Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Meldpunt voor links gedachtengoed ? Als we hier al zien hoeveel gezond verstand er is om dat te beoordelen, dan zijn we er in het dagelijks leven zeker erg aan toe.
Wat gaan ze doen om dat te bestrijden ? Een gesprek komen vragen aan de deur zoals de getuigen van Jehova ?
"Wij brengen u de leer van .... (vul zelf een naam van rechts in)"
Het pamflet van Bartje :
"Dit pamflet kant zich tegen de zelfvernietigingsoorlog die een flink deel van de intellectuele elite voert tegen de moderne, westerse samenleving".
Zou hij bij die elite zijn ? Een groot deel van zijn volgers zegt nu al, na die eerste lijnen : Aai ee gelaaik. Maar eigenlijk zijn ze al niet meer mee met wat hij aan het vertellen is.
Wat gaan ze doen om dat te bestrijden ? Een gesprek komen vragen aan de deur zoals de getuigen van Jehova ?
"Wij brengen u de leer van .... (vul zelf een naam van rechts in)"
Het pamflet van Bartje :
"Dit pamflet kant zich tegen de zelfvernietigingsoorlog die een flink deel van de intellectuele elite voert tegen de moderne, westerse samenleving".
Zou hij bij die elite zijn ? Een groot deel van zijn volgers zegt nu al, na die eerste lijnen : Aai ee gelaaik. Maar eigenlijk zijn ze al niet meer mee met wat hij aan het vertellen is.
Aha, nu vermeld je pas de bron van je redenering. Goed zo, maar je had dat ook van in den beginne kunnen doenhuisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2024, 08:51Jij leest duidelijk geen kranten
Het standpunt van Vlaams Belang wordt daar gedetailleerd uiteengezet.
De anderen op het forum hebben dat wel gezien
Waarom denk je dat er vandaag zoveel reacties zijn op het forum over die brochure van Vlaams Belang.
https://m.standaard.be/cnt/dmf20240328_97767924
Enkele passages:
In een brochure legt de partij uit hoe ze “uit bescherming van de vrijheid” linkse denkbeelden wil opsporen en aanvechten, onder meer met meldpunten en sancties
Alles begon in de academische wereld, aan de universiteiten en hogescholen. Het logische gevolg is dat de studenten ernstig beïnvloed raken door het gedachtegoed. Het woke denken sijpelt op die manier organisch door naar de curricula van de lagere en middelbare scholen.
Rechtstreeks gekopieerd uit het boek van De Wever.
En inderdaad, ik zie wel wat gelijkenissen tussen wat het VB propageert en hetgeen Bart De Wever schrijft. Dat is ook niet onlogisch, noch nieuw (al doe je wel alsof het nieuw zou zijn of de ene de andere kopieert). Het zijn immer beide rechtse partijen
PS: als je de moeite doet, dan zal je ook wel gelijkenissen vinden tussen de standpunten van Groen en PVDA. Of die van Vooruit.
Ik vind er zelf tussen VB en Vooruit (of toch hun ex-voorzitter)
Is dat niet het geval bij de meeste van die meldpunten (uitgezonderd de meldpunten voor phising, gevaarlijke verkeerssistuaties enz...)?
Is "meldpunt" niet gewoon een synoniem voor "verklikkertjeslijn"? (bespioneer de anderen en geef ze aan als ze iets "verkeerd" doen).
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is hen niet ontgaan, het wordt gewoon goedgepraat.
De volgende stap is : kliklijnen voor homo's, kliklijnen voor transgenders, kliklijnen voor alles wat extreemrechts niet aanstaat ... en binnenkort worden we wakker in een kopie van Hongarije, Polen, ... en wie weet wordt het recht op abortus en euthanasie binnenkort ook weer afgeschaafd want dat gedachtengoed lijkt me ook te links voor conservatieve rechtsdenkenden.
De moslim gemeenschap is ook anti woke. Volgens de huisjetuintjefiets logica groeit die gemeenschap ideologisch dus meer en meer naar VB en NVAhuisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2024, 08:37 Vlaams Belang en NVA groeien ideologisch meer en meer naar elkaar toe.
Eerst bond Bart De Wever de strijd aan tegen Woke.
Vlaams Belang volgt hem nu.
Je bent nogal eenzijdig: ik denk dat er evenveel linkse kliklijnen bestaan (kliklijnen voor vermeend racisme, kliklijnen voor vermeende discriminatie bij verhuur van woningen, kliklijnen voor vermeende discriminatie bij sollicitaties, ...) als rechtse kliklijnen.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2024, 11:07Het is hen niet ontgaan, het wordt gewoon goedgepraat.
De volgende stap is : kliklijnen voor homo's, kliklijnen voor transgenders, kliklijnen voor alles wat extreemrechts niet aanstaat ... en binnenkort worden we wakker in een kopie van Hongarije, Polen, ... en wie weet wordt het recht op abortus en euthanasie binnenkort ook weer afgeschaafd want dat gedachtengoed lijkt me ook te links voor conservatieve rechtsdenkenden.
En wie weet misschien komen er binnenkort ook nog kliklijnen bij voor te rechts gedachtegoed (of onvoldoende links gedachtegoed ), kliklijnen voor wie hout stookt, kliklijnen voor wie te veel met een auto met fossiele brandstoffen rondrijdt ....
De moslimgemeenschap is ook tegen homo's, tegen transgenders, tegen abortus, tegen euthanasie ... en veel van die zaken die Abatoetnie opsomt als zijnde gedachtegoed van rechts. Je zou je bijna afvragen waarom links het steeds opneemt voor de moslimgemeenschap (maar hardnekkig tegen het VB is)?vortex schreef: ↑29 maart 2024, 11:13De moslim gemeenschap is ook anti woke. Volgens de huisjetuintjefiets logica groeit die gemeenschap ideologisch dus meer en meer naar VB en NVAhuisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2024, 08:37 Vlaams Belang en NVA groeien ideologisch meer en meer naar elkaar toe.
Eerst bond Bart De Wever de strijd aan tegen Woke.
Vlaams Belang volgt hem nu.
Het is een feit dat extreem rechts en de moslims een gemeenschappelijk strijd voeren en elkaar vinden, hoe vreemd het ook klinkt. Beide zijn:
- anti woke
- anti LHBTIQ+
- anti vrouw
- anti democratie
- voor zuiverheid van ras/volk/cultuur/religie/ideologie
-
- Full Member
- Contacteer:
Je hebt een punt (ja, ik kan dat, probeer dat ook eens, het zal misschien goed voelen om niet altijd het ultieme gelijk te willen halen) wat betreft die kliklijnen maar bepaalde kliklijnen lijken me toch net iets gevaarlijker dan andere, je mag zelf kiezen welke.m-peeters schreef: ↑29 maart 2024, 11:17Je bent nogal eenzijdig: ik denk dat er evenveel linkse kliklijnen bestaan (kliklijnen voor vermeend racisme, kliklijnen voor vermeende discriminatie bij verhuur van woningen, kliklijnen voor vermeende discriminatie bij sollicitaties, ...) als rechtse kliklijnen.Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2024, 11:07
Het is hen niet ontgaan, het wordt gewoon goedgepraat.
En wie weet misschien komen er binnenkort ook nog kliklijnen bij voor te rechts gedachtegoed (of onvoldoende links gedachtegoed ), kliklijnen voor wie hout stookt, kliklijnen voor wie te veel met een auto met fossiele brandstoffen rondrijdt ....
Laten we van het afschaffen van kliklijnen (links, rechts of door het midden) een agendapunt maken !
Zo onschuldig is dat meldpunt niet. Het vervolg kan zijn: een gesprek, intimidatie, bedreigingen, geweld, oprichting van een Stasi eens ze aan de macht zijn.
Deal, alhoewel die voor het melden van putten in het wegdek vind ik echt wel nuttig!Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2024, 11:29Je hebt een punt (ja, ik kan dat, probeer dat ook eens, het zal misschien goed voelen om niet altijd het ultieme gelijk te willen halen) wat betreft die kliklijnen maar bepaalde kliklijnen lijken me toch net iets gevaarlijker dan andere, je mag zelf kiezen welke.m-peeters schreef: ↑29 maart 2024, 11:17
Je bent nogal eenzijdig: ik denk dat er evenveel linkse kliklijnen bestaan (kliklijnen voor vermeend racisme, kliklijnen voor vermeende discriminatie bij verhuur van woningen, kliklijnen voor vermeende discriminatie bij sollicitaties, ...) als rechtse kliklijnen.
Laten we van het afschaffen van kliklijnen (links, rechts of door het midden) een agendapunt maken !
Een gesprek?? Met wie? Als iemand van rechts(of links) bij mij aanbelt om met mij een gesprek te hebben "over mijn gedachtegoed", dan zal dat gesprek snel gedaan zijn. Het gaat hier niet om een officiële instantie. Ik zou niet weten op welke basis iemand mij "over mijn gedachtegoed" zou mogen aanspreken ...
Intimidatie, bedreigingen, geweld, oprichten van een Stasi ... Je hebt een levendige fantasie
Toen de N-VA in 2012 aan de macht kwam in Antwerpen - na 70 jaar links beleid - heb ik hetzelfde gehoord. Iemand zei toen tegen mij: "binnenkort marcheren troepen bruinhemden door de straten van Antwerpen en pakken ze willekeurig iedereen op".
Na 12 jaar rechts beleid valt dat (tot op heden ) best wel mee. Die marcherende bruinhemden heb ik nog steeds niet gezien. De musea zijn nog steeds open, uit de tapkranen vloeit nog steeds bier, ...
Je bent er nog een belangrijke vergeten, een groot deel van de moslimgemeenschap is ook tegen de huidige massa migratie. In feite drijft het VB door zijn anti moslim standpunten een groot aantal potentiële kiezers naar links waar ze ideologisch totaal niet thuis horen. Bij links zijn ze natuurlijk hypocriet genoeg om in die vijver te vissen, de stemmen en postjes zijn veel belangrijker dan het gedachtegoed van hun kiezers
Je bent dan ook voor geen meter neutraal of A-politiek.m-peeters schreef: ↑29 maart 2024, 11:42
Een gesprek?? Met wie? Als iemand van rechts(of links) bij mij aanbelt om met mij een gesprek te hebben "over mijn gedachtegoed", dan zal dat gesprek snel gedaan zijn. Het gaat hier niet om een officiële instantie. Ik zou niet weten op welke basis iemand mij "over mijn gedachtegoed" zou mogen aanspreken ...
Toegegeven : ik heb één keer 2 jonge madammekes binnen gelaten van Jehova voor een gesprek. Dat ga ik in 't vervolg niet meer doen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 29 maart 2024, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk worden leraars onthoofd die woke zijn.