Koopwaardige aandelen
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Koopwaardige aandelen
@Risepanamapapers schreef: ↑21 september 2023, 12:01Dan ga je ervan uit dat de Mr. Market altijd gelijk heeft. Met dat standpunt ga je niet snel kunnen outperformen mijn inziens en kan je beter in trackers beleggen. Dat wil echter niet zeggen dat je persé een aandeel moet bijkopen als het daalt. Maar je moet altijd (her)evalueren hoe de kaarten liggen. Als je de risico’s en opportuniteiten kan inschatten en je begrijpt het bedrijf waarin je belegt moet je daar toch gewoon naar handelen? Munger verwoordt het mooi:Aerolla schreef: ↑20 september 2023, 11:14 Maar daarom dat ik dus nooit aandelen bijkoop... je wordt verliefd op het aandeel dat je kocht zodat je negatieve punten onderschat en positieve punten overschat
Je kan echt moeilijk een correcte analyse maken van je eigen aandelen (of het is toch een uitdaging)
https://m.youtube.com/watch?v=RV8DmM-nB ... 5nZXIgNTAl
Ik denk dat het voor Adyen heel belangrijk is om net te investeren en hun voorsprong op Stripe (die vooral sterk staan in het SME segment) te behouden. Blij dat deze opportuniteit zich voordoet. De vraag is natuurlijk waar de bodem ligt. Maar dat weet je altijd pas nadien.
Ik heb mijn eerste aandelen Adyen gekocht net na de eerste winstwaarschuwing. Niet fantastisch getimed en ingeschat dus... Maar volgde het aandeel al lange tijd en ben blijven opbouwen aan flink lagere koersen. Dus ik vermoed voordat jij je positie nam..? Maar niettemin fijn jou input hier te lezen. Als ik jou in-en uitstappen hier lees lijkt jou strategie echter niet die van een lange termijn aandeelhouder. Denk je dat je daarmee gaat outperformen en niet massa’s geld verliest aan transactiekosten?
Haha ja, daar zijn "ze" goed in hier. Vooral de anciens die niet willen onder doen voor elkaar.Rise schreef: ↑11 februari 2024, 19:54 Wat ik trouwens zeer interessant vind: toen ik/Umi hier de case voor Adyen maakten was het langs alle kanten 'vallend mes', 'te duur', etc. Verder weinig reactie of input van anderen. Nu het aandeel er een rotvlucht van meer dan +100% heeft opzitten schijnt bijna het hele forum een positie te hebben (gehad)
Ben benieuwd of we bij Alphabet/Paypal hetzelfde gaan zien
Ikzelf had geen positie in Adyen. En gewoon omdat ik toen al m'n centen (die ik maandelijks investeer) in andere dingen had gestoken. Ik heb wel wat onderzoek gedaan en vond het aandeel wat oversold op het moment. Hetzelfde zoals bij Alphabet, die heb ik wel bijgekocht aan 140 het stuk. Paypal blijf ik liever af maar wens iedereen die het in port heeft, veel succes toe
Had het zeker niet op jou hoor Merkte gewoon op dat er achteraf toch erg veel mensen blijken te zijn meegegaan in Adyen, ondanks de zeer lauwe reacties hier toen het aandeel onder de €700 ging ondanks uitvoerige onderbouwing.panamapapers schreef: ↑11 februari 2024, 20:41@Rise
Ik heb mijn eerste aandelen Adyen gekocht net na de eerste winstwaarschuwing. Niet fantastisch getimed en ingeschat dus... Maar volgde het aandeel al lange tijd en ben blijven opbouwen aan flink lagere koersen. Dus ik vermoed voordat jij je positie nam..? Maar niettemin fijn jou input hier te lezen. Als ik jou in-en uitstappen hier lees lijkt jou strategie echter niet die van een lange termijn aandeelhouder. Denk je dat je daarmee gaat outperformen en niet massa’s geld verliest aan transactiekosten?
& Begin dit jaar exact tot dezelfde conclusie gekomen. Heb inderdaad zeer veel gehandeld en zoals je zegt veel transactiekosten betaald. Denken dat je wel even snel het ritje kunt pakken hé Vaak gelukt, regelmatig ook niet. Resultaat: broker is blij, ik zit met mediocre returns. Maar is niet de strategie, was meer (dure) spielerei en opnieuw wennen aan de emoties van beleggen. Intussen bv geleerd om mijn case volledig uit te schrijven voor mezelf ipv in gedachten. Maakt de drempel tot verkopen meteen een pak groter.
Met Solvay en Paypal, samen goed voor 45% vd huidige port, waren de laatste weken alvast al een goeie test voor de zenuwen
Vandaag -33% na earnings miss. Jawadde... Market cap nog maar $3 miljard. Officieel in value-gebied, al zijn die cijfers wel echt afschuwelijk. Zo'n miss op de eigen guidance en voor 2024 nog verdere omzetdaling verwachten... Schiet amper winst over na de rentelasten op die schuldenberg. Benieuwd wat je ermee gaat doen aangezien het een grote positie is.gpv1 schreef: ↑16 november 2023, 21:37 QuidelOrtho onderzoekt momenteel een verkoop van haar Transfusion Medicine divisie, die vorig kwartaal 22% van de omzet uitmaakte. Naar verluidt zou dit $1,5 à $2 miljard kunnen opleveren. Jammer genoeg weten we als aandeelhouders niks over de winstgevendheid van elk van de divisies van QO. Een verkoop zou in ieder geval goed zijn om de schulden en rentelasten fors te helpen verminderen.
Dat was jammer genoeg een tip van mij al heb ik ze nooit gekocht.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Jr. Member
- Contacteer:
https://assets.pershingsquareholdings.c ... tation.pdf
Zie hierboven een presentatie van Pershing Square (Bill Ackman), met meer info over de investment thesis van zijn posities (oa. Google, Hilton, Chipotle etc.). Canadian Pacific Kansas City is nog wel een interessante. TCI & Triple Frond hebben die ook in hun geconcentreerde portefeuille. Hieronder een gesprek met Mohnish Pabrai over railroad companies en zijn conversatie daarover met Charlie Munger.
https://acquirersmultiple.com/2023/02/m ... 200-years/
Zie hierboven een presentatie van Pershing Square (Bill Ackman), met meer info over de investment thesis van zijn posities (oa. Google, Hilton, Chipotle etc.). Canadian Pacific Kansas City is nog wel een interessante. TCI & Triple Frond hebben die ook in hun geconcentreerde portefeuille. Hieronder een gesprek met Mohnish Pabrai over railroad companies en zijn conversatie daarover met Charlie Munger.
https://acquirersmultiple.com/2023/02/m ... 200-years/
PSH underperformt wel de S&P500 since inception. Vooral 2015 en 2016 waren slecht. De Herbalife saga ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, ik ben geen volger van Ackman. Met Netflix sloeg hij de bal ook flink mis tijdens COVID. Maar zijn thesis in sommige posities kan wel verhelderend zijn, vandaar dat ik het deel. Die railroads CPKC & Canadian National Railway Company etc, die Chris Hohn (TCI) & B. Gates Foundation ook in portefeuile hebben, zijn misschien wel een diepere analyse waard. Stel me momenteel alleen vragen bij herinvesteringsopportuniteiten (of die er wel zijn). De kwaliteit van de moat is vermoedelijk wel zéér groot (cfr. gesprek M. Pabrai & Charlie Munger).
Ha nee, boekjaar loopt vanaf nu tot eind december, dividend van 2024 zal vermoedelijk in mei 2025 uitbetaald worden.
Dividend van Q3 en Q4 2022 en 2023 krijgen we in mei 2024.
[/quote]
Hoeveel dividend krijg je dan als je nu Tinc aandelen koopt ?
Dividend van Q3 en Q4 2022 en 2023 krijgen we in mei 2024.
[/quote]
Hoeveel dividend krijg je dan als je nu Tinc aandelen koopt ?
-
- Newbie
- Contacteer:
84 cent bruto, waarvan 61 cent kapitaalvermindering
Dus netto 77 cent
Dus netto 77 cent
De belegger raad aan het aandeel SIEMENS AG€ 176,30+0,70 (+0,40%) te verkopen omdat het al heel hoog gestegen is en er niet veel stijging meer is te verwachten. Ik heb een tijd geleden 25 aandelen gekocht voor totaal eur 2886. Dit totaal staat nu op 4400 euro winst +/- 1500 euro.Div is 4,70 brut.
Verkopen of niet ?
Ik heb in mijn port nog enkele aandelen met veel winst:
AXA op + 109 %winst eur winst totaal eur 4200
ING op 127 % totale winst eur 8.670
D.B. op 74 % totale winst eur 4.760
Ishares AEX op 73 % totale winst 7.420
Mijn port staat nu ongeveer zonder winst of verlies. Misschien is het dom maar ik wil deze effekten niet verkopen omdat mijn port. dan terug op groot verlies zou staan !
Wie kan mij overtuigen om toch te verkopen ??
Verkopen of niet ?
Ik heb in mijn port nog enkele aandelen met veel winst:
AXA op + 109 %winst eur winst totaal eur 4200
ING op 127 % totale winst eur 8.670
D.B. op 74 % totale winst eur 4.760
Ishares AEX op 73 % totale winst 7.420
Mijn port staat nu ongeveer zonder winst of verlies. Misschien is het dom maar ik wil deze effekten niet verkopen omdat mijn port. dan terug op groot verlies zou staan !
Wie kan mij overtuigen om toch te verkopen ??
sorry dubbel gepost !
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je twijfelt kan je misschien alles verkopen zodat je weer van nul kan herbeginnen. Het zal je - wie weet - een beter gevoel geven.
Er zullen er hier wel zeggen dat je aandelen nooit mag verkopen en dat die op de lange termijn blijven stijgen maar bij bepaalde aandelen stel ik me daar toch vragen bij, bankaandelen gaan vaak op en neer (vb. KBC stond in 2007 aan 99 euro, een jaar later op zijn dieptepunt aan 8 euro) ... misschien kan je ze later bij een mogelijke koersdip opnieuw kopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: