Vlaams woningfonds
TIP
Re: Vlaams woningfonds
Hallo,
ok, bedankt, dus ik begrijp dat ik voorlopig geen papieren hoef op te sturen?
Ik ben een beetje gestresseerd door dit alles
Bedankt en vriendelijke groet
ok, bedankt, dus ik begrijp dat ik voorlopig geen papieren hoef op te sturen?
Ik ben een beetje gestresseerd door dit alles
Bedankt en vriendelijke groet
Voor niets nodig.
Bij het verlijden van de akte wil de bank de zekerheid hebben dat het pand voldoende verzekerd is als waarborg,
De notaris is verplicht dit te controleren.. ni meer dan dat..
Meestal wordt er ook aan de verkopers bedongen de verzekering nog 2 of 3 maanden aan te houden indien dit alsnog nodig zou zijn..
Hallo,
Ik heb een bod gedaan en is aanvaard!
De notarissen zijn de compromis aan het opmaken.
Ik heb 29/3 een afspraak bij het VWF.
- Iemand ervaring met een minima, maxima lenen?
- Maakt het bedrag van de woning iets uit, of wat de schatter het schat met eventuele aanpassingen?
- ik ben sinds kort alleenstaande met 2 kinderen, wordt eventuele alimentatie of kindergeld meegerekend.
- hoe wordt de belastingen bekeken, deze zullen dus nog zijn van een gezamelijke brief als wettelijk samenwonenden...
- heeft een goed EPC een meerwaarde?
Alvast bedankt, dat worden spannende weken hier!
- Maakt het bedrag van de woning iets uit, of wat de schatter het schat met eventuele aanpassingen?
- ik ben sinds kort alleenstaande met 2 kinderen, wordt eventuele alimentatie of kindergeld meegerekend.
- hoe wordt de belastingen bekeken, deze zullen dus nog zijn van een gezamelijke brief als wettelijk samenwonenden...
Bestond er nu maar een glazen bol hé.....
Je Bod is al aanvaard, dus deze vragen hebben geen nut meer achteraf. geniet van de spanning.Elln schreef: ↑22 maart 2024, 16:40 Hallo,
Hoi allemaal,
Heeft er al eens iemand voorgehad dat de lening afgekeurd werd?
Ons dossier is nu 2 weken in Brussel, en de zenuwen komen toch een beetje.
Groetjes
Heeft er al eens iemand voorgehad dat de lening afgekeurd werd?
Ons dossier is nu 2 weken in Brussel, en de zenuwen komen toch een beetje.
Groetjes
Ik weet niet. Maar al zoveel tegenslag gehad, dat ik aan alles twijfel.
Geduld is een mooie eigenschap...
VWF wacht altijd tot het laatste moment,, Ze hebben 4 maand de tijd.
Hoi Hoi ,
iemand recente ervaring ivm met 100 %lening aanvraag aan Vlaamse woningfonds zonder eigen spaargeld incl. notaris kosten ?
We werken allebei voltijds al paar jaren maar ik zit zelf in ziekteverlof maar vraagt me af is er een reden waaron aanvraag niet goed gekeurd zal worden, we komen wel onder de voorwaarden .
Notaris moeten zelf zoeken of worden door vlaamse woning inorde gebracht omdat bij notariskantoor vragen ze voorschot ?
We hadden een heel mooie aanbod gekregen voor huisje daarmee veel stress en veel vragen.
Alvast dank voor verdere advies
iemand recente ervaring ivm met 100 %lening aanvraag aan Vlaamse woningfonds zonder eigen spaargeld incl. notaris kosten ?
We werken allebei voltijds al paar jaren maar ik zit zelf in ziekteverlof maar vraagt me af is er een reden waaron aanvraag niet goed gekeurd zal worden, we komen wel onder de voorwaarden .
Notaris moeten zelf zoeken of worden door vlaamse woning inorde gebracht omdat bij notariskantoor vragen ze voorschot ?
We hadden een heel mooie aanbod gekregen voor huisje daarmee veel stress en veel vragen.
Hoi Hoi ,
Hallo
Ik ben zelf verkoper; onze kopers lenen via het Vlaams woningfonds. Wij betalen echter een overbruggingskrediet tot zij de akte kunnen tekenen. Daarom vroeg ik me af wat nu eigenlijk het meeste tijd kost: het verzamelen van documenten, de behandeling in de hoofdzetel in Brussel,...
Ons huis is wel instapklaar (met EPC B), volgens de schatter zou dit kunnen zorgen voor een vlottere procedure. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Alvast bedankt!
Ik ben zelf verkoper; onze kopers lenen via het Vlaams woningfonds. Wij betalen echter een overbruggingskrediet tot zij de akte kunnen tekenen. Daarom vroeg ik me af wat nu eigenlijk het meeste tijd kost: het verzamelen van documenten, de behandeling in de hoofdzetel in Brussel,...
Ons huis is wel instapklaar (met EPC B), volgens de schatter zou dit kunnen zorgen voor een vlottere procedure. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Alvast bedankt!
De notaris regelt het overbruggingskrediet rechtstreeks met de bank.
Hij houdt het bedrag in, en stort het naar de bank..
Het VWF werkt traag, neem gerust 12 a" 14 weken voor de notaris de fondsen op zijn rekening krijgt.
Beide aktes ( lening een koop ) worden bij de notaris ook getekend en afgehandeld..
Hij houdt het bedrag in, en stort het naar de bank..
Het VWF werkt traag, neem gerust 12 a" 14 weken voor de notaris de fondsen op zijn rekening krijgt.
Beide aktes ( lening een koop ) worden bij de notaris ook getekend en afgehandeld..
Bedankt voor jouw snelle antwoord.
Is die 12 a 14 weken dan vanaf opstart of vanaf dat de documenten in Brussel zijn? Want een aantal stappen (o.a. schatting van onze woning) zijn intussen wel al afgerond gelukkig.
Is die 12 a 14 weken dan vanaf opstart of vanaf dat de documenten in Brussel zijn? Want een aantal stappen (o.a. schatting van onze woning) zijn intussen wel al afgerond gelukkig.
Hallo, iemand ervaring met de lening aan tevragen bij het vlaams woningfonds die in totaal al 800€ aan autoleningen heeft wij verdienen gezamenlijk 4250€ zou dit een probleem kunnen zijn ?
Alvast bedankt voor de reactie
Alvast bedankt voor de reactie