe bank is.
De interest: sommige mensen zijn vermogend en hebben al meerdere potjes van 100.000 of 200.000 Euro volgestort bij andere banken. N26 Metal is dan een interessant aanbod voor wie een groot spaarbedrag wil spreiden over meerdere depositogaranties. Heb je nog meer geld, dan kan zelfs de rente op de niet-Metal plans interessant zijn (al betaal je dan natuurlijk ook gewoon bij voor Metal).
2. De netto-intrest na aftrek van de lidgelden, is de moeite niet waard. Dit systeem van "speciale lidgelden betalen om een hogere intrest te verkrijgen" is verkeerd afgelopen bij een andere Belgische bank. Wie was dat ook weer, die op de eerste plaats verscheen bij de "simulator"?
Ik zou nooit een buitenlandse spaarbank aanprijzen, tenzij ik er voor betaald wordt. Bij jij "agent"?
3. Mijn mening: als je over een bescheiden kapitaaltje beschikt: "keep it simple and stupid". Spaar in de banken die je kent.
Oké voor jou?
Jij bent toch wel heel agressief en neerbuigend in je "ik vind het niet nuttig, dus ik kan me niet indenken dat een ander er iets aan zou kunnen hebben" rant. Vind je het nu echt nodig om andere te verwijten dat ze "bang zijn om op reis te gaan" gewoon omdat ze het goed vinden een BA-verzekering voor schade verooraakt aan derden op reis te hebben?
Ziekenfonds dekt voor zover ik weet niets buiten de E.U. of E.E.R. Wereldwijde verzekering voor medische kosten op reis komt bij een Belgische bank al snel uit op 50 Euro voor dekkingen van 50.000 of 100.000 Euro. BA zit er dan ook niet in. En gratis ATM-afhalingen evenmin. Ik beweer ook niet dat N26 You of N26 Metal voor iedereen objectief het beste zal zijn. Maar voor sommigen wel.
Dat je N26 probeert te bashen op basis van het boeltje dat Aion er van maakt, houdt ook geen steek. De problemen bij Aion staan namelijk volledig los van het feit dat ze geld aanrekenen voor hun lidmaatschap. Dit is even relevant als zeggen dat je geen banken mag vertrouwen met de letter "N" in hun merknaam. Dat je voor Aion's Extended spaarrekening een duurdere lidmaatschapsformule moest nemen, was trouwens ook enkel in het begin waar. Dus niet alleen is het geen relevante gelijkenis, het is zelfs geen gelijkenis meer.
Wat jij neerbuigend en agressief noemt, is eerder realistisch, ervaren of ook assertief. Ik vergeef je jouw jeugd.Kumquat schreef: ↑16 maart 2024, 00:13Jij bent toch wel heel agressief en neerbuigend in je "ik vind het niet nuttig, dus ik kan me niet indenken dat een ander er iets aan zou kunnen hebben" rant. Vind je het nu echt nodig om andere te verwijten dat ze "bang zijn om op reis te gaan" gewoon omdat ze het goed vinden een BA-verzekering voor schade verooraakt aan derden op reis te hebben?
Ziekenfonds dekt voor zover ik weet niets buiten de E.U. of E.E.R. Wereldwijde verzekering voor medische kosten op reis komt bij een Belgische bank al snel uit op 50 Euro voor dekkingen van 50.000 of 100.000 Euro. BA zit er dan ook niet in. En gratis ATM-afhalingen evenmin. Ik beweer ook niet dat N26 You of N26 Metal voor iedereen objectief het beste zal zijn. Maar voor sommigen wel.
Dat je N26 probeert te bashen op basis van het boeltje dat Aion er van maakt, houdt ook geen steek. De problemen bij Aion staan namelijk volledig los van het feit dat ze geld aanrekenen voor hun lidmaatschap. Dit is even relevant als zeggen dat je geen banken mag vertrouwen met de letter "N" in hun merknaam. Dat je voor Aion's Extended spaarrekening een duurdere lidmaatschapsformule moest nemen, was trouwens ook enkel in het begin waar. Dus niet alleen is het geen relevante gelijkenis, het is zelfs geen gelijkenis meer.
Die bijzaken die jij vernoemd zijn bijzaken. Ik spaar omwille van het sparen, en niet om verzekeringen te kopen die ik misschien nooit zal nodig hebben. Dit is exact wat die bank wil verkopen: VERZEKERINGEN. Mijn mening.
In plaats van eerlijke en zuivere bankproducten te verkopen willen ze andere producten verkopen "in pakket". Dit hoeft niet voor mij. Dit is afleiding waarom het eigenlijk gaat: "NETTO INTRESTEN OP JOUW BEPERKT GESPAARD KAPITAAL".
AION heb jij erbij gehaald. Doet een belletje rinkelen; bij mij alleszins.
PS Ben jij agent of iets dergelijks? Zeg eens "eerlijk".
Ik overweeg het alleszins en ben al klant van de gratis kaart.
Na aftrek van RV en kosten is er geen enkele bank die beter doet. 0 centiment, louter op feiten gebaseerd. Goed om kritisch te zijn maar ik stop met lezen wanneer een mening wordt opgedrongen.
Ik bekijk het ook als signaal naar andere banken en ben blij met het alternatief
Na aftrek van RV en kosten is er geen enkele bank die beter doet. 0 centiment, louter op feiten gebaseerd. Goed om kritisch te zijn maar ik stop met lezen wanneer een mening wordt opgedrongen.
Ik bekijk het ook als signaal naar andere banken en ben blij met het alternatief
Toch beter meer concurrentie op de spaarmarkt? De nadelen en kritische bemerkingen moeten liefst ook gemeld worden maar vind wel dat de toon iets vriendelijker kan.
Hou er rekening mee dat die rente op gelijk welk moment weer omlaag kan, bv wanneer de ECB deze zomer de rente laat zakken, zullen banken daar direct op reageren door spaarrentes te laten zakken. De blijvende kosten gaan dan snel het rente profijt doen verdwijnen. Wil je een hogere rente nog wat langer vasthouden, kijk dan ook eens naar termijnrekeningen of obligaties.thony schreef: ↑16 maart 2024, 07:58 Ik overweeg het alleszins en ben al klant van de gratis kaart.
Note to self: niet verder in discussie gaan met paranoïde schizofrenen. Het Laatste Nieuws contacteren om ze te waarschuwen dat er weer ene ontsnapt is uit hun comment-sectie.
Of niet verbannen voor meer...
Het gebeurt hier allemaal.
Het gebeurt hier allemaal.
@Kumquat: dank voor het wijzen op die reisverzekering van Allianz. Ik ging er gemakshalve vanuit dat het zo'n typische snertverzekering zou zijn die wel vaker wordt aangeboden bij creditcards en dergelijke, maar deze is blijkbaar 'ernstig' te noemen. Allianz biedt in België blijkbaar geen verzekeringen meer aan zonder tussenpersoon, waardoor online premies vergelijken moeilijk is, maar afgaande op Nederlandse en Duitse premies zit dit qua prijs zonder meer goed.
Waar ik me wel vragen bij stel is het wel zéér uitgebreide lijstje 'risicovolle activiteiten': 'bergwandelen boven 3.000 meter boven zeeniveau' staat bijvoorbeeld in dat lijstje, naast 'alpine ski touring of skiën/snowboarden per helikopter/snowcat skiën zonder professionele gids, off piste snow biking, snow rafting zonder
professionele gids, scuba diving tot een diepte van meer dan 30 meter, haai duiken (met of zonder kooi)' en dergelijke meer. Laten we zeggen dat ik sommige activiteiten toch iets risicovolle inschat dan andere. Die activiteiten zijn niet meteen uitgesloten, maar 'U moet alle aanbevolen veiligheidsuitrusting
dragen tijdens uw sportactiviteiten om in aanmerking te komen voor dekking.' Wat dat betekent voor bergwandelen boven 3.000 meter is me niet duidelijk. Wandelschoenen en geen turnpantoffels? Dat zou ik acceptabel vinden, maar dat geldt even goed voor eender welke 'berg'wandeling, ook in de Ardennen op 400 meter. Voer voor interpretatie en dus discussie?
Aan alle andere forumgebruikers: kunnen we een beetje bij de les blijven? Hoe een termijnrekening of obligatie een alternatief zou zijn voor het type rekening dat N26 voorstelt, zie ik met de beste wil van de wereld niet. We zijn hier op zoek naar rekeningen of andere financiële producten zonder transactiekosten, zonder minimumlooptijd, zonder minimuminleg, met altijd beschikbaar en onmiddellijk (flitsoverschrijving!) opvraagbaar kapitaal, beschermd onder een depositostelsel, met maandelijkse rente-uitkeringen van minimaal 2,8% bruto op jaarbasis. Alles wat niet aan die criteria voldoet, vormt geen concurrentie voor het huidige N26 aanbod in zijn minimale vorm. De variant met 4% bruto en rekeningkosten is complexer, maar daarvoor geldt, mutatis mutandis, nog steeds grotendeels hetzelfde (geen minimuminleg, geen minimumlooptijd, altijd direct opvraagbaar, maandelijkse rente-uitkering, etc.)
Waar ik me wel vragen bij stel is het wel zéér uitgebreide lijstje 'risicovolle activiteiten': 'bergwandelen boven 3.000 meter boven zeeniveau' staat bijvoorbeeld in dat lijstje, naast 'alpine ski touring of skiën/snowboarden per helikopter/snowcat skiën zonder professionele gids, off piste snow biking, snow rafting zonder
professionele gids, scuba diving tot een diepte van meer dan 30 meter, haai duiken (met of zonder kooi)' en dergelijke meer. Laten we zeggen dat ik sommige activiteiten toch iets risicovolle inschat dan andere. Die activiteiten zijn niet meteen uitgesloten, maar 'U moet alle aanbevolen veiligheidsuitrusting
dragen tijdens uw sportactiviteiten om in aanmerking te komen voor dekking.' Wat dat betekent voor bergwandelen boven 3.000 meter is me niet duidelijk. Wandelschoenen en geen turnpantoffels? Dat zou ik acceptabel vinden, maar dat geldt even goed voor eender welke 'berg'wandeling, ook in de Ardennen op 400 meter. Voer voor interpretatie en dus discussie?
Aan alle andere forumgebruikers: kunnen we een beetje bij de les blijven? Hoe een termijnrekening of obligatie een alternatief zou zijn voor het type rekening dat N26 voorstelt, zie ik met de beste wil van de wereld niet. We zijn hier op zoek naar rekeningen of andere financiële producten zonder transactiekosten, zonder minimumlooptijd, zonder minimuminleg, met altijd beschikbaar en onmiddellijk (flitsoverschrijving!) opvraagbaar kapitaal, beschermd onder een depositostelsel, met maandelijkse rente-uitkeringen van minimaal 2,8% bruto op jaarbasis. Alles wat niet aan die criteria voldoet, vormt geen concurrentie voor het huidige N26 aanbod in zijn minimale vorm. De variant met 4% bruto en rekeningkosten is complexer, maar daarvoor geldt, mutatis mutandis, nog steeds grotendeels hetzelfde (geen minimuminleg, geen minimumlooptijd, altijd direct opvraagbaar, maandelijkse rente-uitkering, etc.)