Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Excel bestandjes maken van mijn intresten vind ik teveel werk en moeite.
Je kan zo al je loonfiches ook zelf in excel bestandjes gieten. Totaal niet meer van deze tijd.
Dat de bank het me maar voorschotelt (of beter: Aan de belastingen) in een hapklaar document.
Vijftien minuten werk ? Nonsens.
Bij sommige banken kan je in hun app al niet eens ver genoeg meer teruggaan om te zien wat je hebt ontvangen.
Je kan zo al je loonfiches ook zelf in excel bestandjes gieten. Totaal niet meer van deze tijd.
Dat de bank het me maar voorschotelt (of beter: Aan de belastingen) in een hapklaar document.
Bij sommige banken kan je in hun app al niet eens ver genoeg meer teruggaan om te zien wat je hebt ontvangen.
Elke keer je een interest ontvangt even de xl aanvullen. Duurt +- 17 seconden per keer bij mij. Moet je echt alles op een schoteltje krijgen ?
Straf dat je mijn bemerking dat het mij maximaal 15 minuten per jaar kost als nonsens wegzet. Dit zegt heel veel over u.haelewyn schreef: ↑30 maart 2024, 12:59 Excel bestandjes maken van mijn intresten vind ik teveel werk en moeite.
Ten eerste ken je mij van haar noch pluim en vind ik het dus heel ongepast om dan zo te reageren.
Ten tweede, eens je je excel sheet hebt dan kost het zelfs minder dan 15 minuten want je moet het slechts vier keer per jaar (op het eind van elk kwartaal) invullen. Gewoon de ontvangen intresten invullen. Hoelang denk je echt dat zoiets duurt? Op het eind van het jaar heb je dan direct je overzicht met al je ontvangen intresten.
-
- Verbannen Gebruiker
Wie zijn intresten van spaarrekeningen in een Excel moet zetten om te berekenen of hij het aan de belastingen moet aangeven of niet ... heeft veel te veel geld op zijn spaarboekjes.
Wat is de grens? 50.000€? 60.000€?
Beter elders zetten
Wat is de grens? 50.000€? 60.000€?
Beter elders zetten
Dat is tenminste nuchtere taal.
Ik vind mijn reactie zeer gepast en ik zou die over het bovenstaande opnieuw geven.xvsteep schreef: ↑30 maart 2024, 15:24 ........
Ten eerste ken je mij van haar noch pluim en vind ik het dus heel ongepast om dan zo te reageren.
Ten tweede, eens je je excel sheet hebt dan kost het zelfs minder dan 15 minuten want je moet het slechts vier keer per jaar (op het eind van elk kwartaal) invullen. ........
Ten eerste reageer ik uiteraard op wat je schrijft en vertelt en niet op wie je bent.
Ten tweede : als je al naar Kopenhagen gereden bent is het niet ver meer naar Kopenhagen uiteraard.
Eens je belastingaangifte is ingevuld is er niet veel werk meer aan. Dan moet je die alleen nog versturen.
En zo kunnen we wel even doorgaan.
Brembos is toch onze grootste spaarder hier ?
Ik ben zelf klant bij Santander trouwens, als je me de vraag zou stellen. Een tevreden klant.
Ik krijg toch ook een fiche (ik de kopie, de belastingen het origineel) van mijn werkgever / woonlening / organisaties aan wie ik een gift stort ?
Dat kan ook met een excelletje. Het zou wat zijn / worden..
Ik ben zelf klant bij Santander trouwens, als je me de vraag zou stellen. Een tevreden klant.
Ja.
Ik krijg toch ook een fiche (ik de kopie, de belastingen het origineel) van mijn werkgever / woonlening / organisaties aan wie ik een gift stort ?
Dat kan ook met een excelletje. Het zou wat zijn / worden..
Ik ben klant bij Medirect , Argenta , Deutsche Bank en Santander. Het is een kleine moeite voor mij om de interesten elk kwartaal even te noteren.
Dan zit je, als je 't simpel vindt, nog met de bewijslast.
Als er geen fiche is en je gaat voor een controle naar de belastingen, wat ga je dan meedoen ? Rekeninguittreksels ? Je excelletje ?
Ik geen van beide. Geen uittreksels want die vraag ik niet meer op. Het excelletje maak ik niet.
Ik heb dus een fiche nodig. Als ik ze niet heb is het niet mijn fout.
Als er geen fiche is en je gaat voor een controle naar de belastingen, wat ga je dan meedoen ? Rekeninguittreksels ? Je excelletje ?
Ik geen van beide. Geen uittreksels want die vraag ik niet meer op. Het excelletje maak ik niet.
Je gaat hier wel even voorbij aan de verplichting de intresten die niet onderworpen werden aan 15% RV en die de fiscale vrijstelling te boven gaan op te nemen in je belastingaangifte. Volledig en duidelijk en bovendien vlug zicht hierop is enkel mogelijk als je ieder kwartaal de intresten die je hebt ontvangen per bank in een ecel aanvult.haelewyn schreef: ↑30 maart 2024, 22:18 Dan zit je, als je 't simpel vindt, nog met de bewijslast.
Dat is niet ingewikkeld en zo doe ik het ook.
In je belastingaangifte moet je dan enkel maar het eindresultaat (som) van je excel overnemen. Zo moest ik de vorige jaren telkens en tot dan een klein bedrag hiervoor opnemen in mijn belastingaangifte. Nog nooit vragen over gekregen van de fiscus, maar heb van alles uittreksels voor als ze er naar zouden vragen. Wegens hogere rentes in 2023 is het door mij aan te geven bedrag nu wel een pak hoger.
Het zou voor de belastingplichtige en eigenlijk ook voor de fiscus inderdaad gemakkelijker/beter zijn dat vanuit de banken voor deze intresten fiches opgemaakt worden, deze intresten ook al doorgegeven zijn aan de fiscus en vooraf ingevuld op de belastingaangifte. Maar in de belastingwetgeving is echter niet bepaald dat de banken hiervoor fiches moeten maken en de intresten moeten doorgeven aan de fiscus. Volgens mij is er ook geen enkele bank die dat doet.
Maar de realiteit (fiscale reglementering) is dus dat de verplichting tot aangifte ligt bij aan wie de intresten uitbetaald worden en als je tot aangifte van een bepaald bedrag verplicht bent maar dit niet doet, je bijgevolg wel in de fout 'gaat(= belastingontduiking), ook al kom je hier straf uit de hoek dat het niet jouw fout dat dit voor jou niet gaat wegens geen fiches en omdat je geen kleine moeite wil doen de intresten in een excel-overzicht bij te houden..