maandelijkes of jaarlijkse storting in een pensioenspaarfonds
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
maandelijkes of jaarlijkse storting in een pensioenspaarfonds
Beste,
Is het verstandiger maandelijks te storten in mijn dynamisch pensioenspaarfonds (72,... euro) of jaarlijks (870 euro)?
Mvg
Is het verstandiger maandelijks te storten in mijn dynamisch pensioenspaarfonds (72,... euro) of jaarlijks (870 euro)?
Mvg
Re: maandelijkes of jaarlijkse storting in een pensioenspaarfonds
Hangt volledig af van de stand van de beurskoers.
Met maandelijkse betalingen kunt ge proberen het risico te spreiden.
Met maandelijkse betalingen kunt ge proberen het risico te spreiden.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
IK doe dit maandelijks gespreid, maar zou nu toch de helft van het bedrag durven storten.
weet iemand waar je ergens de waarde van het pensioenfonds ARPE van argenta kan volgen?
Maandelijks voor een vast bedrag pensioensparen heet "gespreid instappen".
Dit heeft als grote voordeel dat je gemiddelde aankoopkoers lager ligt dan de gemiddelde koers van het fonds over dezelfde periode.
Het is ook een methode om het risico van het instappen te verlagen, gezien de meeste mensen geen glazen bol hebben, en dus het ideale instapmoment tijdens het jaar niet kennen (je weet dit altijd pas achteraf).
Gespreid instappen optimaliseert dus je aankoopkoers en wordt sterk aanbevolen voor iedereen behalve die met de glazen bol.
Overigens, je vindt de koers van alle pensioenfondsen op www.morningstar.be -> pensioen.
Dit heeft als grote voordeel dat je gemiddelde aankoopkoers lager ligt dan de gemiddelde koers van het fonds over dezelfde periode.
Het is ook een methode om het risico van het instappen te verlagen, gezien de meeste mensen geen glazen bol hebben, en dus het ideale instapmoment tijdens het jaar niet kennen (je weet dit altijd pas achteraf).
Gespreid instappen optimaliseert dus je aankoopkoers en wordt sterk aanbevolen voor iedereen behalve die met de glazen bol.
Overigens, je vindt de koers van alle pensioenfondsen op www.morningstar.be -> pensioen.
Laatst gewijzigd door robokat op 23 december 2009, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk toch mijn volledige bijdrage voor 2010 in januari te storten.
Ze vermoeden dat de aandelen in 2010 nog 10-15% gemiddeld gaan stijgen.
Ik denk dat de aandelen en indexen maar weinig meer kunnen zakken...
Bij Petercam: http://www.petercam.be/indexnl.cfm?act= ... 0172903495Kitreet schreef: weet iemand waar je ergens de waarde van het pensioenfonds ARPE van argenta kan volgen?
Of we krijgen een double dip scenario en alles gaat nog eens goed naar beneden. Sommigen zeggen dat de koersen al teveel gestegen zijn.Brugse Leeuw schreef: Ik denk toch mijn volledige bijdrage voor 2010 in januari te storten.
Of zodra de ECB de rente verhoogt, gaan de koersen terug naar beneden. Dit zal wellicht in het derde kwartaal 2010 gebeuren.
Je zal pas eind 2010 het ideale instapmoment kennen. Als het te laat is. Daarom is gespreid instappen een goede strategie.
www.argenta.beKitreet schreef: weet iemand waar je ergens de waarde van het pensioenfonds ARPE van argenta kan volgen?
bovenaan "beleggen" kiezen en dan "inventariswaarden" kiezen. Staat helemaal onderaan.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
- Newbie
- Contacteer:
Wij hebben gewoon een lopende opdracht om maandelijks te storten. Je koopt dan een deel tegen lagere en een deel tegen hogere prijs.
En wat ook meespeelt: je hoeft je geen volledig jaar af te vragen wat het beste moment van aankoop is.
En wat ook meespeelt: je hoeft je geen volledig jaar af te vragen wat het beste moment van aankoop is.
Bij een jaarlijkse storting net na nieuwjaar ook niet.gustaafdewitte schreef: Wij hebben gewoon een lopende opdracht om maandelijks te storten. Je koopt dan een deel tegen lagere en een deel tegen hogere prijs. En wat ook meespeelt: je hoeft je geen volledig jaar af te vragen wat het beste moment van aankoop is.
Pecunia non olet
-
- Newbie
- Contacteer:
Je hebt gelijk. Maar een vaste gewoonte zort voor gemoedsrust.Ezeltje Strekje schreef:Bij een jaarlijkse storting net na nieuwjaar ook niet.gustaafdewitte schreef: Wij hebben gewoon een lopende opdracht om maandelijks te storten. Je koopt dan een deel tegen lagere en een deel tegen hogere prijs. En wat ook meespeelt: je hoeft je geen volledig jaar af te vragen wat het beste moment van aankoop is.
Mij argenta kantoorhouder denkt dat januari de maand is voor een storting
Mijn vader en ook mijn beursgoeroe denken anders....
Hangt af van de economische toestand.nepster schreef: Mij argenta kantoorhouder denkt dat januari de maand is voor een storting
Januari 2010 lijkt me deze keer een zeer goed moment als je gelooft dat de economie terug serieus gaat aantrekken en dit nog niet helemaal in de beurskoersen ingecalculeerd zit.
Geld verdienen doe je door te werken.
In mijn geval is jaarlijks storten voordeliger, aangezien ik dan minder kosten moet betalen tov het maandelijks.
Mvg,
Tim
Mvg,
Tim