Holdings
TIP
Re: Holdings
I.d.d. mooi lijstje met veel potentieel, jammer genoeg extra kosten bij aankoop en dubbele roerende voorheffing bij dividenden.....laeka schreef: ↑29 maart 2024, 11:33Zeer zwakke results net zoals GBL en Compagnie du bois sauvage (maar daar heb je nog deftige dividenden).
Ackermans was goed maar die staan dan weer ook te duur en TEXAF die waren ook goed (risico Congo).
Dan liever Peugeot Invest, Italmobiliare, Viel, Eurazeo, IDI en ik vergeet er zeker nog een paar.
Daarbij komt dat er ook "inningskosten" aangerekend worden ....
Dit is inderdaad 'jammer', maar nu niet direct een reden om ze links te laten liggen. Zelfs met die bezwaren blijven ze heel aantrekkelijk, hoewel misschien net niet zo aantrekkelijk als zou kunnen als de omstandigheden anders waren (maar goed, daar kunnen wij niets aan doen).Gg70 schreef: ↑29 maart 2024, 13:22I.d.d. mooi lijstje met veel potentieel, jammer genoeg extra kosten bij aankoop en dubbele roerende voorheffing bij dividenden.....laeka schreef: ↑29 maart 2024, 11:33
Zeer zwakke results net zoals GBL en Compagnie du bois sauvage (maar daar heb je nog deftige dividenden).
Ackermans was goed maar die staan dan weer ook te duur en TEXAF die waren ook goed (risico Congo).
Dan liever Peugeot Invest, Italmobiliare, Viel, Eurazeo, IDI en ik vergeet er zeker nog een paar.
en natuurlijk D'IeterenGg70 schreef: ↑29 maart 2024, 13:22I.d.d. mooi lijstje met veel potentieel, jammer genoeg extra kosten bij aankoop en dubbele roerende voorheffing bij dividenden.....laeka schreef: ↑29 maart 2024, 11:33
Zeer zwakke results net zoals GBL en Compagnie du bois sauvage (maar daar heb je nog deftige dividenden).
En toch stap ik er maar in bij "koerszwakte" ...
Ik volg de analisten van Testankoop Invest in hun beoordeling ...
Ik volg de analisten van Testankoop Invest in hun beoordeling ...
Ackermans nog koopwaardig?
Misschien nu wel?
Ik heb ze verkocht op 160. Was één van de top 3 slechtst presterende holdings in de portefeuille. Heb veel "winst" laten liggen door het geld gewoon niet in een andere holding te steken of in deze die ik reeds bezit. Dus om dat al goed te maken, zou er nog al wat tijd over gaan. Wie weet stijgt het nu richting de 200 euro. Vanaf mei 2017 gedraagt de koers zich wat zijdelings voor mij. Tov een globale tracker is dat toch maar een pover resultaat vind ik.
Ik heb al van in de zomer Ackermans & van Haaren en Sofina. Ik heb er nog niet veel plezier aan beleefd. De vraag is of ik ze moet verkopen bij een beetje winst en vervangen door etf's of houden in afwachting van een steile koersstijging.
Hoh Yaris, moeilijk te beantwoorden. Ik heb DEME als afzonderlijk aandeel, die zit volgens mij in de holding van A&VH, en die presteert heel goed. Dus wellicht dat de holding daar dan automatisch wat mee van profiteert zeker.
Ik heb Sofina voor de eerste maal gekocht aan 185 euro. Ik dacht bij mezelf.. hoe diep kun je nog verder zakken van zo'n top. Blijkbaar toen nog wat dieper precies. Bon, voorlopig hou ik die dus bij. Blij met het huidig rendement tot nu toe. Ik denk dat ze dit jaar wel gaan doorstijgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een beetje afhankelijk van hoe groot je positie is binnen je portefeuille, wat je gewenste positie is en je horizon.
Ik haal ze er niet uit, bij een stevige koersval is er munitie om bij te kopen.
Mijn huidige belgische holdings zijn : Brederode, AVH, GBL en Sofina. Daarvan zijn AVH en Brederode de grootste en ik kan tien jaar geduld opbrengen. Van elk van deze posities ben ik klaar om stevig (+200%) bij te kopen wanneer ze zouden crashen.
Oké, kan iemand mij dan uitleggen waarom je een bepaalde holdings toch zou moeten aanhouden als deze minder goed presteert t.o.v. andere holdings of bv; een wereldwijde tracker? Ik vind het altijd wel fijn om te horen mensen die over een bepaalde "horizon" beginnen, maar als je bv A&VH in het najaar van 2015 hebt aangekocht, en je hebt een return na bijna 10 jaar van 30 - 40%, kun je daar dan uzelf tevreden mee stellen, wetende dat een wereldwijde tracker meer dan 4x is gestegen zonder te moeten bijkopen (hopen op een daling van de markt)?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: