Holdings
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Holdings
Dat is dan een zeer aparte beurs. Er worden meer aandelen gekocht dan verkocht.
Het deel dat niet verkocht maar toch gekocht wordt:
- zijn gestolen
- zijn vervalst
- zijn fotokopies
- zijn geschonken
- ??
Het is wel een zeer origineel concept.
Italmobiliare +19,18%huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 15:00Welke holdings maken een inhaalbeweging?
YTD
Sofina -12%
Kinnevik +8%
Brederode: +2%
Bois Sauvage -11%
Quest for Growth -9%
AvH -0,3%
GBL -2%
D'Ieteren +13%
Tinc 0,4%
Floridienne +3,7%
Gimv +1,4%
De brede aandelenindex van de luie hangmatbelegger: +10,7%
Eurazeo +13,34%
wendel +17,28%
Berkshire +14,12%
Investor +14.48%
EXOR +14,18%
enz...
Blijf jij maar in je hangmat liggen dan stoor je de mensen niet die wat meer verdienen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik geef gewoon objectieve cijfers en jij moet daar direct agressieve, giftige commentaar op geven.
Waarom vind jij het altijd nodig om anderen aan te vallen?
Ik gun het anderen dat ze veel meer verdienen dan ik als luie hangmatbelegger. Ik lach niet met anderen die een andere strategie volgen.
Jouw constante frustratie en defensief gedrag en aanvallen op de luie belegger doet vermoeden dat je het rendement van de luie belegger niet haalt.
Als je YTD 50% of 100% of 500% is. Ik gun het jou.
verkeerd verwoord dus....meer vraag dan aanbod...zo beter?huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 15:12Dat is dan een zeer aparte beurs. Er worden meer aandelen gekocht dan verkocht.
Het deel dat niet verkocht maar toch gekocht wordt:
- zijn gestolen
- zijn vervalst
- zijn fotokopies
- zijn geschonken
- ??
Het is wel een zeer origineel concept.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik had het niet per se over YTD maar er zijn inderdaad vele andere holdings zoals deze die Laeka opsomt die op koerssnelheid kwamen de laatste weken na een hele tijd links gelegen te hebben. En het gaat hier tenslotte toch over holdings helaeka schreef: ↑22 maart 2024, 15:39Italmobiliare +19,18%huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 15:00
Welke holdings maken een inhaalbeweging?
YTD
Sofina -12%
Kinnevik +8%
Bois Sauvage -11%
Quest for Growth -9%
AvH -0,3%
GBL -2%
D'Ieteren +13%
Tinc 0,4%
Floridienne +3,7%
Gimv +1,4%
Eurazeo +13,34%
wendel +17,28%
Berkshire +14,12%
Investor +14.48%
EXOR +14,18%
enz...
Blijf jij maar in je hangmat liggen dan stoor je de mensen niet die wat meer verdienen.
Ik geef ook objectieve cijfers hoor! Jij komt hier telkens op de proppen dat je beter een iWDA koopt dan holdings want het presteert zoveel beter. Wel dat is al tientallen keren in de media geweest dat dit niet het geval is.laeka schreef: ↑22 maart 2024, 15:39Italmobiliare +19,18%huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 15:00
Welke holdings maken een inhaalbeweging?
YTD
Sofina -12%
Kinnevik +8%
Bois Sauvage -11%
Quest for Growth -9%
AvH -0,3%
GBL -2%
D'Ieteren +13%
Tinc 0,4%
Floridienne +3,7%
Gimv +1,4%
Eurazeo +13,34%
wendel +17,28%
Berkshire +14,12%
Investor +14.48%
EXOR +14,18%
enz...
Och ja mijn koopje van het jaar Peugeot Invest nog vergeten +14,87%
Ik denk dat het hier al eens langsgeweest is dat veel holdings beter presteren in een stijgende markt (maar minder goed in een dalende markt). Helaas stijgt de markt niet alleen. De vraag is of de outperformance er ook op langere termijn is, liefst met een paar negatieve jaren inbegrepen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb hier nog nooit gezegd dat je beter een iWDA koopt dan holdings want het presteert zoveel beter.
Dat fantaseer je gewoon. Zielig, echt zielig. Ik snap echt je frustratie niet.
Volg gewoon je strategie. Verdedig je strategie, maar stop met die zielige aanvallen op personen die een andere strategie volgen.
We zijn niet allemaal zo intelligent als jij.
Al bij al zijn de holdings niet zo slecht bezig de laatste tijd. Er zijn er die achterblijven, zoals huisje zegt. Er zijn er die een inhaalbeweging maken. Laeka noemde er al een paar. D’ieteren hoort daar ook bij. Nog een paar uit mijn portefeuille, zie volledig lijstje in mijn post een tijdje geleden.
EQT +26,4%, Lifco +17.8%, Partners group + 13.5%, Dior +15.6%, Indutrade +12.7%.
Iwda:+10.7% (gegevens Bolero)
Het zijn precies vooral mijn Belgische holdings die het voorlopig laten afweten. Maar we denken op lange termijn! 3 maanden is een zeer korte periode. Ik denk dat ik voorlopig wel underperform, ytd.
EQT +26,4%, Lifco +17.8%, Partners group + 13.5%, Dior +15.6%, Indutrade +12.7%.
Het zijn precies vooral mijn Belgische holdings die het voorlopig laten afweten. Maar we denken op lange termijn! 3 maanden is een zeer korte periode. Ik denk dat ik voorlopig wel underperform, ytd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
laeka schreef: ↑15 maart 2024, 14:50 Er was vandaag veel geld te verdienen in 1 van de Bollore holdings met name ODET. Als je natuurlijk bezig bent zoals doorwinterd en enkel kijkt naar de rode en groene flikkerlichtjes op je computer en bezig bent met andermans portefeuille heb je natuurlijk alweer niks verdient.
Ja, om de simpele reden dat we 's avonds nog nooit hebben gelezen dat je een daytrade deed die slecht uitdraaide.laeka schreef: ↑22 maart 2024, 08:45Moet ik op voorhand alles melden misschiendoorwinterd schreef: ↑20 maart 2024, 15:40
Elke poster kan achteraf zo'n beweging posten in een aandeel.
Strooi de mensen geen zand in de ogen.
Omgekeerd, schering en inslag.
Ik ben waarschijnlijk niet de enige die hoopt dat je dat geheim concept met ons wil delen.
Inderdaad lijst is te lang die beter presteren dan IWDA en ik heb er maar een paar opgenoemd die ik volg.Barryke schreef: ↑22 maart 2024, 16:56 Al bij al zijn de holdings niet zo slecht bezig de laatste tijd. Er zijn er die achterblijven, zoals huisje zegt. Er zijn er die een inhaalbeweging maken. Laeka noemde er al een paar. D’ieteren hoort daar ook bij. Nog een paar uit mijn portefeuille, zie volledig lijstje in mijn post een tijdje geleden.
Er is al meermaals gevraagd door andere leden wat jouw aankopen zijn maar helaas lezen we daar niks van.doorwinterd schreef: ↑22 maart 2024, 17:23laeka schreef: ↑15 maart 2024, 14:50 Er was vandaag veel geld te verdienen in 1 van de Bollore holdings met name ODET. Als je natuurlijk bezig bent zoals doorwinterd en enkel kijkt naar de rode en groene flikkerlichtjes op je computer en bezig bent met andermans portefeuille heb je natuurlijk alweer niks verdient.Ja, om de simpele reden dat we 's avonds nog nooit hebben gelezen dat je een daytrade deed die slecht uitdraaide.
Omgekeerd, schering en inslag.
Ik ben waarschijnlijk niet de enige die hoopt dat je dat geheim concept met ons wil delen.
Wel komen vertellen maanden nadien dat je NBB en Neufcour verkocht als de boel al naar beneden is gezakt. En hoe zit het met diene KKO International die je 30 jaar ging bijhouden en je kocht boven de 2.20 euro en nu op 0,0764 euro staat is dat nu koopwaardig? Enkel Belreca was redelijk goed doordat het van de beurs werd gehaald want anders was het maar een mager beestje.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Maar dat zijn helemaal niet de holdings die jij in portefeuille hebt hé laeka.
Op 8 ferbruari heb je ons gemeld dat je 'de voorbije dagen weken en maanden' Italmob, Eurazeo, Wendel en Exor had verkocht, Berkshire en investor had je niet.
Holdings waar je over de jaren een massa aan- en bijkopen van hebt vermeld zoals Camellia, Bois Sauvage ed, doen het dan weer een stuk minder.
Dus ja, de hangmat van huisjetuintjefiets doet zonder twijfel beter dit jaar.
Zelfs je Tubizes inruilen voor een pakketje Peugeot invest was jammer genoeg geen goede zaak.
Dat klopt maar u weet niet dat ik al meer dan 30 aankopen deed dit jaar he.doorwinterd schreef: ↑22 maart 2024, 17:59Maar dat zijn helemaal niet de holdings die jij in portefeuille hebt hé laeka.
Op 8 ferbruari heb je ons gemeld dat je 'de voorbije dagen weken en maanden' Italmob, Eurazeo, Wendel en Exor had verkocht, Berkshire en investor had je niet.
Holdings waar je over de jaren een massa aan- en bijkopen van hebt vermeld zoals Camellia, Bois Sauvage ed, doen het dan weer een stuk minder.
Dus ja, de hangmat van huisjetuintjefiets doet zonder twijfel beter dit jaar.
Zelfs je Tubizes inruilen voor een pakketje Peugeot invest was jammer genoeg geen goede zaak.
U hebt precies de grootste moeite met mensen die zoals Qa1, Erik Geenen en michael25 iets meer van beleggen afweten dan jij. Michael25 gaf u direct kritiek hier op het feit dat hij met Aker Asa zoveel verdiende en dat hij dat had moeten melden toen hij aankocht. U raakt met uw kennis nog niet tot de onderkant van hun zolen beste.
Misschien als u het zoveel beter weet eens solliciteren bij den Berkshire he als opvolger ervan of den IDI want dat was ook weer niet goed zeker of bij Bollore.
En achteraf bezien had ik beter Odet (traderspakket he) en Tubize behouden en niet zo vlug winst gepakt. Maar ben tevreden met mijne Peugeot Invest nu. ik ga een fleske kraken.