Holdings
TIP
Re: Holdings
ik zie op een 1 jaars grafiek dat Sofina al onder het 200 daags gemiddelde staat. Slecht teken als je het mij vraagt.
ik lees ook dat Jeff Bezos voor 8 miljard dollar aandelen Amazon verkocht afgelopen tijd. Bestuurders van Nvidia verkochten in de maand januari voor 180 miljoen dollar aandelen NVIDIA. Buffett heeft wat Apple verkocht vorig jaar.
Benieuwd wat hij verder dit jaar met Apple zal doen. Voorlopig is het peanuts die verkoop maar toch al een eerste teken aan de wand.
Denk dat het goed zou zijn als we ons aan een gezonde correctie mogen verwachten na de run sinds oktober.
Verschillende sites zoals Investorplace meldden toen dat hij dit deed om taxredenen en daarom zo laat op het jaar gebeurde. Blijkbaar heeft hij jaren geleden zoals eind 2018, eind 2019 en 3de+4de kwartaal 2020 nog aandelen van Apple verkocht.
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn. Vond dat al een vreemd maneuver want Buffett heeft cash genoeg.
Door dat Apple zijn eigen aandelen inkoopt (en Berkshire zelf ook), gaat je netto-aandeelhouderschap niet achteruit.
Van alle mag-7 aandelen overigens het minst overgewaardeerd volgens mij.
Van alle mag-7 aandelen overigens het minst overgewaardeerd volgens mij.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mijn gedacht is dat er bij Compagnie du bois Sauvage een dikke vis aan het uitstappen is hoor. Is niet meer normaal welke volumes er zeer recent in omgaan en de dalingen die ermee gepaard gingen.
en deze update doet er ook geen goed aan misschien. De aankoopzone ligt wel heel laag???
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/bois-sauvage
Ik wacht alvast af om te kopen want niettegenstaande het hier verschillende keren al voorbij gekomen is als koopwaardig is de trend de laatste 3 jaar dalend.
Bodemvissen is moeilijk maar ik wacht nog even.
Bodemvissen is moeilijk maar ik wacht nog even.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mogelijk lezen we aan een koers van 222€ dat jij het was die dan lager terugkoopt.
Voor ons een gok, voor de paar forumleden die uw evenknie zijn en aan wie je wél onmiddellijk je swingposities doorgeeft is het een weetje.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Elke poster kan achteraf zo'n beweging posten in een aandeel.laeka schreef: ↑15 maart 2024, 14:50 Er was vandaag veel geld te verdienen in 1 van de Bollore holdings met name ODET. Als je natuurlijk bezig bent zoals doorwinterd en enkel kijkt naar de rode en groene flikkerlichtjes op je computer en bezig bent met andermans portefeuille heb je natuurlijk alweer niks verdient.
Strooi de mensen geen zand in de ogen.
- swingtraden met transactiekosten is niet onmogelijk maar zeker niet evident.
- swingtraden met transactiekosten + beurstaksen wordt al bijzonder moeilijk vol te houden.
- swingtraden met transactiekosten + beurstaksen en je fiscaal in orde stellen is zo goed als onmogelijk.
Morgen komt Porsche Holding met cijfers op de proppen. koers/winst zeer laag. Price/book zeer laag. Weer zo eentje waarvan men altijd denkt van...dit kan niet laag blijven
Volgens een snelle berekening is het de afgelopen twee weken slechts circa 2% van het totaal aantal aandelen. Nauwelijks grote vis. Het lijkt veel omdat de omzet normaal zeer laag is, maar eigenlijk is het nog steeds niet veel
Naar Bois du sauvage normen vind ik dat redelijk veel.
resultaten peugeot Invest zijn uit.
Nav steeg in 2023 met 21%
Dividend stijgt met 14%
Nav steeg in 2023 met 21%
Dividend stijgt met 14%