Holdings
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Holdings
Haha, jij bent toch de auteur van deze post hé? gvv-gereglementeerde-vastgoedvennootsch ... ml#p611411huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 15:46Ik geef gewoon objectieve cijfers en jij moet daar direct agressieve, giftige commentaar op geven.
Waarom vind jij het altijd nodig om anderen aan te vallen?
En nu wat komen huilen? Man toch. Pot, ketel. Doei!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe valt dit te rijmen?
versus
versus
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Daar zit het verschil he.laeka schreef: ↑22 maart 2024, 17:53Er is al meermaals gevraagd door andere leden wat jouw aankopen zijn maar helaas lezen we daar niks van.doorwinterd schreef: ↑22 maart 2024, 17:23
Ja, om de simpele reden dat we 's avonds nog nooit hebben gelezen dat je een daytrade deed die slecht uitdraaide.
Omgekeerd, schering en inslag.
Ik ben waarschijnlijk niet de enige die hoopt dat je dat geheim concept met ons wil delen.
Wel komen vertellen maanden nadien dat je NBB en Neufcour verkocht als de boel al naar beneden is gezakt. En hoe zit het met diene KKO International die je 30 jaar ging bijhouden en je kocht boven de 2.20 euro en nu op 0,0764 euro staat is dat nu koopwaardig? Enkel Belreca was redelijk goed doordat het van de beurs werd gehaald want anders was het maar een mager beestje.
Ik ben me bewust dat mijn rendement wordt bepaald door verliezen die ik niet gemaakt heb.
Dus 1, op ook mijn nbb miskoop heb ik je zelf gewezen
2 Neufcour heb ik mijn aankoop gepost toen ik op 10% verlies stond, wie kan dat zeggendoorwinterd schreef: ↑21 april 2023, 20:56 Ik kan er ook niet aan doen dat het met datum bij letterlijk te vinden is het op forum. Wat je er wél kan terugvinden is mijn instap Nationale Bank aan 1800€!!! (dus geen idee waarom je zo moet reageren op mijn nbb vraag)
Ik heb achteraf niet gezegd verkocht te hebben, u alleen op gewezen dat er wél volume was, namelijk 50k st aan 14-15€
3 kko blijft je die knipoog van 30j graag verdraaien, er stond letterlijk dat ik niet met verlies zou uitstappen toen ze op +25% stondendoorwinterd schreef: ↑31 augustus 2018, 00:25 Ik sta op 10% verlies met dit aandeeltje. Vorig jaar gooide men er mee naar je hoofd voor 7€.
Maar met een valeur vénale du patrimoine van 16,7 tov een beurscap van 2,3 zit er misschien wat rek op.
https://beursig.com/forum/viewtopic.php ... ko#p585440
Ik kan hier ook links posten naar mijn aankopen in stevige dividendbetalers die ondertussen op 3 jaar x3 gingen of op 10j x5, maar dat kan iedereen elders lezen.
Allé, we kunnen bijna het weekend in…iedereen zijn zegje gedaan…iedereen uitgehuild…kunnen we het weer over holdings hebben.
Jaarverslag van Bois Sauvage staat op de website. Doet ulle pyjama aan en leest een bekke.
Jaarverslag van Bois Sauvage staat op de website. Doet ulle pyjama aan en leest een bekke.
Dat is lectuur voor het weekend he. Hopelijk schudden ze nog eens verder aan de boom wat zeker het geval zal zijn als er wat correctie algemeen op de beurzen komt dan kunnen we er nog een paar oprapen.
Inderdaad toen met zijn eerste berichten indertijd ging hij mij ook aanvallen. Door andere leden werd daar beklag over gemaakt en werd huisjetuintjefiets een tijdje geband.Maneblusser schreef: ↑22 maart 2024, 18:53Haha, jij bent toch de auteur van deze post hé? gvv-gereglementeerde-vastgoedvennootsch ... ml#p611411huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 15:46
Ik geef gewoon objectieve cijfers en jij moet daar direct agressieve, giftige commentaar op geven.
Waarom vind jij het altijd nodig om anderen aan te vallen?
En nu wat komen huilen? Man toch. Pot, ketel. Doei!
Gisteren trachtte huisjetuintjefiets Tommy052 een paar keer belachelijk te maken met opmerkingen over aan en verkopen bij Bois Du Sauvage en met zijn opsomming van een lijstje holdings en daarop reageer ik he.
Laatste dat ik gelezen heb hier was dat je er goed aan verdiend hebt en nu heb je ineens niet verkocht.doorwinterd schreef: ↑22 maart 2024, 19:47
2 Neufcour heb ik mijn aankoop gepost toen ik op 10% verlies stond, wie kan dat zeggen
Ik heb achteraf niet gezegd verkocht te hebben, u alleen op gewezen dat er wél volume was, namelijk 50k st aan 14-15€
-
- Verbannen Gebruiker
Is dat een holding beste? ik dacht dat u alleen IWDA had en SWRD en obligaties.
-
- Verbannen Gebruiker
ja dat weet ik ook wel maar u liet precies uitschijnen dat u er rechtstreeks in zat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Stop bashing laeka. Veel mensen lezen zijn posts graag. Ik ben trouwens ook een (partiële) indexbelegger, maar daarom hoeft het niet in elk topic daarover te gaan. Dit topic gaat over holdings. En ik hoor graag wat laeka daarover te zeggen heeft, ook al ga ik geen holdings kopen.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 16:14Ik heb hier nog nooit gezegd dat je beter een iWDA koopt dan holdings want het presteert zoveel beter.
Dat fantaseer je gewoon. Zielig, echt zielig. Ik snap echt je frustratie niet.
Volg gewoon je strategie. Verdedig je strategie, maar stop met die zielige aanvallen op personen die een andere strategie volgen.
We zijn niet allemaal zo intelligent als jij.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zo hadden we hier eens korte tijd een goudkever die in ieder topic over goud begon, al ging het over termijnrekeningen of pensioensparen. "Je moet goud kopen, dat is de enige belegging die zijn waarde behoudt."
-
- Verbannen Gebruiker
Ok. Point taken. Mijn excuses aan Laeka en aan jou.
Bedankt Charlesvdw om het eens aan te kaarten. Ik persoonlijk volgde veel achter de schermen en nu ik wat meer kennis opgedaan heb over holdings wil ik er wat actiever over discussiëren. Laeka heeft er kennis van. Barryke net hetzelfde . En ik sla er hier zeker en vast een heleboel over. Wat er gekocht wordt of wat er verkocht wordt mag gezegd worden. MAAR…het gaat over de holding zelf. Niet welke winsten je hebt. Kocht je bvb Sofina in oktober verleden jaar met al uw geld en je presteert bovengemiddeld. Kocht je ervoor of erna heb je misschien nog niks. Het is allemaal een beetje hoe je het bekijkt. Ik kocht verleden jaar in november 5 Zweedse holdings en deed er 4 van de hand verleden week. Mooie winsten. Maar doet dat ertoe??? Het is veel interessanter te lezen dat Sofina technisch gezien rond de 175 altijd zijn bodem vormde de laatste maanden en nu al heel lang zijwaarts beweegt. Het kaf werd van het koren gescheiden in die portefeuille. Veel kans dat de raket eens omhoog gaat vertrekken. Het is interessanter te weten dat Guy Verhofstadt niet meer mee in het bestuur zit vanaf dit jaar. Ik heb heel veel interesse in holdings omdat er meestal een mooie (of minder mooie) geschiedenis achter zit en beheerd wordt door de familie of afstammelingen van oorspronkelijke oprichters. En welke andere invloedrijke personen in die familie Boel zitten. Van eredames van Koningin Mathilde tot oprichters van andere grote bedrijven. Het blijft daar allemaal in dezelfde familie door huwelijken enz…ge steekt er tenslotte uw geld in om poen te scheppen. Tis dan mooi meegenomen dat ge er iets over weet. Vergelijk gerust eens met een ETF ofzo maar niet vergeten dat dit kanaal gecreëerd werd voor liefhebbers van holdings of beleggers in holdings. ETF- vergelijking hoeft niet steeds terug te komen. Ik werd ook “extra liefhebber” van Kinnevik want ik had geluk en kocht ze op bijna laagste punt de laatste maanden . En dit is dan de resterende van de Zweedse holdings die ik overhield. En Sofina heb ik nog nul komma nul winst op maar maakt wel groter deel uit van portefeuille. En zal ik nog bijkopen bij zwakte. Dat konden jullie al raden en zal het er direct zelf bijzeggen. En ik heb er nog een resem in portefeuille waar ik hopelijk in de toekomst nog veel over mag lezen. Fijn weekend iedereen en kom maar op met de interessante weetjes…Charlesvdw schreef: ↑23 maart 2024, 07:33Stop bashing laeka. Veel mensen lezen zijn posts graag. Ik ben trouwens ook een (partiële) indexbelegger, maar daarom hoeft het niet in elk topic daarover te gaan. Dit topic gaat over holdings. En ik hoor graag wat laeka daarover te zeggen heeft, ook al ga ik geen holdings kopen.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 maart 2024, 16:14
Ik heb hier nog nooit gezegd dat je beter een iWDA koopt dan holdings want het presteert zoveel beter.
Dat fantaseer je gewoon. Zielig, echt zielig. Ik snap echt je frustratie niet.
Volg gewoon je strategie. Verdedig je strategie, maar stop met die zielige aanvallen op personen die een andere strategie volgen.
We zijn niet allemaal zo intelligent als jij.