Dino Polska
TIP
Dino Polska
Straks de cijfers van een aandeel dat door de meeste quality beleggers (compunders) naar voren geschoven werd. De wallmart van Europa? Ben benieuwd.
Nog beleggers met een mening over dit aandeel?
https://grupadino.pl/en/wse/
Nog beleggers met een mening over dit aandeel?
https://grupadino.pl/en/wse/
Re: Dino Polska
Ik volg dat met een half oog. Pieter Slegers is er zo zot van dat ik er bang van word. Ik ben niet gevolgd trouwens en ga het niet kopen. Je moet je altijd ook goed voelen bij een aandeel. Anders ga je toch verkopen wanneer het slecht gaat. En dat verhaal van de ceo met zijn gecrashte Ferrari, waarbij niet geweten is wie er nu met zijn Ferrari reed, zoiets heb ik toch nooit gelezen over Jef Colruyt. Hij zou ook een jacht hebben en een kort lontje. Enfin, het kan een schitterende ondernemer zijn, maar ik voel er mij niet goed bij. Je leest overal lofzang. Het is een beetje te veel. Ik heb het gevoel dat men zegt: “gewoon kopen en je wordt rijk”. En dan haak ik af.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lol. Ik zie juist dat hij er weer een mail over gestuurd heeft. En het bevestigt alleen maar wat ik zei Met zijn gebruikelijke teaser op het einde. We weten het al…
“Since its IPO in 1984, Costco returned 29,580%.
This means an investment of $10,000 would be worth $2.96 million (!).
The good news? The stock we just bought reminds me a lot of Costco.
But they still have way more upside potential
The Next Costco?
Quite a while ago, in 1999, a self-made entrepreneur lanched a grocery company. The remarkable thing? It wasn't just any grocery company - it was (and still is) one of the fasting growing grocery companies in the world.
Starting with just one store in 1999, they evolved to 111 stores in 2010 and 2,540 stores today. The beautiful thing? I think the number of stores can still double from today’s levels.
Their stores are unique too. They're not too big, not too small, just the right size for a quick grocery run. This standardization gives them a strong advantage over peers. Combine this with the fact that the company owns almost all its stores and you know that they have a strong competitive advantage.
Now, let me tell you about the founder of this unique company. It’s the perfect example of a self-made businessman. He is well known for his frugality and always puts the shareholder first. The story goes that he was even involved in picking the lowest-cost basket maker for garbage collection at the stores. And this while his net worth is more than $6 billion!
And the best part about this investment case? The company keeps reinvesting all its profits to grow even faster.
That’s exactly how the power of compounding can do its magic.
Portfolio
You want to find out which stock I just bought? As well as all the other names within the Portfolio?”
“Since its IPO in 1984, Costco returned 29,580%.
This means an investment of $10,000 would be worth $2.96 million (!).
The good news? The stock we just bought reminds me a lot of Costco.
But they still have way more upside potential
The Next Costco?
Quite a while ago, in 1999, a self-made entrepreneur lanched a grocery company. The remarkable thing? It wasn't just any grocery company - it was (and still is) one of the fasting growing grocery companies in the world.
Starting with just one store in 1999, they evolved to 111 stores in 2010 and 2,540 stores today. The beautiful thing? I think the number of stores can still double from today’s levels.
Their stores are unique too. They're not too big, not too small, just the right size for a quick grocery run. This standardization gives them a strong advantage over peers. Combine this with the fact that the company owns almost all its stores and you know that they have a strong competitive advantage.
Now, let me tell you about the founder of this unique company. It’s the perfect example of a self-made businessman. He is well known for his frugality and always puts the shareholder first. The story goes that he was even involved in picking the lowest-cost basket maker for garbage collection at the stores. And this while his net worth is more than $6 billion!
And the best part about this investment case? The company keeps reinvesting all its profits to grow even faster.
That’s exactly how the power of compounding can do its magic.
Portfolio
You want to find out which stock I just bought? As well as all the other names within the Portfolio?”
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik volg Barryke hier volledig in, ies goed moet niet zo gepushed worden en éénmaal er een hype rond is kan je er beter vanaf blijven, wat niet wil zeggen dat je er dan geen goed geld meer mee kan verdienen maar voor mij valt het dan meer in de categorie "gokken" dan investeren.
Bij een aandeel, zeker eentje dat je lange tijd wil aanhouden ( in mijn geval praktisch eigenlijk al mijn aandelen op enkele hele kleine posities na ) moet je je goed bij voelen, anders ga je veel te veel stressen.
Bij een aandeel, zeker eentje dat je lange tijd wil aanhouden ( in mijn geval praktisch eigenlijk al mijn aandelen op enkele hele kleine posities na ) moet je je goed bij voelen, anders ga je veel te veel stressen.
Make Spaargids " Great Again ! "
Die vergelijking met Costco lijkt me onterecht. Costco heeft een soort membership-model waarbij Costco een garantie biedt, niet op de laagste prijs, maar op de marge die ze nemen. Op die manier heeft Costco een enorm trouw clienteel, hetgeen een competitief voordeel biedt.
Verder haalt Costco bvb ook inkomsten uit overeenkomsten met auto-dealers voor de verkoop en naverkoopsdienst op nieuwe en 2de handsauto's. E-commerce is een ander voorbeeld.
Je kunt de ene retailer niet zomaar met een andere vergelijken. Als je zegt dat je ze wel perfect kunt vergelijken dan kun je ook niet stellen dat de ene wel groeipotentieel heeft en de andere niet. Costco kan ook in Europa actief worden (en andersom -- Aldi bvb wordt ook actief in de US).
Verder haalt Costco bvb ook inkomsten uit overeenkomsten met auto-dealers voor de verkoop en naverkoopsdienst op nieuwe en 2de handsauto's. E-commerce is een ander voorbeeld.
Je kunt de ene retailer niet zomaar met een andere vergelijken. Als je zegt dat je ze wel perfect kunt vergelijken dan kun je ook niet stellen dat de ene wel groeipotentieel heeft en de andere niet. Costco kan ook in Europa actief worden (en andersom -- Aldi bvb wordt ook actief in de US).
Laatst gewijzigd door sintorama op 22 maart 2024, 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-8% bij opening, na hun resultaten
Ik snap de vergelijking met costco ook niet
Straks een mail van Pieter: “when a quality business is going down, we want to buy more! That’s why we added to this retailer today. Want to know which one it is? Subscribe for only $500”.
Straks een mail van Pieter: “when a quality business is going down, we want to buy more! That’s why we added to this retailer today. Want to know which one it is? Subscribe for only $500”.
Hoewel ik die Pieter Slegers heel erg bewonder... laat hem eerst maar eens een berenmarkt tegenkomen. Hij is nog groen achter zijn oren. Niet alleen zal hij voor het eerst verliezen in zijn eigen portefeuille moeten verwerken, hij zal zich ook verantwoordelijk (moeten) voelen voor de verliezen die anderen lijden door zijn (betalend) advies op te volgen. Hij zal zich niet kunnen beroepen op zijn disclaimers. Ik vraag me overigens zelfs af in welke mate zoiets wettelijk is: betalend beleggingsadvies leveren, maar vervolgens elke aansprakelijkheid voor de gevolgen afwijzen.
Laatst gewijzigd door sintorama op 22 maart 2024, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel een interessant bedrijf met enorme groei én mooie marges en returns.
Op de watchlist hier.
Op de watchlist hier.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Ik volg hem nu een tijdje..bewondering is bij mij overgegaan naar "zich afvragen wat hij eigenlijk beter doet of kan"...zijn posts op X, instagram en zijn mails + de duizenden PDF's die langskomen zijn gewoon een samenvatting van andere beleggers, al dan niet in een template gegoten. Als je daarvan je job kan maken...chapeau! En zoals men hier zegt..een berenmarkt + 500 euro om meer te weten te komen zou wel eens pijn kunnne doen aan zijn geloofwaardigheid.sintorama schreef: ↑22 maart 2024, 09:28 Hoewel ik die Pieter Slegers heel erg bewonder... laat hem eerst maar eens een berenmarkt tegenkomen. Hij is nog groen achter zijn oren. Niet alleen zal hij voor het eerst verliezen in zijn eigen portefeuille moeten verwerken, hij zal zich ook verantwoordelijk (moeten) voelen voor de verliezen die anderen lijden door zijn (betalend) advies op te volgen. Hij zal zich niet kunnen beroepen op zijn disclaimers. Ik vraag me overigens zelfs af in welke mate zoiets wettelijk is: betalend beleggingsadvies leveren, maar vervolgens elke aansprakelijkheid voor de gevolgen afwijzen.
Niet dat ik hem wens te verdedigen, maar ik zou ook $500/jaar vragen als ik de markt met een factor 2 outperform sinds oktober, hoor.Barryke schreef: ↑22 maart 2024, 09:18 -8% bij opening, na hun resultaten
Ik volg hem zeker niet blindelings, en heb enkel LVMH in port, wat ik overigens net voor hem had gekocht.
Zijn analyses en denkwijze vind ik wel uitstekend.
MVT
Als je 500 EUR moet geven aan iedereen die sinds oktober de markt met een factor 2 verslaat dan zul je zeer snel zeer arm worden.
Ik vind zijn analyses ook niet slecht, maar ik mis de kritische noot. Een bedrijf is nooit een en al glans. Ik wil weten WAAROM de markt een aandeel ondewaardeert.
Volgens mij heb je maar 1 iemand nodig die je goede tips geeft, al dan niet betalend.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Zijn analyses en denkwijze zijn zoals hij zelf zegt grotendeels geinspireerd op zijn grote held Warren Buffet...dit gemixed met een paar visies van andere grote beleggers. Ik denk dat iedereen die in oktober kocht nu mooie winsten heeft.MVT schreef: ↑22 maart 2024, 11:13Niet dat ik hem wens te verdedigen, maar ik zou ook $500/jaar vragen als ik de markt met een factor 2 outperform sinds oktober, hoor.Barryke schreef: ↑22 maart 2024, 09:18 -8% bij opening, na hun resultaten
Ik volg hem zeker niet blindelings, en heb enkel LVMH in port, wat ik overigens net voor hem had gekocht.
MVT
Ik vind zijn analyses ook wel goed hoor. Ik heb al veel van hem geleerd. Games workshop heb ik trouwens wel aangekocht. Maar een kritische noot mag toch ook. Zijn mails met elke keer die teaser, daar krijg ik het wat van op mijn heupen. Wil je zijn pdf, dan moet je eerst uw e-mailadres geven en dan krijg je het via mail… Als je alle info wil lezen die hij deelt, dan heb je 72 uur nodig in een dag. Op Twitter is er elke dag wel iets dat je absoluut gelezen moet hebben om een goede belegger te worden.MVT schreef: ↑22 maart 2024, 11:13Niet dat ik hem wens te verdedigen, maar ik zou ook $500/jaar vragen als ik de markt met een factor 2 outperform sinds oktober, hoor.Barryke schreef: ↑22 maart 2024, 09:18 -8% bij opening, na hun resultaten
MVT
En die Dino Polska, daar is hij gewoon veel te enthousiast over. Een goed bedrijf, ja dat zal wel. Maar als iedereen dat vindt, dat het de kip met de gouden eieren is…
En wat die outperformance betreft: hij is nog maar juist bezig he. Text SA is op een jaar tijd 40% gezakt. Ik heb geen kwaliteitsbedrijf in portefeuille dat dit al heeft meegemaakt, zonder dat er een algemene beursdaling was. Dino Polska, vandaag -9% na een kleine earnings miss, en zo’n 20% kwijt op een maand.
Dat is niet bepaald het soort “kwaliteitsbedrijven” dat ik in portefeuille wil. Een kwaliteitsbelegger wil ook niet dubbel zo goed doen als de markt. 2 à 3% beter is goed genoeg. Wil je meer, dan krijg je sowieso meer volatiliteit. Dat zien we nu eigenlijk al gebeuren.
Laatst gewijzigd door Barryke op 22 maart 2024, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dan moet je de beste kiezen. En dan is je criterium niet voldoende. De juiste adviseur kiezen is wellicht nog moeilijker dan gewoon zelf de aandelen te kiezen. Over een speld in de hooiberg gesproken...