Holdings
TIP
Re: Holdings
Die 3 hebben inderdaad een dossierkennis van hun zaken dat ze in portefeuille hebben maar buiten Qa1 (verschillende tenbaggers) hebben die 2 andere wat pech met hun beleggingen. Dossierkennis is iets anders dan goede belegger te zijn he.doorwinterd schreef: ↑26 maart 2024, 16:26 Oei, niet eens tot aan de onderkant van hun zolen? Terwijl je tegen michael25 oa onderstaande zei?laeka schreef: ↑10 maart 2023, 15:24
Ik heb u op het forum 4 aandelen zeer sterk zien bijkopen of kopen aan veel hogere koersen dan nu nl. SOFINA aan 350 euro en u bleef bijkopen , MBB aan 120 euro en meer, Kinnevik en Prosus. In een privebericht stuurde u mij ook uw aankoop van Aker Horizons indertijd door. Koers stond toen 17 nok als ik mij niet vergis. Uiteraard staan bovengenoemde aandelen nu goedkoop het zou nog al straf zijn.
Het verwonderd mij dat u telkens holdings komt aanprijzen met een premie ofterwel heel duur staan. Doet me denken aan analisten, vermogensbeheerders en bankiers die u als u langskomt met grafieken aantonen hoeveel ze wel aan het verdienen zijn.
Michael25 heeft me indertijd zelf gecontacteerd beste vriend. Als tips kwam hij met bovenstaande af.
Mijn tips toen naar hem toe waren Bollore holdings (vond hij niet goed Aker was beter), Bavaria Industries (Mbb was veel beter),
Velcan Holdings, Luxempart (is ie wel ingestapt op mijn aanraden) en Viel.
Bavaria Industries en Viel kwamen oorspronkelijk van een ander forumlid die de evenknie en misschien nog beter is dan likzelf. Caltagirone kwam ook van diezelfde persoon. Dit jaar alleen al stapten we in 4 holdings bijna zo goed als tegelijkertijd. Moet eens zien het zouden er 5 kunnen zijn.
Dit is tevens het laatste bericht van mij naar jou toe en ga in de rubriek kroeg wat verder leuteren over mijn persoon beste.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het dividend van 1,5€ is trouwens ook mooi meegenomen.laeka schreef: ↑2 juni 2019, 10:02 Noshirt die komt binnenkort naar mij thuis. Zie ook weer het forumitem Nationale bank waar ik onlangs begonnen ben met instappen na de fameuze daling van de afgelopen daling voorbije jaren.
Zie mijn post als dit geen koopje is dan weet ik het ook niet meer! Dat is ook ene met buitengewone kennis hoor (ik bedoel dus Erik Geenen).
groeten laeka
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb in het verleden ook al eens kritiek geuit aan het adres van laeka en ik vind ook dat dat moet kunnen, maar de manier waarop u er mee omgaat is werkelijk obsessief. Laat het los, zoek u een hobby of desnoods een psychiater maar stop er a.u.b. mee. Ik denk dat u werkelijk niemand een plezier doet met uw posts. Ze dragen in elk geval niet bij aan dit topic.doorwinterd schreef: ↑27 maart 2024, 18:13Het dividend van 1,5€ is trouwens ook mooi meegenomen.laeka schreef: ↑2 juni 2019, 10:02 Noshirt die komt binnenkort naar mij thuis. Zie ook weer het forumitem Nationale bank waar ik onlangs begonnen ben met instappen na de fameuze daling van de afgelopen daling voorbije jaren.
Zie mijn post als dit geen koopje is dan weet ik het ook niet meer! Dat is ook ene met buitengewone kennis hoor (ik bedoel dus Erik Geenen).
groeten laeka
https://www.boursedirect.fr/fr/actualit ... 1d80c4c95d
Bij den IDI drijven ze de koersen verder op die gekke fransen toch he.
Bij den IDI drijven ze de koersen verder op die gekke fransen toch he.
Idd. Voor mij geeft het soms een gevoel dat er veel mensen andere mensen "volgen" in hun stelling, blindelings volgen omdat A of B zegt dat het bijvoorbeeld een goede investering zou zijn (op dat moment).Maneblusser schreef: ↑27 maart 2024, 18:56Ik heb in het verleden ook al eens kritiek geuit aan het adres van laeka en ik vind ook dat dat moet kunnen, maar de manier waarop u er mee omgaat is werkelijk obsessief. Laat het los, zoek u een hobby of desnoods een psychiater maar stop er a.u.b. mee. Ik denk dat u werkelijk niemand een plezier doet met uw posts. Ze dragen in elk geval niet bij aan dit topic.
Ik heb onlangs nog de vergelijking gemaakt met "Youtube influencers" die de laatste jaren hun eigen zakken te vullen met crypto te promoten aan hun volgers. Ik zeg niet dat dit op spaargids hetzelfde betreft, maar je ziet toch wat gelijklopende trends.
Kent iemand een holding in energie + wapenindustrie?
Liefst een met niet te veel belastingverlies aan dividenden.
Liefst een met niet te veel belastingverlies aan dividenden.
Dividend Sofina +3,4% tot 3,35€.
Ligt in lijn met de voorbije jaren maar serieus onder de inflatie.
Ligt in lijn met de voorbije jaren maar serieus onder de inflatie.
https://www.luxempart.lu/media/2024/03/ ... 40329-.pdf
42% discount tov de nav op 31/12/2023
Ook mooi zinnetje is dat ze in 2024 enkele exits verwachten die bijdragen aan een stijgende nav
42% discount tov de nav op 31/12/2023
Ook mooi zinnetje is dat ze in 2024 enkele exits verwachten die bijdragen aan een stijgende nav
42% discount? Snel voluit kopen dan. Noteerde Lernout & Hauspie indertijd ook niet aan een ferme discount?
Wat vinden jullie van de resultaten van Sofina? Gisteren nabeurd gepubliceerd.
Wel een raar tijdstip net voor verlengd weekend om daar mee naar buiten te komen...
Wel een raar tijdstip net voor verlengd weekend om daar mee naar buiten te komen...
Het eerste moet ik nog nader bekijken als ik wat meer tijd heb, het is nogal lijvig voor een 'eenvoudige' holding (136 pagina's).
Het tweede : Sofina communiceert altijd einde maart en nabeurs (vorig jaar 30/03, 2022 23/03) en Pasen valt dit jaar zeer vroeg. Ik zou er dus geen complottheorie achter zoeken
Het tweede : Sofina communiceert altijd einde maart en nabeurs (vorig jaar 30/03, 2022 23/03) en Pasen valt dit jaar zeer vroeg. Ik zou er dus geen complottheorie achter zoeken
Zeer zwakke results net zoals GBL en Compagnie du bois sauvage (maar daar heb je nog deftige dividenden).
Ackermans was goed maar die staan dan weer ook te duur en TEXAF die waren ook goed (risico Congo).
Dan liever Peugeot Invest, Italmobiliare, Viel, Eurazeo, IDI en ik vergeet er zeker nog een paar.
Gezien de portefeuille van Luxempart zou ik eerder Sofina met Lernout & Hauspie vergelijken.