Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Je hebt het gratis Green-pakket.voorheenCP1234 schreef: ↑1 februari 2024, 21:09 Is het basisbankdienst-pakket dat wordt verplicht door de overheid of is dat wat al diegene, waaronder ikzelf, hebben die momenteel niets betalen bij Argenta ?
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Momenteel blijft het Green-pakket dus gratis maar voor hoe lang nog ?
Daarom interesseert het me om te weten of het al iemand gelukt is om zijn rekeningen bij Argenta af te sluiten maar het pensioensparen ( heb er ook nog langetermijnsparen van vroeger ) te behouden want op zich gebruik ik die bank al lang niet meer.
Vroeger hadden ze eerlijke producten, goede intresten, was alles éénvoudig en klaar en hadden ze betrouwbare bankiers.
Nu hebben ze sinds ze de topmannen van KBC en dergelijke hebben binnen gehaald, complexe producten, trekken hun intresten op niets, moeten ze alles ingewikkeld en vooral ondoorzichtig maken en de oude en betrouwbare garde hebben ze letterlijk buiten gesmeten ...
Ben al 3x van agentschap moeten veranderen nadat ze eerst 2x de bankier aan de deur hadden gezet.
Dus moest je deze rekeningen kunnnen opzeggen met behoud van het pensioensparen, wat ze tegen mij hebben gezegd dat onmogelijk is, zou ik het heel graag weten.
Daarom interesseert het me om te weten of het al iemand gelukt is om zijn rekeningen bij Argenta af te sluiten maar het pensioensparen ( heb er ook nog langetermijnsparen van vroeger ) te behouden want op zich gebruik ik die bank al lang niet meer.
Vroeger hadden ze eerlijke producten, goede intresten, was alles éénvoudig en klaar en hadden ze betrouwbare bankiers.
Nu hebben ze sinds ze de topmannen van KBC en dergelijke hebben binnen gehaald, complexe producten, trekken hun intresten op niets, moeten ze alles ingewikkeld en vooral ondoorzichtig maken en de oude en betrouwbare garde hebben ze letterlijk buiten gesmeten ...
Ben al 3x van agentschap moeten veranderen nadat ze eerst 2x de bankier aan de deur hadden gezet.
Dus moest je deze rekeningen kunnnen opzeggen met behoud van het pensioensparen, wat ze tegen mij hebben gezegd dat onmogelijk is, zou ik het heel graag weten.
Make Spaargids " Great Again ! "
Laat u niet wijsmaken dat een rekening noodzakelijk is om aan psp te doen.voorheenCP1234 schreef: ↑2 februari 2024, 10:27
Een verhaaltje van kantoorhouder.
Gewoon overschrijving van andere bank naar die psp rekening is mogelijk.
Contacteer hoofdzetel voor bevestiging.
Estate Guru believer.
ING vormt hier voor meerdere producten een uitzondering op. Daar staat al eens in de algemene voorwaarden dat je een ING rekening moet hebben.
Andere banken zouden best op hetzelfde ideetje kunnen gekomen zijn.
Andere banken zouden best op hetzelfde ideetje kunnen gekomen zijn.
Ja, dat kan. Dezelfde vraag en het antwoord staan hier.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok, bedankt goed om te weten, het zoveelste bewijs dat er bij Argenta geen betrouwbare kantoorhouders meer zijn, als ze om het afsluiten van een bijna lege rekening al moeten liegen terwijl het winstgevende product zou behouden blijven ...
Je kan inderdaad zonder problemen storten vanop een derderekening in uw pensioenspaarfonds. Je hebt hiervoor dus geen Argenta rekening voor nodig, maar misschien heb je deze wel nodig indien je je pensioenspaarfonds wilt opzeggen (stopzetten). Zou best kunnen dat Argenta enkel overschrijvingen naar een Argenta rekening toelaat? Is natuurlijk enkel en alleen maar van belang bij het einde van het pensioenspaarcontract.platin schreef: ↑2 februari 2024, 12:13Laat u niet wijsmaken dat een rekening noodzakelijk is om aan psp te doen.voorheenCP1234 schreef: ↑2 februari 2024, 10:27
Een verhaaltje van kantoorhouder.
Gewoon overschrijving van andere bank naar die psp rekening is mogelijk.
Contacteer hoofdzetel voor bevestiging.
Voor stopzetten dient men langs te gaan en men kan gewoon derden rekening melden voor op te storten.xvsteep schreef: ↑2 februari 2024, 15:45
Je kan inderdaad zonder problemen storten vanop een derderekening in uw pensioenspaarfonds. Je hebt hiervoor dus geen Argenta rekening voor nodig, maar misschien heb je deze wel nodig indien je je pensioenspaarfonds wilt opzeggen (stopzetten). Zou best kunnen dat Argenta enkel overschrijvingen naar een Argenta rekening toelaat? Is natuurlijk enkel en alleen maar van belang bij het einde van het pensioenspaarcontract.
Dat langskomen is natuurlijk voor de centjes binnen Argenta te houden.
Estate Guru believer.
Zelf al jaren tevreden klant bij argenta en nooit de noodzaak gevoeld om over te schakelen naar een andere bank. Toch heb ik vorig jaar besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en bij enkele andere banken ook een rekening te openen. Kwestie van mijn opties open te houden en ben nu eigenlijk toch blij dat ik dit gedaan heb. Wat er ook verder dreigt te veranderen bij argenta in de toekomst, ik slaap alvast gerust op mijn twee oren.
Graag had ik spaargids.be en alle leden van dit forum toch ook snel even willen bedanken voor de hulp bij m'n zoektocht vorig jaar naar goede alternatieve banken. Zonder jullie raad zou ik nu waarschijnlijk nog steeds getwijfeld hebben. Eén lid was zo vriendelijk om een link te delen waardoor ik bij de opening van mijn rekening bij één van die banken ook nog eens €50 gratis kreeg. Nu ik er zelf de mogelijkheid toe heb, zou ik ook graag 10 mensen op dezelfde manier gelukkig willen maken. Dus voor al wie ook graag een rekening wil openen bij Keytrade bank en nog op zoek is naar een link, stuur maar gerust een berichtje. Ik hoop dat ik op deze manier op mijn beurt toch ook alvast iemand gelukkig kan maken!
Graag had ik spaargids.be en alle leden van dit forum toch ook snel even willen bedanken voor de hulp bij m'n zoektocht vorig jaar naar goede alternatieve banken. Zonder jullie raad zou ik nu waarschijnlijk nog steeds getwijfeld hebben. Eén lid was zo vriendelijk om een link te delen waardoor ik bij de opening van mijn rekening bij één van die banken ook nog eens €50 gratis kreeg. Nu ik er zelf de mogelijkheid toe heb, zou ik ook graag 10 mensen op dezelfde manier gelukkig willen maken. Dus voor al wie ook graag een rekening wil openen bij Keytrade bank en nog op zoek is naar een link, stuur maar gerust een berichtje. Ik hoop dat ik op deze manier op mijn beurt toch ook alvast iemand gelukkig kan maken!
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Argenta is al jaren slechter en slechter bezig ...
Waar ze 20 jaar geleden een TOP-bank waren hebben ze sinds de bankencrisis een metamorfose ondergaan in de allerslechtste zin. Niet moeilijk als je ziet wie ze toen allemaal hebben binnen gehaald, allemaal dikke mannen van banken die door de staat moesten gered worden.
Het grappigste is dat ze er alles aan hebben gedaan om zich de 5de grootbank te kunnen noemen en dat Crelan na hun fusie met Axa-bank die plaats gaat innemen
Waar ze 20 jaar geleden een TOP-bank waren hebben ze sinds de bankencrisis een metamorfose ondergaan in de allerslechtste zin. Niet moeilijk als je ziet wie ze toen allemaal hebben binnen gehaald, allemaal dikke mannen van banken die door de staat moesten gered worden.
Het grappigste is dat ze er alles aan hebben gedaan om zich de 5de grootbank te kunnen noemen en dat Crelan na hun fusie met Axa-bank die plaats gaat innemen
Jarenlang klant geweest bij Argenta, nu al jaren Keytrade.
Als ik hun tarieven zie (een woord dat ze vroeger niet kenden) dan heb ik de indruk dat ze op weg zijn om kostenkampioen te worden.
Van het vroegere sublieme, klantgerichte Argenta schiet totaal niks meer over. De vijfde graaibank...
Als ik hun tarieven zie (een woord dat ze vroeger niet kenden) dan heb ik de indruk dat ze op weg zijn om kostenkampioen te worden.
Van het vroegere sublieme, klantgerichte Argenta schiet totaal niks meer over. De vijfde graaibank...
Waarom nu plots, out of the blue, jouw post, 5 maanden na de vorige post hier in dit topic? Slecht weekend gehad?Nete schreef: ↑8 september 2024, 23:19 Jarenlang klant geweest bij Argenta, nu al jaren Keytrade.
Argenta is nu al 35 jaar mijn huisbank. Ik heb hun gratis Green-pakket en hierbij komt, voor mijn profiel, nog steeds geen enkele extra kost! Dus kostenkamioen??? Graaibank???
En je kan er nog altijd vlot terecht in hun kantoren.
Wat Keytrade betreft: daar is voor jou ook toch niet alles rozegeur en maneschijn, te oordelen naar jouw posts in een andere topic de afgelopen weken (zie duurtijd-transacties-tussen-banken-t1355-495.html) met betrekking tot de zeer trage verwerkingstijd van uitgaande overschrijvingen bij hen. Maar ja, door de 5 eurocent per transactie die je van hen krijgt, sluit je hiervoor de ogen.
Maar voor mij was hun zeer trage verwerkingstijd van overschrijvingen, samen met hun geklungel met betrekking tot het niet juist toekennen en bijgevolg niet uitbetalen van getrouwheidsintresten, reden om eerder dit jaar al mijn rekeningen bij Keytrade op te doeken.
Ik had er trouwens nooit zelf voor gekozen om zicht- en spaarrekeningen bij Keytrade te hebben, maar was daar als klant onvrijwillig terechtgekomen door hun overname van mijn termijnrekeningen (overname van Fortuneo door Keytrade) en spaarrekeningen (door hun overname van mijn Moneyou-rekeningen).
Ik haalde hier enkel een voorbeeld aan van wat, denk ik, bij alle banken met een niet-flash overschrijving nog altijd gebeurt bij een verlengd weekend volgend op een feestdag op een donderdag. Woensdagavond inbrengen, volgende dinsdag op de ontvangende rekening. Niet te begrijpen in 2024...jeff schreef: ↑9 september 2024, 00:50
Wat Keytrade betreft: daar is voor jou ook toch niet alles rozegeur en maneschijn, te oordelen naar jouw posts in een andere topic de afgelopen weken (zie duurtijd-transacties-tussen-banken-t1355-495.html) met betrekking tot de zeer trage verwerkingstijd van uitgaande overschrijvingen bij hen.
Gisteravond ging ik eens kijken naar de tarieflijst van Argenta: in mijn Argenta tijd een half A4'tje denk ik, nu 6 pagina's...
Om nog maar te zwijgen over het verhandelen van aandelen. Terwijl andere grootbanken goedkoper werden om te concurreren met de nieuwe budgetbrokers, zijn die kosten bij Argenta juist enorm gestegen…