Santander Consumer bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander Consumer bank
Bij Santander zit ik boven de vrijstelling , al de andere interesten moet ik dus 100 % aangeven. Een kleine moeite die ik graag doe.
Als ik sommige van je vorige posts lees, dan wist ik al dat ik niet veel meer moest verwachten dan die onzin die je hier nu weer neerpent. Maar als dat je mening is, dan is het zo. Geniet nog van deze paaszondag.haelewyn schreef: ↑30 maart 2024, 19:56Ik vind mijn reactie zeer gepast en ik zou die over het bovenstaande opnieuw geven.xvsteep schreef: ↑30 maart 2024, 15:24 ........
Ten eerste ken je mij van haar noch pluim en vind ik het dus heel ongepast om dan zo te reageren.
Ten tweede, eens je je excel sheet hebt dan kost het zelfs minder dan 15 minuten want je moet het slechts vier keer per jaar (op het eind van elk kwartaal) invullen. ........
Ten eerste reageer ik uiteraard op wat je schrijft en vertelt en niet op wie je bent.
Ten tweede : als je al naar Kopenhagen gereden bent is het niet ver meer naar Kopenhagen uiteraard.
Eens je belastingaangifte is ingevuld is er niet veel werk meer aan. Dan moet je die alleen nog versturen.
En zo kunnen we wel even doorgaan.
Niet iedereen kan een fan zijn he.
Voor Pasen : Idem voor jou. Zalig Paasfeest.
Voor Pasen : Idem voor jou. Zalig Paasfeest.
En de komende weken wachten op de fiches van jouw banken, zoals wachten op Godot...
Voor de belastingaangifte-deadline zal je niets ontvangen hebben!
Dus: wat ga je hiervoor bij het invullen van je belastingaangifte dan doen?
Voor de belastingaangifte-deadline zal je niets ontvangen hebben!
Dus: wat ga je hiervoor bij het invullen van je belastingaangifte dan doen?
Men zou het ook kunnen omkeren en op alle interesten RV inhouden en nadien het deel op het belastingvrije forfait terug te laten vorderen op de belastingaangifte.
Fiscus loopt veel minder mis en heeft veel eerder zijn geld... maar dat wil men dan ook weer niet want dan is de perceptie van de vlaming niet meer dat hij een deel belastingvrij kan sparen ....
Voor sommige is het weinig werk een Excel bij te houden ... voor een bank is het geen werk om die fiches te maken.
Alles kan in Excel en met die instelling kan je ineens alle fiches afschaffen .. loon, vervangend loon bij ziekte , kosten kinderopvang, pensioensparen, woonbonus....
We laten geen enkele instelling nog fiches maken , kopen ons een licentie voor excel... en "t is in orde
Ik ben klant bij santander ,nibc ,keytrade ,medirect ,argenta ,beobank ,...
Fiscus loopt veel minder mis en heeft veel eerder zijn geld... maar dat wil men dan ook weer niet want dan is de perceptie van de vlaming niet meer dat hij een deel belastingvrij kan sparen ....
Voor sommige is het weinig werk een Excel bij te houden ... voor een bank is het geen werk om die fiches te maken.
Alles kan in Excel en met die instelling kan je ineens alle fiches afschaffen .. loon, vervangend loon bij ziekte , kosten kinderopvang, pensioensparen, woonbonus....
We laten geen enkele instelling nog fiches maken , kopen ons een licentie voor excel... en "t is in orde
Ik ben klant bij santander ,nibc ,keytrade ,medirect ,argenta ,beobank ,...
Ik stelde in een eerdere post in dit topic zelf dat het inderdaad gemakkelijker/beter zou zijn dat de banken voor de intresten op de gereglementeerde spaarrekeningen fiches opmaken. Maar fiches hiervoor zijn thans in de fiscale reglementering niet voorzien en er worden er bijgevolg ook geen aangemaakt/afgeleverd door de banken.Filip285 schreef: ↑2 april 2024, 23:23
Dat forumleden dat dan oplossen door alle verkregen intresten in een excel-document te zetten en dit hier ook aan anderen voorstellen om dat dan zo op te lossen is van hen dan toch geen pleidooi om alle fiches waar ze reglementair wel voorzien zijn dan maar af te schaffen zoals jij lijkt te suggereren dat zij dat hiermee zouden opperen. Integendeel, als alle fiches afgeschaft worden, zetten we vele stappen achteruit.
Dus als de wetgever meeleest, voorzie ook fiscale fiches voor de intresten op de gereglementeerde spaarrekeningen.
Maar zo lang dat niet het geval is, moet je dus zelf zorgen dat je hiervoor alle bedragen verzamelt en optelt. Met een excel-document gaat dit dan het meest efficiënt en ook effectief.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Niks terugvragen. De banken moeten alles integraal uitbetalen. We zullen het zelf wel aangeven op onze belastingsaangifte en ondertussen kunnen we dat geld nog wat laten opbrengen.
Je barst vandaag gewoon van de schitterende ideeën.EarthNvstr1 schreef: ↑3 april 2024, 10:41Dat banken gewoon alle RV inhouden en men de vrijstelling terugvraagt via de personenbelasting, dát is veel eenvoudiger.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hier zou ik dus niet op rekenen. Ze weten bij Santander niet waarmee ze bezig zijn. Intussen heb ik zelf navraag gedaan. Ze laten mij weten dat na analyse ik voor de jaar 2023 geen belastingen moet betalen! En dat ze mocht het nodig zijn het bedrag afhouden.Mowani schreef: ↑22 maart 2024, 14:34 Ik kreeg van de helpdesk van Santander te horen dat als je met meerdere spaarrekeningen van hun bank toch boven de vrijstelling gaat, dit werd doorgegeven aan de fiscus en dus reeds zal ingevuld zijn in je belastingbrief.
We zullen zien.
(Ik ben niet zeker als deze info correct is. Vorig jaar kreeg ik ook al te horen dat de RV per klant wordt bekeken, en niet per rekeningen)
Vreemd dat je niet weet hoeveel intrest je hebt ontvangen op al jouw rekeningen.pinkpanther schreef: ↑13 april 2024, 16:52Hier zou ik dus niet op rekenen. Ze weten bij Santander niet waarmee ze bezig zijn. Intussen heb ik zelf navraag gedaan. Ze laten mij weten dat na analyse ik voor de jaar 2023 geen belastingen moet betalen! En dat ze mocht het nodig zijn het bedrag afhouden.Mowani schreef: ↑22 maart 2024, 14:34 Ik kreeg van de helpdesk van Santander te horen dat als je met meerdere spaarrekeningen van hun bank toch boven de vrijstelling gaat, dit werd doorgegeven aan de fiscus en dus reeds zal ingevuld zijn in je belastingbrief.
We zullen zien.
(Ik ben niet zeker als deze info correct is. Vorig jaar kreeg ik ook al te horen dat de RV per klant wordt bekeken, en niet per rekeningen)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik weet het wel, en ik zit dus wel degelijk boven het vrijgestelde bedrag (op twee rekeningen bij Santander). Je kunt via hun website onder 'details betaalde rente' dit ook terugvinden. Maar ik kon niet zien of er al iets was afgehouden, vandaar mijn vraag naar Santander toe. Maar moet ik dus niets betalen...Sammy2 schreef: ↑13 april 2024, 23:43Vreemd dat je niet weet hoeveel intrest je hebt ontvangen op al jouw rekeningen.pinkpanther schreef: ↑13 april 2024, 16:52
Hier zou ik dus niet op rekenen. Ze weten bij Santander niet waarmee ze bezig zijn. Intussen heb ik zelf navraag gedaan. Ze laten mij weten dat na analyse ik voor de jaar 2023 geen belastingen moet betalen! En dat ze mocht het nodig zijn het bedrag afhouden.
Eigenlijk kan ik dus niets aangeven voor de belastingen, en verwijzen naar bericht van Santander.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je dat doet, kan je vermoedelijk beter *niet* verwijzen naar het bericht van Santander.pinkpanther schreef: ↑14 april 2024, 15:47 Eigenlijk kan ik dus niets aangeven voor de belastingen, en verwijzen naar bericht van Santander.
Wie ondertekent jouw belastingaangifte? De CEO van Santander?pinkpanther schreef: ↑14 april 2024, 15:47Ik weet het wel, en ik zit dus wel degelijk boven het vrijgestelde bedrag (op twee rekeningen bij Santander). Je kunt via hun website onder 'details betaalde rente' dit ook terugvinden. Maar ik kon niet zien of er al iets was afgehouden, vandaar mijn vraag naar Santander toe. Maar moet ik dus niets betalen...
Eigenlijk kan ik dus niets aangeven voor de belastingen, en verwijzen naar bericht van Santander.
Op 21/4/2024 schrijf ik van een zichtrekening 25k euro over naar Santander Consumer Bank voor opening van een Vision+ spaarrekening.
Ik krijg op 21/4/2024 een mail van SCB dat spaarrekening actief is en dat ik kan inloggen op het beveiligde deel van mijn spaarrekening met mijn klantnummer en een code.
Op 21/4 heb ik verschillende keren geprobeerd van in te loggen doch dit lukte niet; verschillende keren gebeld naar SCB; soms 30 min wachten eer telefoon werd opgenomen; ik krijg 4 keer een nieuwe code; bij de vierde code lukt het me uiteindelijk van in te loggen op mijn spaarrekening.
Op 22/4 lukt het inloggen niet; telefoon naar SCB; "er is een storing in de beveiligde zone van de spaarrekeningen"; wordt opgelost; krijg weer een nieuwe code voor in te loggen; lukt niet.
Ik ben het "gekloot" van SCB zó beu dat ik op 22/4 SCB laat weten dat ik de spaarrekening wens te stoppen; SCB zend me op 22/4 een mail met een in te vullen formulier voor stopzetten van spaarrekening; ingevuld formulier wordt naar SCB gemaild op 22/4; ik krijg op 22/4 bevestiging van SCB dat afsluitingsformulier is ontvangen; ik zend op 24/4 een mail naar SCB dat ik het geplaatste geld wil terugbetaald zien op de referentierekening binnen de 24 uren; SCB stuurt me op 22/4 een antwoord dat de algemene voorwaarden van de spaarrekeningen bepaalt dat SCB bij verzoek tot afsluiting van een rekening maximaal 15 dagen de tijd heeft voor de rekening af te sluiten; na het afsluiten van de rekening wordt het geplaatste geld met rente overgeschreven op de referentierekening.
Op 8/5/2024 krijg ik in mijn mailbox een bericht van SCB dat de nodige documenten voor het openen van een termijnrekening nog moeten gemaild worden; telefoon naar SCB op 8/5; "bericht in mailbox is vergissing; mijn spaarrekening is afgesloten en de 25K euro is overgeschreven op mijn referentierekening"
Op 13/5/2024 controleer ik mijn referentierekening en stel vast dat bedrag niet is overgeschreven.
Op 13/5 zend ik een mail naar SCB dat het bedrag van 25k euro niet is overgeschreven op mijn referentierekening en dat SCB de algemene voorwaarden moet respecteren.
Wat moet ik doen?
Ik krijg op 21/4/2024 een mail van SCB dat spaarrekening actief is en dat ik kan inloggen op het beveiligde deel van mijn spaarrekening met mijn klantnummer en een code.
Op 21/4 heb ik verschillende keren geprobeerd van in te loggen doch dit lukte niet; verschillende keren gebeld naar SCB; soms 30 min wachten eer telefoon werd opgenomen; ik krijg 4 keer een nieuwe code; bij de vierde code lukt het me uiteindelijk van in te loggen op mijn spaarrekening.
Op 22/4 lukt het inloggen niet; telefoon naar SCB; "er is een storing in de beveiligde zone van de spaarrekeningen"; wordt opgelost; krijg weer een nieuwe code voor in te loggen; lukt niet.
Ik ben het "gekloot" van SCB zó beu dat ik op 22/4 SCB laat weten dat ik de spaarrekening wens te stoppen; SCB zend me op 22/4 een mail met een in te vullen formulier voor stopzetten van spaarrekening; ingevuld formulier wordt naar SCB gemaild op 22/4; ik krijg op 22/4 bevestiging van SCB dat afsluitingsformulier is ontvangen; ik zend op 24/4 een mail naar SCB dat ik het geplaatste geld wil terugbetaald zien op de referentierekening binnen de 24 uren; SCB stuurt me op 22/4 een antwoord dat de algemene voorwaarden van de spaarrekeningen bepaalt dat SCB bij verzoek tot afsluiting van een rekening maximaal 15 dagen de tijd heeft voor de rekening af te sluiten; na het afsluiten van de rekening wordt het geplaatste geld met rente overgeschreven op de referentierekening.
Op 8/5/2024 krijg ik in mijn mailbox een bericht van SCB dat de nodige documenten voor het openen van een termijnrekening nog moeten gemaild worden; telefoon naar SCB op 8/5; "bericht in mailbox is vergissing; mijn spaarrekening is afgesloten en de 25K euro is overgeschreven op mijn referentierekening"
Op 13/5/2024 controleer ik mijn referentierekening en stel vast dat bedrag niet is overgeschreven.
Op 13/5 zend ik een mail naar SCB dat het bedrag van 25k euro niet is overgeschreven op mijn referentierekening en dat SCB de algemene voorwaarden moet respecteren.
Wat moet ik doen?