Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
"Cordon" per onmiddellijk opzeggen. Eens zien hoe snel er bepaalde partijen in hun broekje kakken.m-peeters schreef: ↑17 maart 2024, 16:49Ik hoop dat je zelf de tegenstrijdigheid inziet in jouw redenering: enerzijds zeg je dat het VB zelf met 40 tot 50% van de Vlaamse stemmen geen deel zal uitmaken van de federale regering, anderzijds zeg je dat N-VA en VB er samen voor moeten gaan om federaal relevant te zijn.huisjetuintjefiets schreef: ↑17 maart 2024, 14:48 …
- Vlaams Belang zal nooit deel uitmaken van de federale regering (ze willen zelf niet; ze zullen nooit mogen)
Er mogen 40% of 50% van de Vlamingen op Vlaams Belang stemmen. Zelfs dan:
…
Voor NVA en Vlaams Belang is er maar één goede strategie: er samen voor gaan. Alleen dan zijn ze federaal relevant.
Samen of apart zijn VB en N-VA vermoedelijk goed voor 40 tot 50% van de Vlaamse stemmen (omgerekend ca. 24 tot 30% van de Belgische stemmen) maar daarmee zijn ze federaal nog steeds niet onmisbaar. En het zal voor de N-VA nog moeilijker zijn om federaal iets te betekenen als ze samengaan met het VB dan wanneer ze alleen gaan. Het cordon weet je wel …
Ik hoor bv hetzelfde in Athene of Antwerpen. Allemaal toeristenverhuur van 't vastgoed en niets meer beschikbaar voor de locals.Trivium schreef: ↑17 maart 2024, 18:48 Neem dan wel niet Tenerife of Gran Canaria. Het barst uit zijn voegen. Lokale inwoners beginnen in opstand te komen tegen Noren, Duitsers, Belgen en Nederlanders omdat die alle huizen en appartementen opkopen waardoor de prijzen stijgen en de lokale bevolking zich geen betaalbare woning meer kan veroorloven.
Sinds de komst van Airbnb..
Globalisering heet dit fenomeen. Was dit niet wat velen wilden? Kunnen de locals niet op het platteland gaan wonen, ik vraag maar voor een vriendin; is spotgoedkoop en gezond.haelewyn schreef: ↑17 maart 2024, 19:25Ik hoor bv hetzelfde in Athene of Antwerpen. Allemaal toeristenverhuur van 't vastgoed en niets meer beschikbaar voor de locals.Trivium schreef: ↑17 maart 2024, 18:48 Neem dan wel niet Tenerife of Gran Canaria. Het barst uit zijn voegen. Lokale inwoners beginnen in opstand te komen tegen Noren, Duitsers, Belgen en Nederlanders omdat die alle huizen en appartementen opkopen waardoor de prijzen stijgen en de lokale bevolking zich geen betaalbare woning meer kan veroorloven.
Sinds de komst van Airbnb..
Lanzarote of Fuerteventura lijkt mij. Ik ga er volgende winter maar eens een maand of 3 rondkijken.Trivium schreef: ↑17 maart 2024, 18:48 Neem dan wel niet Tenerife of Gran Canaria. Het barst uit zijn voegen. Lokale inwoners beginnen in opstand te komen tegen Noren, Duitsers, Belgen en Nederlanders omdat die alle huizen en appartementen opkopen waardoor de prijzen stijgen en de lokale bevolking zich geen betaalbare woning meer kan veroorloven.
Voor de rest volg ik je. Ik ben me aan het oriënteren om het hier af te bollen maar ik heb nog 6 jaar tijd voor ik op pensioen ga.
Er staan wat landen op mijn shortlist die ik de komende tijd met een doorgedreven bezoek zal vereren.
Zeker doen. Het is er prachtig en inderdaad veel goedkoper leven dan hier. Het mooie weer krijg je er gratis bij.
Voor buitenlandse bedrijven die zich daar vestigen of een vestiging er bij openen: 50% van de winst belastingvrij en over de andere 50% van de winst 4%.
Investeringen direct aftrekbaar etc,
Een zeer mooi en leerrijk interview met de heer minister professor VDB in de zondag. Aan te bevelen literatuur tijdens de nacht.
-
- Verbannen Gebruiker
Is het zo moeilijk? Het is zeer simpel: voor het Vlaamse parlement moeten NVA + Vlaams Belang zoveel mogelijk stemmen halen. Federaal moet NVA zoveel mogelijk stemmen halen en Vlaams Belang zo weinig mogelijk.
Ze moeten elkaar gewoon verstaan, en Vlaams Belang roept op om federaal voor NVA stemmen.
Ik zie dit niet gebeuren, en dus krijgen we Vivaldi 2.
Of Jambon pleegt een coup, en maakt De Wever erevoorzitter voor het leven. Een beetje leven in de brouwerij en politiek wordt plots spannend
Hoezo, het is zeer simpel? Wat je schetst is gewoon onrealistisch (het VB dat oproept om federaal op N-VA te stemmen ) en zelf al zou het gebeuren, dan nog:huisjetuintjefiets schreef: ↑18 maart 2024, 17:19 Het is zeer simpel: voor het Vlaamse parlement moeten NVA + Vlaams Belang zoveel mogelijk stemmen halen. Federaal moet NVA zoveel mogelijk stemmen halen en Vlaams Belang zo weinig mogelijk.
Ze moeten elkaar gewoon verstaan, en Vlaams Belang roept op om federaal voor NVA stemmen.
Ik zie dit niet gebeuren, en dus krijgen we Vivaldi 2.
- zullen niet alle VB aanhangers dat “advies” opvolgen.
- blijft de N-VA, zelf met alle VB stemmen op haar conto, niet onmisbaar op federaal vlak. Integendeel, als VB aanhangers massaal op N-VA zouden stemmen na stemadvies door de VB-top, dan laat het zich raden dat er ook een “cordon” rond de N-VA komt (niet alleen door de Franstalige partijen maar vermoedelijk ook door de overige Vlaamse partijen).
Dat er een (soort van) Vivaldi 2 komt is hoogst waarschijnlijk. Daarvoor moet je geen helderziende zijn. Een soort van Vivaldi 2 omdat mogelijk Les Engages er bij komen.
De optie van een soort van noodregering met N-VA en PS om een verdere staatshervorming te bespreken of de scheiding te regelen lijkt me weinig waarschijnlijk ….
-
- Verbannen Gebruiker
Het idee is simpel. Realistisch of niet. Het is de enige manier om NVA in de federale regering te krijgen.
NVA kan na de verkiezingen van 2024 aan dit plan werken om te zorgen dat ze na de verkiezingen van 2029 in de federale regering komen. He who fights and runs away, Lives to fight another day.
LOL Jij bent nu al bezig met de verkiezingen van 2029 LOLhuisjetuintjefiets schreef: ↑18 maart 2024, 21:23Het idee is simpel. Realistisch of niet. Het is de enige manier om NVA in de federale regering te krijgen.
NVA kan na de verkiezingen van 2024 aan dit plan werken om te zorgen dat ze na de verkiezingen van 2029 in de federale regering komen. He who fights and runs away, Lives to fight another day.
Op zich verandert dat niks aan mijn mening: ook dan is de N-VA op federaal vlak niet onmisbaar, zelf niet als N-VA en VB aan jouw plannetje tegen 2029 zouden willen meewerken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De vraag die ik me stel is of er nu dan wel een fiscale hervorming zal komen? En zoja in welke afgezwakte versie
Waarom niet? Ze hebben dringend geld nodig: veel besparingen op uitgaven zullen niet kunnen gebeuren (door zorgt de PS wel voor) en dus zullen er hogere en/of nieuwe belastingen bijkomen. Ook dat is een fiscale hervorming ….Timoootjex schreef: ↑18 maart 2024, 23:14De vraag die ik me stel is of er nu dan wel een fiscale hervorming zal komen? En zoja in welke afgezwakte versie