Peiling federale verkiezingen 2024
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Jij begint je te moeien in een discussie die bezig is.
Jij wil geen moeite doen om eerst de berichten te lezen. Je begint direct te reageren ...
En dan is het mijn fout
Wat een reeks van veronderstellingen alweerhuisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2024, 13:06Jij begint je te moeien in een discussie die bezig is.
Jij wil geen moeite doen om eerst de berichten te lezen. Je begint direct te reageren ...
En dan is het mijn fout
Ik volg de discussie wel van in het begin en heb wel alle voorgaande posts gelezen (voor dit onderwerp te beginnen met Yaris deze morgen).
Je probeert ergens te bewijzen dat VB en NVA “naar elkaar toegroeien”. En dat het VB de standpunten van BDW overneemt (over woke, over bedreiging van de vrijheid …).
Mijn reactie daarop is nog steeds dezelfde:
- was VB vroeger dan pro woke misschien
- vond het VB vroeger dan niet dat onze vrijheid werd bedreigd
Het VB heeft heus geen boek van BDW nodig om haar standpunten te formuleren. Dat er overeenkomsten zijn? Vanzelfsprekend, het zijn beide rechtse partijen.
-
- Verbannen Gebruiker
OK, dan hebben we een andere mening. Dat mag.
In mijn ogen is het extra bevestiging van wat ik eerder schreef.
huisjetuintjefiets schreef: ↑31 december 2023, 08:57 NVA en Vlaams Belang liggen niet ver van elkaar qua standpunten
...
En dus zie ik een verdere bevestiging van mijn eerdere voorspelling
huisjetuintjefiets schreef: ↑29 december 2023, 12:19 We krijgen inderdaad Vivaldi 2.
NVA blijft kappen op de liberalen, de enige natuurlijke bondgenoot die ze hebben. En ze zeggen niet meer dat Vlaams Belang een verloren stem is.
Op nationaal vlak Vivaldi 2. Op Vlaams vlak NVA + Vlaams Belang. Vlaams Belang zal niet ver van de 30% zitten.
En dan was er ook nog de recente uitspraak van Jan Jambon
huisjetuintjefiets schreef: ↑16 maart 2024, 13:29 Jambon vindt dat ook.
‘Vlaams Belang is voor ons een partij als alle andere’: Jambon sluit regering met VB niet uit
Op de gokwebsites kunnen we gokken op de verkiezingen in US en UK, en welk EU land eerst de EU zal verlaten, maar nog niet op de verkiezingen in België. Anders deed ik zeker al een weddenschap op de Vlaamse en nationale verkiezingen.
Over enkele maanden weten we het
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 29 maart 2024, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien kunnen bij de andere partijen de helft van de kiezers zelfs niet lezen, laat staan het programma begrijpen ...m-peeters schreef: ↑29 maart 2024, 12:51Jij neutraal en objectief?haelewyn schreef: ↑29 maart 2024, 12:32 Ik denk dat mensen die op het VB stemmen :
- Het vaak eens zijn met 1 of 2 programmapunten / speerpunten
- Vaak de andere punten niet lezen of kennen
- (soms) Te dom zijn om een gans programma te begrijpen en dus maar stemmen voor wat goed klinkt (al stemmen er veel van die mensen voor NVA en zelfs voor CD&V).
Wat voor de kiezers van VB geldt, geldt ook voor de kiezers van pakweg PVDA, Groen of Vooruit.
Om Open VLD niet te vernoemen (maar die hebben dan ook niet meer zoveel kiezers).
Een collega van Turkse afkomst vertelde ons laatst, nadat een andere collega had aangegeven op te komen voor de gemeenteraadsverkiezingen dat zij de laatste keer ook had meegedaan en direct bijna 1000 voorkeursstemmen had gehaald. Had zij een programma, neen. Had zij punten waar ze verandering in wilde brengen, neen. Had ze een politiek activisme in haar, neen het was gewoon omdat een verre vriend van de familie haar had gevraagd. Heeft ze iets gedaan om stemmen te verdienen, neen. Heeft ze haar verkozen mandaat opgenomen, neen.
Wat was dan de verklaring van haar overwinning terwijl ze er niets interesse in had, niets voor had gedaan en er ook niets mee wilde doen; wel zeer simpel: " Turken stemmen op Turken!"
Maar voor haelewyn zal dit nog altijd beter zijn dan iemand die het eens is met 1 of 2 belangrijke speerpunten en heel het programma niet heeft begrepen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
Misschien onderstaande site even doornemen; lijkt mij het meest interessante nieuws. Rest is flauwekul.
https://blanco2024.be/
https://blanco2024.be/
We hebben geen mensen nodig die vele beloftes maken,
We hebben mensen nodig die zich aan hun beloftes houden!!!
We hebben mensen nodig die zich aan hun beloftes houden!!!
Ik twijfel of je wil weten wat ik er over denk want ik vermoed dat je zelf al uitgemaakt hebt wat ik denk.voorheenCP1234 schreef: ↑29 maart 2024, 14:39
Maar voor haelewyn zal dit nog altijd beter zijn dan iemand die het eens is met 1 of 2 belangrijke speerpunten en heel het programma niet heeft begrepen ...
Ik denk dat je daar gerust een lange discussie over zou willen voeren.
Ik denk dat de Turken mogen stemmen op wie ze graag willen stemmen. Het boeit me niet.
Ik denk dat mensen die Vl Belang stemmen dat gerust mogen doen. Hun zaak en hun stem. Niet de mijne.
Ik heb er ooit zelf nog voor bestemd. Dus... waarom niet.
Wat niet wegneemt dat ik "denk" dat de doorsnee Vlaams belang stemmers niet altijd uit volledige overtuiging en zeer doordacht voor die partij stemmen.
Iemand die doet wat echt moet gedaan worden, raakt die nog ooit herverkozen ?
Net zoals jij iets mag “denken” over de VB stemmers, staat het CP1234 vrij om iets te denken over de Turkse stemmers of over jou.haelewyn schreef: ↑29 maart 2024, 16:14 Ik denk dat de Turken mogen stemmen op wie ze graag willen stemmen. Het boeit me niet.
Ik denk dat mensen die Vl Belang stemmen dat gerust mogen doen. Hun zaak en hun stem. Niet de mijne.
Ik heb er ooit zelf nog voor bestemd. Dus... waarom niet.
Wat niet wegneemt dat ik "denk" dat de doorsnee Vlaams belang stemmers niet altijd uit volledige overtuiging en zeer doordacht voor die partij stemmen.
Je giet natuurlijk olie op het vuur door in jouw mening over VB stemmers ook nog te moeten toevoegen dat sommigen van die VB stemmers te dom zijn om het ganse programma van het VB te begrijpen.
Los van het feit dat dit vermoedelijk voor elke partij geldt, vertoont jouw opinie veel gelijkenis met die van Yaris: iets van “die mensen weten niet waarop ze stemmen”. Ik denk dat de VB stemmer goed weet waarop hij stemt. Het zullen eerder de stemmers van “de katholieken” en “de sossen” zijn die blindelings op hun partij stemmen zonder al te veel kennis. Maar dat is ook maar mijn opinie
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 29 maart 2024, 19:48, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Da's geen meldpunt, maar een meldput.m-peeters schreef: ↑29 maart 2024, 11:32Deal, alhoewel die voor het melden van putten in het wegdek vind ik echt wel nuttig!Abatoetnie schreef: ↑29 maart 2024, 11:29
Je hebt een punt (ja, ik kan dat, probeer dat ook eens, het zal misschien goed voelen om niet altijd het ultieme gelijk te willen halen) wat betreft die kliklijnen maar bepaalde kliklijnen lijken me toch net iets gevaarlijker dan andere, je mag zelf kiezen welke.
Laten we van het afschaffen van kliklijnen (links, rechts of door het midden) een agendapunt maken !
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dat begrijpend lezen.. daar moet toch nog veel op geoegend worden hoor.
Het kan ook zo zijn dat onze Geesten zo tegenstrijdig functioneren dat het onbegrijpelijk wordt voor de andere.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 29 maart 2024, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
LOL Ik zal er zeker op oegenen. Oegen jij maar op iets anders LOL
En wat “onze meesten” moeten voorstellen is me al helemaal onduidelijk
De passage van de heer Weyts op het departement onderwijs was desastreus voor het niveau…
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja, er zullen geen leraren meer zijn, voor het blok zijn die allemaal te links.
Voor het blok is onderwijs trouwens niet van belang, mensen die denken en een échte mening hebben zijn staatsgevaarlijk.
Wat deed Pol Pot in Cambodja (het zal hier wel zo erg niet zijn maar toch) ? Al wie blijk gaf van enige intelligentie werd afgemaakt, het dragen van een bril was al voldoend om intellectueel te lijken.
Los daarvan, Weyts is zowat de slechtste minister van onderwijs (en al zijn voorgaande en toekomstige departementen inbegrepen) in een zeer lange tijd ... het niveau van de vele voorgangers was ook alles behalve, wat veel zegt over Weyts.