Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Vincent2018
- Full Member
Re: Santander Consumer bank
We veranderen onze rentetarieven!
Beste spaarder,
Op 25 maart 2024 verandert de basisrente van Vision.
De nieuwe Vision-basisrente wordt automatisch toegepast vanaf 25 maart 2024.
De nieuwe Vision Getrouwheidspremie zal vanaf 25 maart 2024 worden toegepast op nieuwe stortingen en bestaande getrouwheidsperiodes van 12 maanden die worden verlengd.
De oude tarieven zijn van toepassing op alle stortingen vóór 25 maart 2024.Wat betekent dit concreet voor uw spaarrekening?
Vision*
Basisinterest
Getrouwheidspremie
Huidige tarieven
1,45%
0,40%
Nieuwe tarieven
1,60%
0,40%
Met vriendelijke groeten,
Het Santander Consumer Bank team
Beste spaarder,
Op 25 maart 2024 verandert de basisrente van Vision.
De nieuwe Vision-basisrente wordt automatisch toegepast vanaf 25 maart 2024.
De nieuwe Vision Getrouwheidspremie zal vanaf 25 maart 2024 worden toegepast op nieuwe stortingen en bestaande getrouwheidsperiodes van 12 maanden die worden verlengd.
De oude tarieven zijn van toepassing op alle stortingen vóór 25 maart 2024.Wat betekent dit concreet voor uw spaarrekening?
Vision*
Basisinterest
Getrouwheidspremie
Huidige tarieven
1,45%
0,40%
Nieuwe tarieven
1,60%
0,40%
Met vriendelijke groeten,
Het Santander Consumer Bank team
Laatst gewijzigd door Vincent2018 op 22 maart 2024, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Een hele lap tekst om aan te kondigen dat de basisinterest van 1,45% naar 1,60% gaat.
En nog steeds geen melding "NIEUWS" door Jo? Vreemd wel. En ook geen aanpassing op de tabs "sparen"? Paasverlof of Ramadan? Wie weet meer?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of ze dan ook een fiche zullen bezorgen. Ik denk niet dat de gegevens ingevuld zullen zijn zonder dat ze u een formulier hebben gegeven.Mowani schreef: ↑22 maart 2024, 14:34 Ik kreeg van de helpdesk van Santander te horen dat als je met meerdere spaarrekeningen van hun bank toch boven de vrijstelling gaat, dit werd doorgegeven aan de fiscus en dus reeds zal ingevuld zijn in je belastingbrief.
We zullen zien.
(Ik ben niet zeker als deze info correct is. Vorig jaar kreeg ik ook al te horen dat de RV per klant wordt bekeken, en niet per rekeningen)
Vind ik een goede service. Geen gezeik bij het invullen van de vooraf ingevulde en gekende gegevens. Transparantie international.Mowani schreef: ↑22 maart 2024, 14:34 Ik kreeg van de helpdesk van Santander te horen dat als je met meerdere spaarrekeningen van hun bank toch boven de vrijstelling gaat, dit werd doorgegeven aan de fiscus en dus reeds zal ingevuld zijn in je belastingbrief.
We zullen zien.
(Ik ben niet zeker als deze info correct is. Vorig jaar kreeg ik ook al te horen dat de RV per klant wordt bekeken, en niet per rekeningen)
Vreemd dat de "simulator spaarrekeningen" nog niet is aangepast; ja toch? Ook de "vergelijking" Tab is niet aangepast. Alhoewel de melding per 22 maart is verschenen. Mag een renteverhoging niet gepubliceerd worden? Ik vraag maar...
De renteverhoging is pas vanaf 25 maart.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Dat is dus vandaag en sinds vandaag 25 maart werd het dan ook aangepast.
En wat is nu vanaf vandaag de hoogste rente (basis + getr. premie) op een gereglementeerde spaarrekening bij Santander?
@joker dit is volgens mij vision max waar je meer dan 125K moet opzetten. (dus meer dan het garantiefonds zal vergoeden).
Wat betreft de aangifte ... het zou me sterk lijken dat santander iets vooraf kan invullen op de aangifte. Immers weet santander niet wat je bij andere banken hebt gehad waardoor dit niet juist kan zijn. Vrijstelling is immers per persoon en niet per bankinstelling.
Daarentegen vraag ik me wel af hoe je dat dan wel moet invullen zonder een halve boekhouding te doen.. weet zelfs niet of rente nu op 31/dec of 1 jan moet (welk inkomstenjaar?) bekeken worden
Wat betreft de aangifte ... het zou me sterk lijken dat santander iets vooraf kan invullen op de aangifte. Immers weet santander niet wat je bij andere banken hebt gehad waardoor dit niet juist kan zijn. Vrijstelling is immers per persoon en niet per bankinstelling.
Daarentegen vraag ik me wel af hoe je dat dan wel moet invullen zonder een halve boekhouding te doen.. weet zelfs niet of rente nu op 31/dec of 1 jan moet (welk inkomstenjaar?) bekeken worden
@joker dit is volgens mij vision max waar je meer dan 125K moet opzetten. (dus meer dan het garantiefonds zal vergoeden).
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vind het vooral vreemd dat men in de huidige economische context en toekomstige renteknippen in het vooruitschiet nu nog een verhoging doen van hun rentevoet... Een rentevoet die op zich toch al niet slecht is? Onevenwicht in liquiditeiten?
1. Een fiche kan gemaakt worden als deel van het totaal bedrag. Dan komen er gewoon 4 fiches binnen van 4 banken die het totale bedrag vormen. Maar : maken banken wel fiches op voor rentes op spaarrekeningen ? Dat zou dan nieuw zijn, vermoed ik.Filip285 schreef: ↑27 maart 2024, 21:39 Wat betreft de aangifte ... het zou me sterk lijken dat santander iets vooraf kan invullen op de aangifte. Immers weet santander niet wat je bij andere banken hebt gehad waardoor dit niet juist kan zijn. Vrijstelling is immers per persoon en niet per bankinstelling.
Invullen zonder een hele boekhouding te doen : Dat heb ik hier ook al gezegd, ooit.
Als je alle banken waar je klant bent moet gaan bekijken en alle intrest van elk kwartaal optellen wordt het inderdaad een hoop werk.
Daarom zou het misschien toch beter zijn dat de banken met fiches werken. Dat wordt voor HUN dan wel een hoop werk maar liever zo.
Een hoop werkt lijkt me wel overdreven. Gewoon alle interesten die je ontvangt in een xl zetten is 2 minuten werk.