Nieuwe spaarrekening van N26
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Nieuwe spaarrekening van N26
Het is weer een typisch Belgische mix van een termijnrekening en een spaarrekening en latere uitbetaling van de rente op het termijnrekening deel. Het wordt tijd dat ze eens volwassen worden en zich aanpassen. Gewoon zoveel rente is vrijgesteld op wat dan ook en verder 15% op termijn- spaar- of de z.g. gereglementeerde spaarrekening. Je zou het niet zeggen, maar België zit toch in de EU?
-
- Verbannen Gebruiker
De belastingdienst bepaalt niets. De belastingdienst past de wet toe. De politici hebben de wet rond de spaarrekeningen gemaakt.
De politici kunnen de wet aanpassen. De belastingdienst niet.
Zo gaat het vaak. Mensen hebben vaak een zeer sterke mening over zaken waar ze niets van begrijpen.
Of zelfs : pas als ze er niks van begrijpen wordt hun mening erg sterk.
Ik begrijp die regels best, maar ze zijn wat wereldvreemd. Ze voorkomen dat je een (betere) spaarrekening in andere landen binnen de EU kunt openen. Het is gewoon oneerlijke concurrentie, wat in zo'n geval in de EU niet mag.
Je maakt een rare gedachtensprong.
Het enige dat mij tegenhoudt om een spaarrekening te openen in een ander land is de bank waar ik die wil bij openen. Het zijn zij die me als klant weigeren.
Ik zie geen enkel punt in de wetgeving rond gereglementeerde spaarrekeningen dat mij verbiedt om in een ander land een spaarrekening te openen.
Het enige dat mij tegenhoudt om een spaarrekening te openen in een ander land is de bank waar ik die wil bij openen. Het zijn zij die me als klant weigeren.
Ik zie geen enkel punt in de wetgeving rond gereglementeerde spaarrekeningen dat mij verbiedt om in een ander land een spaarrekening te openen.
Je snapt toch wat ik bedoel of niet?huisjetuintjefiets schreef: ↑19 maart 2024, 12:02De belastingdienst bepaalt niets. De belastingdienst past de wet toe. De politici hebben de wet rond de spaarrekeningen gemaakt.
-
- Verbannen Gebruiker
... euh ...Stef_71 schreef: ↑19 maart 2024, 13:40Je snapt toch wat ik bedoel of niet?huisjetuintjefiets schreef: ↑19 maart 2024, 12:02
De belastingdienst bepaalt niets. De belastingdienst past de wet toe. De politici hebben de wet rond de spaarrekeningen gemaakt.
Ik ben geen helderziende. Ik weet niet wat je bedoelt. Ik weet alleen wat je schrijft