Peiling federale verkiezingen 2024
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Jambon vindt dat ook.
‘Vlaams Belang is voor ons een partij als alle andere’: Jambon sluit regering met VB niet uit
We moeten stoppen met etiketten op mensen te plakken. Anders sluit je a priori groepen uit. Je moet minstens een serieuze poging tot samenwerking doen. Als het niet lukt, dan is het zo.
Nu, als spaarder/belegger pure sang, kan het mij weinig schelen. Ik leef puur op eigen kosten. Ik zal in detail elke wet over spaarders/beleggers bestuderen. Het zal zijn wat het is. Ik zal me aanpassen . Maar ik heb geluk gehad. Ik wens iedereen evenveel geluk toe
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 16 maart 2024, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jambon is nu eenmaal niet de snuggerste. Gelukkig hebben Demir en Peumans meer gezond verstand en staan ze niet open voor een regering met een partij die racisten omarmt.
-
- Verbannen Gebruiker
Iedereen heeft karakteristieken waar je op het eerste zicht niet van houdt. Als je personen beter kent, zijn ze zo slecht niet.
Je moet niet akkoord gaan. Het is alleen handig om te accepteren dat er andere meningen bestaan.
Rascisten/on-democraten zijn diegenen die enkel hun eigen visie voor de enige ware beschouwen; geen andere zienswijze aanvaarden; voortdurend hun ideologie prediken. Typisch ROOD/GROEN. Niet vatbaar voor argumenten.
Net de andersgeaarde fractieleider van het blok bezig gehoord op het journaal met zijn gezever over de bedreiging van de Vlaamsche waarden , tradities en cultuur…Onbegrijpelijk voor mij.
Ik begrijp niet goed waarom je zijn geaardheid zo moet benadrukken Dat lijkt me weinig inclusief, ronduit racistisch zelf.
Net zoals je steeds weer mensen wil uitsluiten op basis van hun (rechts politieke) overtuiging …
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240316_96759805
Ze hebben nu blijkbaar nog altijd niet door dat hoe krampachtiger ze proberen het VB uit te sluiten hoe meer ze er eigenlijk campagne voor voeren.
De angst regeert.
Ze hebben nu blijkbaar nog altijd niet door dat hoe krampachtiger ze proberen het VB uit te sluiten hoe meer ze er eigenlijk campagne voor voeren.
De angst regeert.
Een leeg vat is en blijft leeg
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In Franstalië gaat het linkse opbod tussen de PS en de PTB onverminderd verder:
Het moet toch plezant leven zijn als de Vlamingen toch voor al die zotternijen opdraaien?
Het moet toch plezant leven zijn als de Vlamingen toch voor al die zotternijen opdraaien?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Mij kan het niet schelen wie een regering vormt. Als pure spaarder/belegger ga ik bestuderen welke wetten ze uitvaardigen, en me dan aanpassenTrivium schreef: ↑17 maart 2024, 11:20 https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240316_96759805
De angst regeert.
Jouw analyse echter houdt geen steek.
"De angst regeert" .... dat zijn goedkope slogans . Op de partijhoofdkwartieren zijn ze slimmer dan dat. Ze gebruiken die slogans om hun kiezers mee te krijgen
Bart De Wever heeft veel meer inzicht in de materie dan jij, en vat de hoofdpunten duidelijk samen:
- bij de verkiezingen later dit jaar, telt enkel mee wie in de federale regering zal zitten
- wie in de Vlaamse regering zal zitten, is totaal irrelevant
- Vlaams Belang zal nooit deel uitmaken van de federale regering (ze willen zelf niet; ze zullen nooit mogen)
Er mogen 40% of 50% van de Vlamingen op Vlaams Belang stemmen. Zelfs dan:
huisjetuintjefiets schreef: ↑12 maart 2024, 15:03 Dus, zoals meermaals gezegd: NVA (slechts een troostprijs) en Vlaams Belang de Vlaamse coalitie. Vivaldi II de nationale coalitie.
PS: Enkel als Vlaams Belang de meerderheid heeft in de Vlaamse regering, kunnen ze de onafhankelijkheid uitroepen.
Voor NVA en Vlaams Belang is er maar één goede strategie: er samen voor gaan. Alleen dan zijn ze federaal relevant. Maar zolang NVA op 2 paarden wedt (de grootste worden in Vlaanderen; federaal met PS een coalitie vormen om een volgende staatshervorming te realiseren) zal hiervan niets in huis komen. En dus: Vivaldi 2 met alweer een Vlaamse minderheid, federaal.
De verkiezingen zijn nog nooit zo voorspelbaar geweest. En de coalities ook niet.
Ik hoop dat je zelf de tegenstrijdigheid inziet in jouw redenering: enerzijds zeg je dat het VB zelf met 40 tot 50% van de Vlaamse stemmen geen deel zal uitmaken van de federale regering, anderzijds zeg je dat N-VA en VB er samen voor moeten gaan om federaal relevant te zijn.huisjetuintjefiets schreef: ↑17 maart 2024, 14:48 …
- Vlaams Belang zal nooit deel uitmaken van de federale regering (ze willen zelf niet; ze zullen nooit mogen)
Er mogen 40% of 50% van de Vlamingen op Vlaams Belang stemmen. Zelfs dan:…huisjetuintjefiets schreef: ↑12 maart 2024, 15:03 Dus, zoals meermaals gezegd: NVA (slechts een troostprijs) en Vlaams Belang de Vlaamse coalitie. Vivaldi II de nationale coalitie.
Voor NVA en Vlaams Belang is er maar één goede strategie: er samen voor gaan. Alleen dan zijn ze federaal relevant.
Samen of apart zijn VB en N-VA vermoedelijk goed voor 40 tot 50% van de Vlaamse stemmen (omgerekend ca. 24 tot 30% van de Belgische stemmen) maar daarmee zijn ze federaal nog steeds niet onmisbaar. En het zal voor de N-VA nog moeilijker zijn om federaal iets te betekenen als ze samengaan met het VB dan wanneer ze alleen gaan. Het cordon weet je wel …
Misschien tijd om naar de Canarische Eilanden te verhuizen in de toekomst.
B.V. belasting 4%
B.T.W. 7%
Erfbelasting tussen koppel, kinderen, broers, zussen 0,1%
R.V. dividend 0%
Kosten om te leven 25-40% lager
Vermogensbelasting bij 800.000 (buiten eigen huis) 200 Euro.
B.V. belasting 4%
B.T.W. 7%
Erfbelasting tussen koppel, kinderen, broers, zussen 0,1%
R.V. dividend 0%
Kosten om te leven 25-40% lager
Vermogensbelasting bij 800.000 (buiten eigen huis) 200 Euro.
Neem dan wel niet Tenerife of Gran Canaria. Het barst uit zijn voegen. Lokale inwoners beginnen in opstand te komen tegen Noren, Duitsers, Belgen en Nederlanders omdat die alle huizen en appartementen opkopen waardoor de prijzen stijgen en de lokale bevolking zich geen betaalbare woning meer kan veroorloven.
Voor de rest volg ik je. Ik ben me aan het oriënteren om het hier af te bollen maar ik heb nog 6 jaar tijd voor ik op pensioen ga.
Er staan wat landen op mijn shortlist die ik de komende tijd met een doorgedreven bezoek zal vereren.
Voor de rest volg ik je. Ik ben me aan het oriënteren om het hier af te bollen maar ik heb nog 6 jaar tijd voor ik op pensioen ga.
Er staan wat landen op mijn shortlist die ik de komende tijd met een doorgedreven bezoek zal vereren.