Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
EarthNvstr1 schreef: ↑1 april 2024, 14:31LOL
Het triestige is dat ze zich waarschijnlijk niet van dag hebben vergist.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben inderdaad rijker geworden tijdens Vivaldi.
Ah.. me too.
-
- Hero Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat eventueel wel interessant is, is de achtergrond info:CarpeNoctem schreef: ↑1 april 2024, 14:07 Bij De Standaard kan je zelf eens checken hoe rechts/links je bent.
- er is een concentratie in het midden vast te stellen, zowel cultureel als economisch
- de meesten met substantiële afwijking van het midden, zijn zowel cultureel als economisch ofwel links ofwel rechts
https://www.standaard.be/linksrechts-test
De vragen zijn eerder vaag. Beter ware vragen met meerdere oplossingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind vooral de antwoorden zeer beperkt ... enkel EENS/ONEENS mogelijk.pukkie007 schreef: ↑1 april 2024, 21:24 https://www.standaard.be/linksrechts-test
Daarvoor heb je eigenlijk zeer gedetailleerde vraagstellingen nodig ... maar dan haakt 99,99% af natuurlijk.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
De vragen op zich waren deels nog ok, maar de duiding eromheen ontbrak volledig ...
De vragen over de kinderbijslag en de sociale woningen zeggen alles want je kan er elke richting mee uit.
Op de vraag over de kinderbijslag zal een rijke rechtse "eens" antwoorden want daar hij procentueel meer afgeeft mag hij ook iets meer ontvangen en een arme linkse rakker zal zeker "eens" antwoorden van die denkt dat hoe minder je verdient hoe meer kinderbijslag je zal krijgen. En het ergste is dat beiden volledig gelijk kunnen hebben.
Idem met de sociale woningen. Ik werk van mijn 18, nooit één dag gedopt en heb nu meerdere eigendommen, van mij moeten er geen sociale woningen worden gebouwd. Ze mogen echter wel mensen helpen om een woning te kunnen huren via de privé markt; hier hebben ze de VDAB voor want als je werkt zal je wel iets vinden ... Maar of ze dat bedoelden met die vraag ... ??
De vragen over de kinderbijslag en de sociale woningen zeggen alles want je kan er elke richting mee uit.
Op de vraag over de kinderbijslag zal een rijke rechtse "eens" antwoorden want daar hij procentueel meer afgeeft mag hij ook iets meer ontvangen en een arme linkse rakker zal zeker "eens" antwoorden van die denkt dat hoe minder je verdient hoe meer kinderbijslag je zal krijgen. En het ergste is dat beiden volledig gelijk kunnen hebben.
Idem met de sociale woningen. Ik werk van mijn 18, nooit één dag gedopt en heb nu meerdere eigendommen, van mij moeten er geen sociale woningen worden gebouwd. Ze mogen echter wel mensen helpen om een woning te kunnen huren via de privé markt; hier hebben ze de VDAB voor want als je werkt zal je wel iets vinden ... Maar of ze dat bedoelden met die vraag ... ??
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Heb trouwens ook de stemtest van De Morgen gedaan, wat daar voor mij enorm ontbrak was dat je geen kernpunten kon aanduiden.
Ik vind dat je bij een stemtest bij elke vraag de optie moet kunnen zetten of het voor jou een zeer belangrijk topic is of niet.
Ik vind dat je bij een stemtest bij elke vraag de optie moet kunnen zetten of het voor jou een zeer belangrijk topic is of niet.
Make Spaargids " Great Again ! "
"U bent rechts-progressief
Sociaal-economisch bent u rechts. Sociaal-cultureel bent u eerder links."
Maar op wie moet ik dan stemmen?
Sociaal-economisch bent u rechts. Sociaal-cultureel bent u eerder links."
Maar op wie moet ik dan stemmen?
Ik zou denken dat het culturele op onze leeftijd doorweegt op het economische.
Of was het omgekeerd ?
Mijn test zei me : Sociaal-economisch bent u links. Sociaal-cultureel bent u rechts.
Of was het omgekeerd ?
Mijn test zei me : Sociaal-economisch bent u links. Sociaal-cultureel bent u rechts.
Idem dito hier, ik heb de test gedaan bij de Standaard maar vermoed dat het overal om dezelfde test ging.
Mijn bolletje stond hierdoor mooi in het midden, dus centrum.Ik vond de vragen wel niet altijd relevant voor mezelf.
Vraag me af wie dit opgesteld heeft.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me om een deels gerecycleerde test van vorige verkiezingen te gaan, de belangrijkste actuele thema's zoals ontsporend begrotingstekort, migratie, defensie, woke, enz... komen zelfs niet aan bod, terwijl het geneuzel over hoofddoeken en boerkini's nog maar eens wordt boven gehaald. Wellicht is die test bewust zo opgesteld dat er een meerderheid in het centrum beland. De vraag of de hoogste inkomens minder belast moeten worden dient duidelijk om het resultaat naar links te trekken. Kortom manipulatief en het ergste is dat de resultaten als wetenschappelijk onderzoek zullen worden opgevoerd om zo nog meer kiezers tot een centrum stem te verleiden.