Berekenen van het nettorendement van een obligatie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Berekenen van het nettorendement van een obligatie
En Saxo bij grotere orders dan ook duurder.
Re: Berekenen van het nettorendement van een obligatie
Bij Bolero betaal je sowieso 0,3% tegenover bij Saxo 0,12% voor elk order en wordt het bedrag groter betaal je ook meer.
Indien iemand interesse heeft om klant te worden bij Saxo kan ik deze aanbevelen en dan krijgt hij ook €100 gratis transactietegoed.
Indien iemand interesse heeft om klant te worden bij Saxo kan ik deze aanbevelen en dan krijgt hij ook €100 gratis transactietegoed.
Re: Berekenen van het nettorendement van een obligatie
Orders op Frankfurt 15 euro per 10.000, met een max. van 60 euro t/m 70.000. Dus bij een order van 60.000 0,1% en aflopend tot 0,0857 bij 70.000.
Re: Berekenen van het nettorendement van een obligatie
Op euronext zelfs max 50 euro tot 70.000.
Re: Berekenen van het nettorendement van een obligatie
-
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: 20 mar 2022
Re: Berekenen van het nettorendement van een obligatie
Opletten wel met de koersen die je krijgt.
De giro stuurt in elk geval een deel van de orders naar 1 specifieke broker waardoor de kans reëel is dat je een minder goede koers krijgt.
De giro wordt hiervoor betaald door die broker.
Toen ze nog Nederlands waren zijn ze hiervoor veroordeeld. Eén bepaalde Nederlander heeft hiervoor klacht neergelegd, en heeft een schadevergoeding gekregen van 31.500 euro. Deels voor het financiële verlies, deels omdat de giro maar bleef volhouden dat ze dit niet deden.
Net zoals je een hypothecaire lening niet enkel op basis van de rentevoet moet beoordelen (bij lage rentevoet hoort een dure SSV), kun je een broker niet alleen op basis van de kost voor een order beoordelen.
huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 17:42De giro heeft aan 1 enkele klant 31.500€ schadevergoeding moeten geven, om de klant te compenseren voor het verlies dat hij gemaakt heeft omdat zijn orders niet aan de beste prijs werden uitgevoerd.huisjetuintjefiets schreef: ↑21 november 2023, 15:14
De boete was opgelegd door de Nederlandse toezichthouder, voor de Duitse overname.
Nu kan de Nederlandse toezichthouder geen boetes meer geven.
Maar het gebeurt nog altijd. Ik ben benieuwd of degene die obligaties gekocht hebben bij de giro hun prijs vergeleken hebben met de beurskoers op dat moment. Het zou interessant zijn te weten of ze de beste prijs krijgen of niet.
Je betaalt dan wel 3€ per order, maar maakt eigenlijk 31.500€ verlies.
Broker DeGiro krijgt tik op de vingers: misleiding klanten bij uitvoeren orders
24 jul. 2023in FINANCIEEL
DEN HAAG (ANP) - DeGiro moet een klant een schadevergoeding van in totaal ruim 31.500 euro betalen vanwege misleiding over de wijze waarop zijn beleggingsorders zijn uitgevoerd.
© ANP / HH
Dat blijkt uit een uitspraak van financiële geschillencommissie Kifid. Volgens de Commissie van Beroep zijn de orders namelijk niet uitgevoerd zoals overeengekomen en heeft de onlinebroker daarover onjuiste informatie verstrekt om de klant te misleiden.
Volgens de overeenkomst zouden de orders namelijk direct via beursuitbater Euronext worden uitgevoerd. Zonder de klant te informeren zijn de orders echter vanaf februari 2020 via Morgan Stanley geplaatst in plaats van direct op Euronext, oordeelt de commissie. Volgens de klant is daardoor een slechter resultaat bereikt.
De Commissie van Beroep stelt dat de klant mocht verwachten dat de DeGiro zoals gebruikelijk zijn orders direct op Euronext zou plaatsen en dat de orders dus anders zijn uitgevoerd dan overeengekomen. De onlinebroker is dan ook tekortgeschoten in zijn verplichting tegenover de klant en moet de schade als gevolg hiervan, in totaal 7500 euro, vergoeden.
Euronext
De geschillencommissie concludeert daarnaast dat de broker haar klanten niet persoonlijk en niet via de website heeft geïnformeerd over het feit dat orders niet meer direct op Euronext werden geplaatst. Op de orderoverzichten bleef de broker namelijk vermelden dat dit wel het geval was.
BEKIJK OOK:
’Kosten bij beleggen vaak verstopt’
Ook bleef de broker na vragen van de klant beweren dat de orders direct via Euronext waren uitgevoerd, terwijl dit onwaar was. DeGiro heeft daarmee de klant willen misleiden over de werkelijke gang van zaken. De Commissie van Beroep stelt vast dat de broker hiervoor 24.000 euro aan de klant moet vergoeden.
De uitspraak kan mogelijk leiden tot meer schadevergoedingseisen van klanten van DeGiro die zijn benadeeld. Matthijs van den Broek, de DeGiro-klant die de zaak aanspande bij Kifid, laat in een reactie weten dat hetgeen waar DeGiro in zijn zaak voor is veroordeeld namelijk voor alle klanten geldt.