Kosten die banken aanrekenen ?
TIP
Kosten die banken aanrekenen ?
Ik heb nog wat aandelen bij Argenta staan(totaal €23.000) die jaarlijks een dividend opleveren.
Buiten dat Argenta deze dividenden moet uitbetalen denk ik dat zij verder weinig last met mij hebben.
Toch kreeg ik vorige week een kostenoverzicht waar zij €130 lopende vergoedingen aanrekenen en dan ook nog eens €172 retrocessies.
Totaal dus van €322 oftewel 1,4% kosten
Is dit normaal en bij elke bank zo ?
Buiten dat Argenta deze dividenden moet uitbetalen denk ik dat zij verder weinig last met mij hebben.
Toch kreeg ik vorige week een kostenoverzicht waar zij €130 lopende vergoedingen aanrekenen en dan ook nog eens €172 retrocessies.

Re: Kosten die banken aanrekenen ?
Lijkt mij niet.karine schreef: ↑30 maart 2024, 10:58 Ik heb nog wat aandelen bij Argenta staan(totaal €23.000) die jaarlijks een dividend opleveren.
Ik zou die aandelen maar gauw transfereren naar een online broker.
Gewone banken rekenen absurde kosten aan en zijn totaal niet geschikt voor beleggers. Liefst zuigen ze die leeg met huisfondsen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Verbannen Gebruiker
Voor fondsen is dat normaal. 1,4% is zelfs laag. Maar dat zit in de koers inbegrepen. Je betaalt dat niet apart.karine schreef: ↑30 maart 2024, 10:58 Ik heb nog wat aandelen bij Argenta staan(totaal €23.000) die jaarlijks een dividend opleveren.
Maar aandelen? Daarop bestaan geen lopende kosten en zeker geen retrocessies.
Als ze kosten aanrekenen op aandelen, dan kan het zijn: een periodieke vergoeding per lijn, kosten voor inning dividenden. Of kosten voor "advies".
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb nog nooit kosten betaald bij Argenta voor aandelen.
Ik ben hier duidelijk in de fout gegaan.
Heb net een detailpagina opgezocht en daar staat bovenaan dat het niet om een aandelenportefeuille gaat maar om een pensioenspaarfonds.
Lopende vergoedingen 0,57% + retrocessies 0,75%.
Cumulatief effect op het rendement 1,4%

Heb net een detailpagina opgezocht en daar staat bovenaan dat het niet om een aandelenportefeuille gaat maar om een pensioenspaarfonds.
Lopende vergoedingen 0,57% + retrocessies 0,75%.
Cumulatief effect op het rendement 1,4%
Lijkt incorrect.karine schreef: ↑30 maart 2024, 10:58 Ik heb nog wat aandelen bij Argenta staan(totaal €23.000) die jaarlijks een dividend opleveren.
Lijkt eerder de kost van een fonds; bvb pensioensparen arpe
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.