Holdings
TIP
Re: Holdings
BwaaTommy052 schreef: ↑23 maart 2024, 09:22 Kocht je bvb Sofina in oktober verleden jaar met al uw geld en je presteert bovengemiddeld. Kocht je ervoor of erna heb je misschien nog niks.
[]
Vergelijk gerust eens met een ETF ofzo maar niet vergeten dat dit kanaal gecreëerd werd voor liefhebbers van holdings of beleggers in holdings. ETF- vergelijking hoeft niet steeds terug te komen.
Je beweert dat als je sofina kocht in oktober je een bovengemiddelde prestatie zou hebben.
Niets is minder waar.
Zelf kocht je op het absolute dieptepunt dan had je nu een winst van zo'n 17%. De msci world index (een gemiddelde van wereldwijde aandelen ) presteerde sinds dan 20%. (bron M*)
Dus nee sofina presteerde niet bovengemiddeld.
Dus ja, dit bewijst nog eens waarom vergelijken met een index steeds nuttig is.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 23 maart 2024, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Door alle heisa hier op het forum van de week de holding Caltagirone (een van mijn vorige liefdes) laten wegschieten. Tip kwam oorspronkelijk in het verre verleden van een ander forumlid die me vroeg om dat eens te bekijken.
Ze verhogen daar precies een beetje het dividend.
Ze verhogen daar precies een beetje het dividend.
Dat men zijn woorden hier fameus moet wikken en wegen had ik al begrepen. Jouw reactie was voorspeld.Alles zeer letterlijk te nemen. En had je Sofina verkocht op 1 januari had je 34% en met de wereldwijde 11%. Dat noem ik bovengemiddeld maar niet op vandaag en misschien wel eind volgende week want het gaat over 3%….Zoals ze zeggen…holdings zakken meer in neerwaartse trend van beurzen maar stijgen ook meer als het allemaal wat meezit.B7H4long schreef: ↑23 maart 2024, 11:10BwaaTommy052 schreef: ↑23 maart 2024, 09:22 Kocht je bvb Sofina in oktober verleden jaar met al uw geld en je presteert bovengemiddeld. Kocht je ervoor of erna heb je misschien nog niks.
[]
Vergelijk gerust eens met een ETF ofzo maar niet vergeten dat dit kanaal gecreëerd werd voor liefhebbers van holdings of beleggers in holdings. ETF- vergelijking hoeft niet steeds terug te komen.
Je beweert dat als je sofina kocht in oktober je een bovengemiddelde prestatie zou hebben.
Niets is minder waar.
Zelf kocht je op het absolute dieptepunt dan had je nu een winst van zo'n 17%. De msci world index (een gemiddelde van wereldwijde aandelen ) presteerde sinds dan 20%. (bron M*)
Nog eens voor alle duidelijkheid.
Voor een IWDA betaal je 100 euro en op die dag is het ook 100 euro waard. Zelfde voor bankfondsen.
Bij sommige holdings betaal je soms minder dan 50 euro (lijst is te lang eind oktober) en het is 100 euro op die dag waard.
Of denk je dat al die familiale holdings achterlijk zijn als ze meer zouden verdienen met gewoon te beleggen in IWDA of zo.
Met een holding kan het soms zijn dat je meer dan 10% verdient op 1 dag.
Een forumlid had een tijdje geleden al zijn holdings verkocht en in IWDA gestoken. Na korte tijd besefte hij of zij al dat dit niet de juiste beslissing was en veranderde terug grotendeels naar holdings.
Maar voor mensen die niet dagelijks de beurs volgen is IWDA wel een oplossing.
Voor een IWDA betaal je 100 euro en op die dag is het ook 100 euro waard. Zelfde voor bankfondsen.
Bij sommige holdings betaal je soms minder dan 50 euro (lijst is te lang eind oktober) en het is 100 euro op die dag waard.
Of denk je dat al die familiale holdings achterlijk zijn als ze meer zouden verdienen met gewoon te beleggen in IWDA of zo.
Met een holding kan het soms zijn dat je meer dan 10% verdient op 1 dag.
Een forumlid had een tijdje geleden al zijn holdings verkocht en in IWDA gestoken. Na korte tijd besefte hij of zij al dat dit niet de juiste beslissing was en veranderde terug grotendeels naar holdings.
Maar voor mensen die niet dagelijks de beurs volgen is IWDA wel een oplossing.
Iedereen kan er een beetje naast zitten, maar diametraal het tegenovergestelde beweren dan de feiten, is iets heel anders.Tommy052 schreef: ↑23 maart 2024, 11:35Dat men zijn woorden hier fameus moet wikken en wegen had ik al begrepen. Jouw reactie was voorspeld.Alles zeer letterlijk te nemen.B7H4long schreef: ↑23 maart 2024, 11:10
Bwaa
Niets is minder waar.
Wat erger is, is het foutieve beweren en dat nog normaal.vinden, en de personen die dit aanwijzen ook nog aanvallen ook, ipv de vergissing toe te geven.
Wie gaat jouw schrijfsels in de toekomst nog geloven?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Niks van, ik zei alleen op je insinuatie dat het een zware verliespost is dat het rendement prima was.laeka schreef: ↑23 maart 2024, 07:04Laatste dat ik gelezen heb hier was dat je er goed aan verdiend hebt en nu heb je ineens niet verkocht.doorwinterd schreef: ↑22 maart 2024, 19:47
2 Neufcour heb ik mijn aankoop gepost toen ik op 10% verlies stond, wie kan dat zeggen
Ik heb achteraf niet gezegd verkocht te hebben, u alleen op gewezen dat er wél volume was, namelijk 50k st aan 14-15€
Als ik wil pronken met een winstverkoop dat moet ik dat op het moment zelf maar doen.
Maar als ik dan al niet geheel of gedeeltelijk zou verkocht hebben de koers ruim tot 120% hoger stond dan zou het nu alvast nog steeds 40% hoger staan dan toen ik de aankoop postte.
Dus ik snap uw punt niet echt.
(je was trouwens begonnen met te beweren dat er geen omzet in was, toen heb ik je gewezen op omzetten aan de topkoersen met 10.000den/m)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vertel ons eens laeka, waarom u dan wél aankopen mag melden na ze reeds 30% gestegen zijn
of verkopen na 20% daling
of een verkoop waarvan nooit een aankoop werd vermeld, ect?
Dit terwijl u bij anderen wel degelijk - en geheel terecht - het probleem ervan inziet
?
Ah ge voelt u al aangevallen. Ochottekes toch…uw hoeveelste “slachtoffer” waarop ge uw vizier richt ben ik eigenlijk al? En betreffende mijn schrijfsels. Zit er totaal niet mee in wie mij gelooft of niet gelooft. Maar ik weet wel 1 ding….als ik zo een beetje de geschiedenis van dit forum uitpluis zijn het altijd dezelfde die met scherp schieten!B7H4long schreef: ↑23 maart 2024, 15:48Iedereen kan er een beetje naast zitten, maar diametraal het tegenovergestelde beweren dan de feiten, is iets heel anders.
Wat erger is, is het foutieve beweren en dat nog normaal.vinden, en de personen die dit aanwijzen ook nog aanvallen ook, ipv de vergissing toe te geven.
Wie gaat jouw schrijfsels in de toekomst nog geloven?
Toen ik er ne keer naar keek was het volume op meer dan 1 week telkens 0 stuks. En dikwijls als er grote omzetten waren is dat een afspraak tussen partijen die een bloktrade doen. Goed voor u zeker dat je mee in de dans kon springen en toen kon handelen.doorwinterd schreef: ↑23 maart 2024, 16:44Niks van, ik zei alleen op je insinuatie dat het een zware verliespost is dat het rendement prima was.
Als ik wil pronken met een winstverkoop dat moet ik dat op het moment zelf maar doen.
Maar als ik dan al niet geheel of gedeeltelijk zou verkocht hebben de koers ruim tot 120% hoger stond dan zou het nu alvast nog steeds 40% hoger staan dan toen ik de aankoop postte.
Dus ik snap uw punt niet echt.
(je was trouwens begonnen met te beweren dat er geen omzet in was, toen heb ik je gewezen op omzetten aan de topkoersen met 10.000den/m)
Ik vraag mij oprecht af welke leeftijd sommigen onder jullie hier hebben
Ik kom naar dergelijke fora/topics om bij te leren over onder andere holdings. Maar op Spaargids zie ik enkel een peutertuin in dit draadje.
Ik kom naar dergelijke fora/topics om bij te leren over onder andere holdings. Maar op Spaargids zie ik enkel een peutertuin in dit draadje.
Er zijn andere fora waar er veel meer gemodereerd wordt en peutertuin posts eruit gehaald worden. Ik ga daar wel mijn info halen in plaats van hier kinderachtig gedoe te moeten lezen.
Probleem blijft dat niemand het weet.
Heb hier een tijdje geleden nog eens geschreven hoeveel mensen zouden er Sofina gekocht hebben boven de €400.
En dan dalen ze 10%, nu is het een koopje en kopen ze bij aan €360. Kijk nu, nog eens 20% eraf, €288 spotgoedkoop, nog wat bijkopen.
De beurzen staan algemeen hoog(kan natuurlijk nog wel 20% bij gaan) maar indien er een correctie komt zal Sofina snel weer aan €175 gaan noteren.
Sofina heeft trouwens wel lange tijd de Nasdaq aardig kunnen volgen.
Heb hier een tijdje geleden nog eens geschreven hoeveel mensen zouden er Sofina gekocht hebben boven de €400.
En dan dalen ze 10%, nu is het een koopje en kopen ze bij aan €360. Kijk nu, nog eens 20% eraf, €288 spotgoedkoop, nog wat bijkopen.
De beurzen staan algemeen hoog(kan natuurlijk nog wel 20% bij gaan) maar indien er een correctie komt zal Sofina snel weer aan €175 gaan noteren.
Sofina heeft trouwens wel lange tijd de Nasdaq aardig kunnen volgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Verbannen Gebruiker
Klopt. Tussen begin 2009 (het begin van het grote herstel) en nieuwjaar 2022:
- sofina +18% jaarlijks rendement
- nasdaq +21% jaarlijks rendement.
Sofina heeft groter dividend. Laat ons dus zeggen dat ze dezelfde evolutie hadden. Zeer knap van de Sofina beheerders.
Maar de vraag is: wat is de evolutie op lange termijn?
Sinds die top rond nieuwjaar 2022:
- Nasdaq +/- +10%
- Sofina +/- -53%
-
- Verbannen Gebruiker
Peanuts, het zullen er veeeeel meer zijn tussen de €300 en €400.huisjetuintjefiets schreef: ↑24 maart 2024, 14:06Gemakkelijk te vinden op euronext. Op 9 dec 2021: 24.701 aandelen verhandeld aan 431€.
Dat is iets van een 0,15% van de free float.