Nulcoupons overzicht
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Nulcoupons overzicht
Kon ook -7,5% lager zijn. Gelukkig heb jij de glazenbol die weet waar de lange termijn rentes heen gaan.lop schreef: ↑23 maart 2024, 04:27Jij begrijpt het zeer goed en daarom koop je obligaties met een looptijd van hooguit 2 jaar
Je zou moeten verstand hebben ervan zou je niet eens kijken naar zo'n papier in de tijd dat dit draadje bestaat staat langlopend papier al 7,5% hoger .
Maar wie ben ik om een expert zoals jij tegen te spreken die op zijn nulcoupons in dezelfde periode 1/10 haalt van dit
Ziet er goed uit
Als je niet goed ziet bedoel ik dan
-
- Newbie
- Contacteer:
Dank aan alle leden om dit forum zo leerrijk te maken.
Ik lees hier nergens iets over de nul-obligatie The Netherlands 15/01/29 0% . De uitgifteprijs was 101,85 op 30/09/2021
Code nl0015000ls8
De reden dat dit me verwondert is omdat deze obligatie bij de bondscanner van Lynx (Interactive Brokers) zeer regelmatig bovenaan staat als diegene met de kleinste spread.
Dat lijkt me dan toch een goede belegging te zijn, zonder ook de RV van 30% ?
Ik lees hier nergens iets over de nul-obligatie The Netherlands 15/01/29 0% . De uitgifteprijs was 101,85 op 30/09/2021
Code nl0015000ls8
De reden dat dit me verwondert is omdat deze obligatie bij de bondscanner van Lynx (Interactive Brokers) zeer regelmatig bovenaan staat als diegene met de kleinste spread.
Dat lijkt me dan toch een goede belegging te zijn, zonder ook de RV van 30% ?
-
- Verbannen Gebruiker
Het lijkt inderdaad een interessante obligatie.Koffieleut schreef: ↑24 maart 2024, 07:39 Ik lees hier nergens iets over de nul-obligatie The Netherlands 15/01/29 0% . De uitgifteprijs was 101,85 op 30/09/2021
Code nl0015000ls8
Ik beperk me tot obligaties die op de beurs van Frankfurt noteren. Overheidsobligaties zijn daar zeer liquide, met een zeer kleine spread (behalve degene die nog heel lang lopen).
Wanneer de beurzen open zijn, zou je de spread van die obligatie eens kunnen vergelijken met de spread van de Nederlandse obligaties die wel op Frankfurt noteren:
https://www.boerse-frankfurt.de/anleihe ... CTION=DESC
Ik weet niet hoe bij Lynx de transacties worden uitgevoerd: gaan ze naar de beurs, of gaan ze naar brokers. In het laatste geval ga je meestal een minder goede prijs krijgen (grotere spread).
Als ik op Saxo obligaties koop, dan gaan mijn orders ook niet naar de beurs. Maar ik vergelijk altijd hun spread met de spread op Frankfurt. Als de spread bij Saxo te groot is, koop ik ze niet bij Saxo.
Bij DB gaan ze ook niet naar de beurs. Maar ik heb daar steeds een goede prijs gekregen, soms zelf aan een lagere aankoopkoers dan mijn limiet. DB is wel duur qua kosten. Ik koop er enkel obligaties die nog lang lopen, en in grotere volumes want er is ook een jaarlijkse kost per positie.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik zie nu dat ook deze bestaat:
Niederlande, Königreich der 0,000% 21/38
ISIN: NL0015000B11 | WKN: A3KPQY | Kürzel: - | Typ: Anleihe
Ik ben altijd op zoek naar dergelijke obligaties die nog lang lopen. Om ze over enkele jaren te kopen
Deze heb ik alvast genoteerd.
En deze ook:
Niederlande, Königreich der 0,000% 20/52
ISIN: NL0015614579 | WKN: A282WS | Symbol: - | Type: Bond
Om over 15 jaar te kopen
Niederlande, Königreich der 0,000% 21/38
ISIN: NL0015000B11 | WKN: A3KPQY | Kürzel: - | Typ: Anleihe
Ik ben altijd op zoek naar dergelijke obligaties die nog lang lopen. Om ze over enkele jaren te kopen
Deze heb ik alvast genoteerd.
En deze ook:
Niederlande, Königreich der 0,000% 20/52
ISIN: NL0015614579 | WKN: A282WS | Symbol: - | Type: Bond
Om over 15 jaar te kopen
Toen de olie bijna gratis was wist niemand dat hij ging stijgenTrX schreef: ↑23 maart 2024, 09:54Kon ook -7,5% lager zijn. Gelukkig heb jij de glazenbol die weet waar de lange termijn rentes heen gaan.lop schreef: ↑23 maart 2024, 04:27
Jij begrijpt het zeer goed en daarom koop je obligaties met een looptijd van hooguit 2 jaar
Je zou moeten verstand hebben ervan zou je niet eens kijken naar zo'n papier in de tijd dat dit draadje bestaat staat langlopend papier al 7,5% hoger .
Maar wie ben ik om een expert zoals jij tegen te spreken die op zijn nulcoupons in dezelfde periode 1/10 haalt van dit
Ziet er goed uit
Als je niet goed ziet bedoel ik dan
Toen de Euro gelijk stond met de dollar wist ook niemand dat hij terug ging stijgen
Alle beleggers staan te kijken wanneer de rente voor de eerste keer zal dalen maar wederom weet niemand dat hij zal dalen
Een belegger krijgt veel kansen maar als je te blind bent om ze te benutten
Nog weinig interessante 0 couponbons,bijna allemaal 2,5 % of zelfs minder,
Tina is terug,het wordt stilaan tijd vrees ik
Om terug richting aandelen te kijken....
Tina is terug,het wordt stilaan tijd vrees ik
Om terug richting aandelen te kijken....
Mijn afgelopen obli van Xerox haalde nog 5% netto op 13 maanden. De opvolger werd een US treasury van 12 maanden, die haalt de 5% net niet. Wel in dollar natuurlijk.
Deze is in euro: DE0001141810
Deze is in euro: DE0001141810
Vind ik altijd wat riskant, want weet nooit wat de Euro tov US Dollar doet.
Als je van plan bent nog enkele jaren je geld te beleggen, dan zal er heus nog wel eens een moment passeren dat het gunstig is de valuta om te zetten. Vervalt je obli en staat de dollar te laag, dan koop je een andere obli in dollar.
Ik zie het nog steeds als een dubbele belegging: één in de obli en één in de valuta.
Ik zie het nog steeds als een dubbele belegging: één in de obli en één in de valuta.
Zolang de dollar niet wordt omgezet naar Eur en op je USD rekening blijft is er toch geen probleem lijkt me.pukkie007 schreef: ↑27 maart 2024, 22:10 Als je van plan bent nog enkele jaren je geld te beleggen, dan zal er heus nog wel eens een moment passeren dat het gunstig is de valuta om te zetten. Vervalt je obli en staat de dollar te laag, dan koop je een andere obli in dollar.
Betreft TINA, ik lees vaker dat de grote jongens zoals Amazon, Nvidia, Meta, enz bezig zijn grote volumes aandelen te verkopen na de lange stijging.
Toch opletten met TINA lijkt me.
Jeff Bezos sold Amazon (NASDAQ: AMZN) shares worth $8.5 billion in multiple transactions this month.karine schreef: ↑30 maart 2024, 11:03Zolang de dollar niet wordt omgezet naar Eur en op je USD rekening blijft is er toch geen probleem lijkt me.pukkie007 schreef: ↑27 maart 2024, 22:10 Als je van plan bent nog enkele jaren je geld te beleggen, dan zal er heus nog wel eens een moment passeren dat het gunstig is de valuta om te zetten. Vervalt je obli en staat de dollar te laag, dan koop je een andere obli in dollar.
Betreft TINA, ik lees vaker dat de grote jongens zoals Amazon, Nvidia, Meta, enz bezig zijn grote volumes aandelen te verkopen na de lange stijging.
JPMorgan (NYSE: JPM) CEO Jamie Dimon sold $150 million in stock last week, his first cashing out since taking the top job at the bank 18 years ago.
Leon Black, co-founder and former CEO of Apollo Global Management (NYSE: APO), shed $172.8 million in stock—also a first-ever stock sale.
Mark Zuckerberg unloaded about 1.4 million shares of Meta (NASDAQ: META) stock worth roughly $638 million. He sold nearly $600 million in the three months leading up to February and his proceeds from combined sales during the past four months have reached $1.2 billion.
Advanced Micro Devices (NASDAQ: AMD) CEO Lisa Su recently sold more than $20 million in stock.
The Walton family sold $1.5 billion in Walmart (NYSE: WMT) stock this month.
Dump it.
Het goud vliegt omhoog en Ukraïne gaat het niet redden.TrX schreef: ↑30 maart 2024, 18:45Jeff Bezos sold Amazon (NASDAQ: AMZN) shares worth $8.5 billion in multiple transactions this month.karine schreef: ↑30 maart 2024, 11:03
Zolang de dollar niet wordt omgezet naar Eur en op je USD rekening blijft is er toch geen probleem lijkt me.
JPMorgan (NYSE: JPM) CEO Jamie Dimon sold $150 million in stock last week, his first cashing out since taking the top job at the bank 18 years ago.
Leon Black, co-founder and former CEO of Apollo Global Management (NYSE: APO), shed $172.8 million in stock—also a first-ever stock sale.
Mark Zuckerberg unloaded about 1.4 million shares of Meta (NASDAQ: META) stock worth roughly $638 million. He sold nearly $600 million in the three months leading up to February and his proceeds from combined sales during the past four months have reached $1.2 billion.
Advanced Micro Devices (NASDAQ: AMD) CEO Lisa Su recently sold more than $20 million in stock.
The Walton family sold $1.5 billion in Walmart (NYSE: WMT) stock this month.
Dump it.
Teken aan de wand.....?
Dan Taiwan......, 90% van de chipsproductie, als daar wat gebeurt......., economie plat.
Ik denk dat het hoogtijd wordt om hier als belegger gaan aan te denken.
Het probleem in Ukraïne is nog nooit zo groot geweest zoals nu.
Je kan luchtverdediging blijven sturen, Poetin kan niet meer stoppen nu.
De defensie etf's blijven lekker omhoog gaan. Gemiste kans.
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan men ergens nagaan bij welke broker orders rechtstreeks naar de beurs gaan?huisjetuintjefiets schreef: ↑24 maart 2024, 10:13
Ik beperk me tot obligaties die op de beurs van Frankfurt noteren. Overheidsobligaties zijn daar zeer liquide, met een zeer kleine spread (behalve degene die nog heel lang lopen).
Wanneer de beurzen open zijn, zou je de spread van die obligatie eens kunnen vergelijken met de spread van de Nederlandse obligaties die wel op Frankfurt noteren:
Ik weet niet hoe bij Lynx de transacties worden uitgevoerd: gaan ze naar de beurs, of gaan ze naar brokers. In het laatste geval ga je meestal een minder goede prijs krijgen (grotere spread).