Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Het is ongelofelijk hoeveel extra kosten dat ik al gehad heb van de “goede" service van een Duits merk wil je gewoon niet weten……….
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Rijden met EV vs ICE
- geef een willekeurig ander automerk in en je krijgt ook een lijst klachten en slechte scores.
- mensen schrijven heel weinig positieve reviews over zaken die ze gekocht hebben. Wat je op sites zoals trustpilot ziet zijn dus meestal negatieve ervaringen.
Statistiek, het blijft een moeilijk vak...
En nee, ik ben geen Tesla fanboy. De kans dat ik dergelijke auto ooit koop is quasi onbestaande. Even groot als de kans dat ik ooit een BMW, Porsche, Mercedes,... zal kopen.
- mensen schrijven heel weinig positieve reviews over zaken die ze gekocht hebben. Wat je op sites zoals trustpilot ziet zijn dus meestal negatieve ervaringen.
Statistiek, het blijft een moeilijk vak...
En nee, ik ben geen Tesla fanboy. De kans dat ik dergelijke auto ooit koop is quasi onbestaande. Even groot als de kans dat ik ooit een BMW, Porsche, Mercedes,... zal kopen.
Re: Rijden met EV vs ICE
Nog een ideetje daarover :
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... oninkrijk/
Volkswagen ? Die zijn anders (inderdaad) ook wel flink "crap" inzake kwaliteit en naverkoop.
Re: Rijden met EV vs ICE
De meeste Vlamingen weten niet wat ze kopen, waar het gemaakt wordt en onder welke omstandigheden. Het kan ze meestal ook geen moer schelen, als het maar betaalbaar is voor hen.
Sommige Vlamingen proberen zo weinig mogelijk Chinese brol te kopen. En met brol bedoel ik niet enkel de kwaliteit van het product, maar ook de service, de waarde bij doorverkoop en de problemen bij herstellingen.
Ikea heeft jarenlang de meubelmarkt gedomineerd, maar ondertussen ligt bijna hun hele meubelafdeling plat. Dit zie ik de Chinese import ook nog overkomen.
Sommige Vlamingen proberen zo weinig mogelijk Chinese brol te kopen. En met brol bedoel ik niet enkel de kwaliteit van het product, maar ook de service, de waarde bij doorverkoop en de problemen bij herstellingen.
Ikea heeft jarenlang de meubelmarkt gedomineerd, maar ondertussen ligt bijna hun hele meubelafdeling plat. Dit zie ik de Chinese import ook nog overkomen.
Re: Rijden met EV vs ICE
In het algemeen zijn auto's zeer degelijk en betrouwbaar.
In verhouding tot het aantal auto's die er rondrijden loopt er maar weinig mis of gaat er maar weinig defect.
Zeker als je bedenkt dat de meeste chauffeurs quasi niets van autotechniek kennen. Tanken en met wat meeval regelmatig eens de banden blazen. Veel meer doet een gemiddelde chauffeur niet meer.
Maar als het dan mis gaat dan kost wel direct veel centen aan werkuren en dure wisselstukken. En ook nog eens gedoe en een tijd geen auto.
In verhouding tot het aantal auto's die er rondrijden loopt er maar weinig mis of gaat er maar weinig defect.
Zeker als je bedenkt dat de meeste chauffeurs quasi niets van autotechniek kennen. Tanken en met wat meeval regelmatig eens de banden blazen. Veel meer doet een gemiddelde chauffeur niet meer.
Maar als het dan mis gaat dan kost wel direct veel centen aan werkuren en dure wisselstukken. En ook nog eens gedoe en een tijd geen auto.
Re: Rijden met EV vs ICE
En niet te vergeten de overdosis elektronica. Kan alleen maar kapot en een monteur kan er niets meer mee.
Re: Rijden met EV vs ICE
Waar is de goede oude tijd toen alle goedkope brol nog "made in Italy" was.
We hebben de Chinese goedkope brol nodig anders mogen we dure brol uit Duitsland kopen die (soms) met een omweg ook uit China komt.
We hebben de Chinese goedkope brol nodig anders mogen we dure brol uit Duitsland kopen die (soms) met een omweg ook uit China komt.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Is een trend die al veel langer bezig is. Goedkopere zaken zoals TV's, huishoud apparaten, enz... worden zodanig gemaakt dat ze de wettelijke garantie periode overleven, gaan ze daarna kapot is herstellen geen optie wegens veel te duur of zelfs niet mogelijk. Met een EV zal het ook die richting op gaan, zorgen dat de auto een garantie periode van een jaar of acht zonder onderhoud overleeft en daarna is het een wegwerp product. Zie je trouwens al bij de roestbescherming, die is bij veel EV's zodanig slecht dat ze onmogelijk lang zullen meegaan.
Re: Rijden met EV vs ICE
Roestbescherming is over het algemeen van zeer goed weer enkele stappen achteruit gegaan.
Besparen op gewicht = dunner staal.
Minder dikke beschermende lagen op het plaatwerk >> idem.
Besparen op gewicht = dunner staal.
Minder dikke beschermende lagen op het plaatwerk >> idem.
Re: Rijden met EV vs ICE
Dat wordt gedaan om het gewicht van de zware batterij toch een beetje te compenseren ....
Het gewicht van de accu van een elektrische auto is natuurlijk sterk afhankelijk van het model en type auto. Gemiddeld genomen, weegt een accupakket rond de 454 kg, maar bij sommige kan dit oplopen tot maar liefst 900 kg.
Re: Rijden met EV vs ICE
Vandaag een leuk gesprek gehad met de eigenaar van een Audi Q8 e-tron. Hij heeft er al wat klodden mee gehad maar dat werd opgelost in garantie.
Het meest in het oog springende is echter dat hij een lopende rekening heeft bij de bandenboer. In anderhalf jaar tijd heeft hij al 4 keer nieuwe banden moeten laten steken. Ze verslijten terwijl hij erop staat te kijken. Prijs voor 1 bandje = 241 euro.
Erg milieuvriendelijk ook zoveel bandjes verslinden.
Het meest in het oog springende is echter dat hij een lopende rekening heeft bij de bandenboer. In anderhalf jaar tijd heeft hij al 4 keer nieuwe banden moeten laten steken. Ze verslijten terwijl hij erop staat te kijken. Prijs voor 1 bandje = 241 euro.
Erg milieuvriendelijk ook zoveel bandjes verslinden.
Re: Rijden met EV vs ICE
Hoeveel km had die auto ?
Prijs per band valt me nog redelijk mee. Misschien Linlongs ?
Prijs per band valt me nog redelijk mee. Misschien Linlongs ?
Re: Rijden met EV vs ICE
Bandjes van 240€ per stuk op een Audi Q8?
De laatste keer dat ik banden wisselde, ongeveer 2j geleden, betaalde ik al 150€ per band. En dat waren eenvoudige 17" voor een Mazda 3 met 100pk.
De laatste keer dat ik banden wisselde, ongeveer 2j geleden, betaalde ik al 150€ per band. En dat waren eenvoudige 17" voor een Mazda 3 met 100pk.
Re: Rijden met EV vs ICE
Voila... op mijn kleine, zeer alledaagse, doordeweekse auto staan 18 inch banden, gelukkig geen laag profiel, die rond de 200 euro per stuk kosten.
Omdat het een afwijkende maat is >>> weinig producenten die die maat fabriceren dus hogere prijs.
Omdat het een afwijkende maat is >>> weinig producenten die die maat fabriceren dus hogere prijs.
Re: Rijden met EV vs ICE
Wat moet een "gemiddelde" chauffeur/chauffage nog kunnen, behalve tanken? Bandendruk controleren; ok. Maar voor de rest blijf je best af van het karretje. Doe gewoon het jaarlijks onderhoud in de garage en je kan al veel problemen uit de weg gaan. Maar daar nijpt dikwijls het schoentje; jaarlijks onderhoud in de garage. Bovendien heeft een vooruitziende chauffeur/chauffage een "depanagedienst" in zijn verzekering.Woz schreef: ↑19 maart 2024, 20:40 In het algemeen zijn auto's zeer degelijk en betrouwbaar.
In verhouding tot het aantal auto's die er rondrijden loopt er maar weinig mis of gaat er maar weinig defect.
Zeker als je bedenkt dat de meeste chauffeurs quasi niets van autotechniek kennen. Tanken en met wat meeval regelmatig eens de banden blazen. Veel meer doet een gemiddelde chauffeur niet meer.
Maar als het dan mis gaat dan kost wel direct veel centen aan werkuren en dure wisselstukken. En ook nog eens gedoe en een tijd geen auto.