Holdings
TIP
Re: Holdings
Sorry, maar dit vind ik geen constructieve houding. Dat is weer eens niet willen begrijpen wat er speelt.ignition schreef: ↑5 april 2024, 10:46Ik wist niet dat doorwinterd een IWDA adept is . Hij koopt toch ook holdings?mver schreef: ↑5 april 2024, 10:03 Je begrijpt het wel, of dat zou toch moeten. Het gaat niet om eens vergelijken. Vroeg of laat komt het er altijd op neer dat de IWDA etc. adepten overal (op elk draadje, keer op keer) hun grote gelijk willen halen. Willen bewijzen dat zij "in hun hangmat" het beter doen dan de stockpickers. Uiteraard zijn die dat beu. Je zou voor minder.
Daar heeft het alleszins niet de schijn van. Het lijkt erop dat sommige, luidruchtige stockpickers vooral op zoek zijn naar status en een onstilbare honger hebben naar externe erkenning. En ik snap dat niet. Als je zo succesvol bent in actief beheer, dan volstaat het toch om even op je bank-app te kijken om tevreden te zijn?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Vraagje? Wat doen beleggers hier in dit draadje als ze met IWDA zoveel meer verdienen en alles hier meelezen of is het jaloezie als er soms hier eens uitgepakt wordt met stijgingen in holdings van meer dan 10% per dag en de rit alweer gemist hebben?
Als IWDA belegger zou ik me toch een andere hobby zoeken hoor.
Als IWDA belegger zou ik me toch een andere hobby zoeken hoor.
@Gudrun
Je kan niet alle stockpickers over dezelfde kam scheren. Als die paar egotrippers je ergeren, moet je bedenken : dat soort mensen breng je toch niet op andere gedachten. En alle andere stockpickers hier, die verdienen het om hier rustig hun ding te kunnen doen.
Je kan niet alle stockpickers over dezelfde kam scheren. Als die paar egotrippers je ergeren, moet je bedenken : dat soort mensen breng je toch niet op andere gedachten. En alle andere stockpickers hier, die verdienen het om hier rustig hun ding te kunnen doen.
Dat is vervelend, maar nu niet meteen een reden om niet over (vermeende) gouden stockpicks te spreken. Wie te dicht bij het vuur gaat zitten.... Wie zich in het hol van de leeuw waagt.....
Ik denk/vrees helaas dat er holdings bijzijn waar ze zullen zeggen 'eigenlijk heb je gelijk, maar zo krijgen we tenminste status bij de andere megarijke families, en kunnen ons minder-begaafde familielid ook nog een mooi betaald baantje bezorgen'
Ik ben wel een holding-adept, maar ben o-zo bang voor gekonkelfoes en sub-optimale beslissingen van een management dat andere doelen heeft dan optimaal financieel beheer bij familiale holdings.
Welke andere doelen bedoel je zoal? Behalve dan prestige nastreven wellicht. En dat baantje voor een eventueel familielid?
Doorwinterd is een holding belegger. Hij vergelijkt zijn aankoop van een holding met een index. Lijkt mij perfect on topic dus niet nodig om weer te beginnen over de IWDA adepten die overal hun gelijk willen halen.
Daarom gebruikte ik steeds en heel bewust het woord "sommige".mver schreef: ↑5 april 2024, 11:11 @Gudrun
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
@ Kempen 123
Ik ben vooral bang van het feit dat ze over verschillende generaties heen denken. Als iets over pakweg 70 jaar opbrengt, is het voor hen ook een goed idee. Het blijft toch allemaal binnen de familie. Ik zou het toch liever in my lifetime zien gebeuren .
Ik ben vooral bang van het feit dat ze over verschillende generaties heen denken. Als iets over pakweg 70 jaar opbrengt, is het voor hen ook een goed idee. Het blijft toch allemaal binnen de familie. Ik zou het toch liever in my lifetime zien gebeuren .
Dus je begrijpt Joost1000 en Tommy052 nog altijd niet?
Ja, maar je trok wel een algemene conclusie over de bewijslast. Dat is mijn hele punt. Let ook eens op de wat minder luidruchtige mensen hier en wat ze vragen.Gudrun schreef: ↑5 april 2024, 11:30Daarom gebruikte ik steeds en heel bewust het woord "sommige".mver schreef: ↑5 april 2024, 11:11 @Gudrun
Bijvoorbeeld dat: onnodig kosten maken ten laste van de holding, en ten voordele van zichzelf/de familie.
Maar ook: suboptimaal het management organiseren (noem eens iets: mensen veel meer betalen dan marktconform is. Uiteindelijk, vanuit de familie gezien is dat een vestzak-broekzak verhaal en het is makkelijk om daar een inschattingsfout in te maken. Of mensen die eigenlijk maar zo-zo competent zijn toch laten zitten omdat ze nu eenmaal veel aanzien hebben in de familie)
Maar ook: onderling rekeningen vereffenen (binnen en buiten de holding) of gevechten aangaan, waarbij de holding slechts een middel is.
En ook: familieleden die elkaar toestaan aan lievelingsprojecten te werken die eigenlijk geen meerwaade hebben voor de holding.
Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom Peugeot Invest vorig jaar behoorlijk groot is meegestapt in de Rothschild bank. Ik zie de economische verantwoording niet, en het zou me niets verbazen als daar aspecten bij kwamen kijken van de ene familie die een gunst terugvroeg van een andere familie (misschien wel op basis van een tegengunst van 10 of 20 jaar geleden, who knows).
Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af waarom Peugeot Invest zo stevig in Stellantis blijft zitten. Ik ken de historie natuurlijk, maar 'gebalanceerd' is het allerminst. Een rationele beheerder zou meer spreiden.
En in mindere mate waarom Exor so stevig in Ferrari blijft zitten.
Daar staat dan weer tegenover: een goed netwerk en een lange termijnvisie.
koersdoelverhoging voor D'Ieteren van ING
kiezen altijd wel een slecht moment als de beurs in het rood staat
kiezen altijd wel een slecht moment als de beurs in het rood staat