Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Euh, herinner je dan Zwarte Zondag niet? Politici die krokodillentranen huilden en zweerden dat ze het signaal van de kiezer begrepen hadden? En wat kreeg die kiezer? Meer van hetzelfde.Abatoetnie schreef: ↑25 maart 2024, 17:40Beter geen stem dan een negatieve lijkt me ? Massaal thuisblijven lijkt me een betere vorm van protest dan een proteststem op een links- of rechtsextreme partij.
Als op kieszondag mocht blijken dat bv. 50% van de kiezers thuis is gebleven dan staat de politiek letterlijk in zijn bloten, als iedereen gaat stemmen en de procentjes gaan een beetje van centraallinks en rechts naar extreemrechts en links dan zal de politiek dit niet als een "teken" beschouwen.
Ik heb al jaren leedvermaak als ik al die politiekers en hun lakeien van de MSM op de verkiezingsavond zie verwonderd doen dat de kiezer het toch weer niet begrepen heeft. Dus laat die kiezers maar op die extreme partijen stemmen. We're doomed anyway.
En zo hebben we toch nog een klein beetje schadenfreude
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
Tja, doe maar ... ik heb dan liever meer van hetzelfde dan een alternatief dat voor 99,9 % nog slechter zal zijn.
Extreemrechts (of links) heeft nog nooit voor een verbetering gezorgd ... ik weet dat de mythe van de lemmingen niet waar is maar laat me dan toch maar die beeldspraak even gebruiken.
Extreemrechts (of links) heeft nog nooit voor een verbetering gezorgd ... ik weet dat de mythe van de lemmingen niet waar is maar laat me dan toch maar die beeldspraak even gebruiken.
… nog nooit voor verbetering gezorgd … OF … nog nooit de kans gekregen om deel te nemen aan het beleid …Abatoetnie schreef: ↑25 maart 2024, 19:25 Tja, doe maar ... ik heb dan liever meer van hetzelfde dan een alternatief dat voor 99,9 % nog slechter zal zijn.
De mythe van de lemmingen is eerder van toepassing op zij die blijven stemmen op de partijen die al vele kansen hebben gehad maar het telkens weer niet waar maken. Een vorm van fatalisme.
Het zou kunnen dat er mensen zijn die vinden dat het rechtse NVA nog niet veel verbetering inzake bestuur gebracht heeft..
En dat het met Extreem Rechts daarom niet beter zou worden.
Zelf heb ik bij extreem rechts het gevoel dat ik buiten enkele extreme standpunten niet echt begrijp waar ze voor staan en wat ze zouden doen als ze, tegen alle verwachtingen, zouden mogen mee regeren.
In welke mate dat anders zou zijn dan "meer van hetzelfde".
Bij nva krijg ik het gevoel dat veel bij "meer van hetzelfde" blijft.
This is Belgium. Klinkt een beetje als het verhaal van de bankencrisis.
En dat het met Extreem Rechts daarom niet beter zou worden.
Zelf heb ik bij extreem rechts het gevoel dat ik buiten enkele extreme standpunten niet echt begrijp waar ze voor staan en wat ze zouden doen als ze, tegen alle verwachtingen, zouden mogen mee regeren.
Bij nva krijg ik het gevoel dat veel bij "meer van hetzelfde" blijft.
CarpeNoctem schreef: ↑25 maart 2024, 18:27 Euh, herinner je dan Zwarte Zondag niet? Politici die krokodillentranen huilden en zweerden dat ze het signaal van de kiezer begrepen hadden? En wat kreeg die kiezer? Meer van hetzelfde.
This is Belgium. Klinkt een beetje als het verhaal van de bankencrisis.
… het gevoel dat … in welke mate anders …haelewyn schreef: ↑25 maart 2024, 21:27 Zelf heb ik bij extreem rechts het gevoel dat ik buiten enkele extreme standpunten niet echt begrijp waar ze voor staan en wat ze zouden doen als ze, tegen alle verwachtingen, zouden mogen mee regeren.
Dat is juist het probleem: we weten niet hoe het zal zijn indien extreem-rechts of extreem-links mee zou regeren. Misschien wordt het beter, misschien wel slechter. Of misschien blijft alles min of meer bij hetzelfde. We weten het gewoon niet.
We weten wel hoe het er aan toe gaat als de traditionele politieke partijen aan de macht zijn. En blijkbaar is de kiezer daar niet zo blij mee …
Er gaan altijd onpopulaire beslissingen moeten gemaakt worden.
Er gaat altijd moeten bezuinigd worden.
Wat iedereen wil is dat dat gedaan wordt maar zelf mogen ze het niet voelen.
Iedereen gaat liever diegenen hebben aan de macht die voor hun portemonnee zorgen.
Iedereen is nogal tegen het 'weggeven' van geld. Velen zijn dan voor Vlaams Belang. Laat ons nog een beetje gerust wezen dat ook zij voor een goed sociaal beleid zijn met de nadruk op 'eigen volk eerst'.
Maar hoeveel van de kiezers weet dat, leest dat ? En hoe gaan ze dat uitwerken ? Nobody knows.
Het is zoals met NVA. Daar dacht iedereen dat een deelname van NVA aan de macht de portemonnee van de werkende Belg voller zou maken. Je kan dan kijken naar de plusjes maar je moet zeker niet vergeten wat er ook UIT je portemonnee gehaald wordt.
Er gaat altijd moeten bezuinigd worden.
Wat iedereen wil is dat dat gedaan wordt maar zelf mogen ze het niet voelen.
Iedereen gaat liever diegenen hebben aan de macht die voor hun portemonnee zorgen.
Iedereen is nogal tegen het 'weggeven' van geld. Velen zijn dan voor Vlaams Belang. Laat ons nog een beetje gerust wezen dat ook zij voor een goed sociaal beleid zijn met de nadruk op 'eigen volk eerst'.
Maar hoeveel van de kiezers weet dat, leest dat ? En hoe gaan ze dat uitwerken ? Nobody knows.
Het is zoals met NVA. Daar dacht iedereen dat een deelname van NVA aan de macht de portemonnee van de werkende Belg voller zou maken. Je kan dan kijken naar de plusjes maar je moet zeker niet vergeten wat er ook UIT je portemonnee gehaald wordt.
.. of niet.
Je kan ook gewoon nog meer belastingen heffen. Het programma van de PS richt zich enkel op bijkomende belastingen, niet op besparingen op uitgaven.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/03/1 ... s-betalen/
Sterker nog, de PS wil nog meer uitgeven ipv bezuinigingen door te voeren ...
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe kleinzielig wij Belgen/ Vlamingen toch denken blijkt hoe vastgeroest wij zitten in bepaalde denkwijzen ...
Twee voorbeelden:
- Vlaams Belang wordt steeds extreem rechts genoemd terwijl er geen enkele ( en de praat van één of enkele leden moeten we niet als partijlijn zien of we kunnen Voorruit ook als nog extremer-rechts beschouwen ) link naar de nazi's is of hun daden goedpraat. Tevens zijn vele van de zogezegde "extreme" standpunten van hun programma reeds al jaren van toepassing in grote democratische landen verspreid over heel de wereld. Nationalistisch-rechts-conservatief zou dus zeker een beter passende benoeming zijn.
- PVDA is wel degelijk een extreem-linkse partij die de wandaden van de communistische regimes in het verleden nooit heeft veroordeeld zelfs bejubeld en die nu met de invasie door Rusland van een vrij land weer duidelijk laten zien aan welke kant van de geschiedenis zij willen staan. Duidelijk mega-extreem-links dus.
Toch wordt de eerste als een "duivel" beschouwd, het zogenaamde "Cordon sanitair" en werkt men met de tweede reeds al samen in één gemeentebestuur ( natuurlijk samen met Vooruit die ondertussen affiches tegen de PVDA maakt ... ) en in districtsraden.
Hypocrisie / politiekers en de denkwijze van de modale Vlaming zijn elkaar toch echt wel waard.
In dat opzicht kan je stellen dat we onze politiekers "verdienen!"
Twee voorbeelden:
- Vlaams Belang wordt steeds extreem rechts genoemd terwijl er geen enkele ( en de praat van één of enkele leden moeten we niet als partijlijn zien of we kunnen Voorruit ook als nog extremer-rechts beschouwen ) link naar de nazi's is of hun daden goedpraat. Tevens zijn vele van de zogezegde "extreme" standpunten van hun programma reeds al jaren van toepassing in grote democratische landen verspreid over heel de wereld. Nationalistisch-rechts-conservatief zou dus zeker een beter passende benoeming zijn.
- PVDA is wel degelijk een extreem-linkse partij die de wandaden van de communistische regimes in het verleden nooit heeft veroordeeld zelfs bejubeld en die nu met de invasie door Rusland van een vrij land weer duidelijk laten zien aan welke kant van de geschiedenis zij willen staan. Duidelijk mega-extreem-links dus.
Toch wordt de eerste als een "duivel" beschouwd, het zogenaamde "Cordon sanitair" en werkt men met de tweede reeds al samen in één gemeentebestuur ( natuurlijk samen met Vooruit die ondertussen affiches tegen de PVDA maakt ... ) en in districtsraden.
Hypocrisie / politiekers en de denkwijze van de modale Vlaming zijn elkaar toch echt wel waard.
In dat opzicht kan je stellen dat we onze politiekers "verdienen!"
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat moet je zelf toch uit je duim (of verderop) gezogen hebben want bij de PVDA zeggen ze het heel anders :voorheenCP1234 schreef: ↑26 maart 2024, 15:23
https://www.pvda.be/tien-vragen-en-antw ... ine-oorlog
Goedgelovig zijn is ook niet goed maar als ik het standpunt van de PVDA wil kennen over de oorlog in Oekraine vraag ik dat beter aan hen dan aan CP, mijn idee.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nog nooit de kans gekregen ? Ik ben niet zo enggeestig om het enkel over de vlaenders te hebben, extreem rechts is in de geschiedenis en in het heden in vele gebieden in de wereld aan de macht ... voorbeelden genoeg om te zien dat het niet werkt(e).
Ben je - als woordvoerder van de partij van verandering - al bezig met de coalitie aan het voorbereiden misschien ? Dat waar De Wever zo (officieel dan toch) tegen is maar waar het speeksel van zijn luitenanten al uit hun bek aan het lopen is ?
Tussen wat iemand pretendeert en iemand echt denkt (of op een onbewaakt ogenblik zegt) kan een grote kloof gapen …haelewyn schreef: ↑26 maart 2024, 15:43Dat moet je zelf toch uit je duim (of verderop) gezogen hebben want bij de PVDA zeggen ze het heel anders :voorheenCP1234 schreef: ↑26 maart 2024, 15:23
Goedgelovig zijn is ook niet goed maar als ik het standpunt van de PVDA wil kennen over de oorlog in Oekraine vraag ik dat beter aan hen dan aan CP, mijn idee.
Een uittreksel uit een artikel van De Standaard van vorig jaar:
De PVDA worstelt al een tijdje met de houding die de partij moet aannemen tegenover de Russische agressie in Oekraïne. De historische banden met Rusland, dat onder de Sovjet-Unie een communistisch bewind kende, maken een ondubbelzinnige veroordeling van de Russische agressie moeilijk voor de PVDA.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20230616_95868096
Abatoetnie schreef: ↑26 maart 2024, 15:58Nog nooit de kans gekregen ? Ik ben niet zo enggeestig om het enkel over de vlaenders te hebben, extreem rechts is in de geschiedenis en in het heden in vele gebieden in de wereld aan de macht ... voorbeelden genoeg om te zien dat het niet werkt(e).
Ben je - als woordvoerder van de partij van verandering - al bezig met de coalitie aan het voorbereiden misschien ? Dat waar De Wever zo (officieel dan toch) tegen is maar waar het speeksel van zijn luitenanten al uit hun bek aan het lopen is ?
LOL
-
- Hero Member
- Contacteer:
https://www.hln.be/binnenland/het-is-mi ... ~a28f8428/
Deze soap is beter dan thuis en familie samen
In ‘De Ochtend’ op Radio 1 zegt de N-VA’er dat hij niet van plan is de situatie te laten zoals die nu is. “Ik wacht op rechtzetting, want dit is onmogelijk”, klinkt het. Volgens Metsu heeft Dewinter hem al persoonlijke excuses aangeboden, maar is dat onvoldoende. Metsu wil dat het Vlaams Belang-kopstuk bijvoorbeeld via zijn sociale media of via de pers zegt dat “dit een fout is en dat zijn naam foutief op die onkostennota staat”.
Deze soap is beter dan thuis en familie samen
Hier is de keuze over wie het best het standpunt van PvdA over de oorlog in Oekraïne verkondigt >>m-peeters schreef: ↑26 maart 2024, 16:00 De PVDA worstelt al een tijdje met de houding die de partij moet aannemen tegenover de Russische agressie in Oekraïne. De historische banden met Rusland, dat onder de Sovjet-Unie een communistisch bewind kende, maken een ondubbelzinnige veroordeling van de Russische agressie moeilijk voor de PVDA.
- de Standaard
- de PvdA zelf
Aangezien het over een standpunt gaat zou ik zeggen dat wat de standaard er over vertelt onder "opinie" valt en wat PvdA er over zegt onder "standpunt".
De beste vertolking van het standpunt van de PvdA komt dus van de PvdA.
Of je daar nu voor of tegen bent maakt weinig uit.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Het is duidelijk tot welke rangen U behoort, mag ook, in regimes waar partijen als de PVDA niet aan de macht zijn is er nog steeds vrije mening ...haelewyn schreef: ↑26 maart 2024, 18:06Hier is de keuze over wie het best het standpunt van PvdA over de oorlog in Oekraïne verkondigt >>m-peeters schreef: ↑26 maart 2024, 16:00 De PVDA worstelt al een tijdje met de houding die de partij moet aannemen tegenover de Russische agressie in Oekraïne. De historische banden met Rusland, dat onder de Sovjet-Unie een communistisch bewind kende, maken een ondubbelzinnige veroordeling van de Russische agressie moeilijk voor de PVDA.
- de Standaard
- de PvdA zelf
Aangezien het over een standpunt gaat zou ik zeggen dat wat de standaard er over vertelt onder "opinie" valt en wat PvdA er over zegt onder "standpunt".
De beste vertolking van het standpunt van de PvdA komt dus van de PvdA.
Of je daar nu voor of tegen bent maakt weinig uit.
Over wie de waarheid het beste verkondigt, ik zal U een voorbeeld geven dat evenwaardig is:
Wie kunnen we het best vragen over zijn standpunt over de oorlog in Oekraïne:
- Putin die enkel de nazi's wil verdrijven en de bevolking wil bevrijden
- de beelden die overal te zien zijn van totaal kapot geschoten steden, dode kinderen, ...
Ik weet wie haelewyn blindelings zal geloven ...
Make Spaargids " Great Again ! "