nieuwe federale regering
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik denk dat je de kans dat Bartje premier wordt zwaar onderschat, zoals ik al eerder heb geschreven ben ik er van overtuigd dat als NVA & VB in Vlaanderen meer dan 50% van de verkozenen halen hij de volgende premier zal worden.m-peeters schreef: ↑5 april 2024, 16:16Ik beweer toch nergens dat BDW premier van België wordt of kan worden? Integendeel, die kans is zowat 0,0000000000000001%. Zelf ik maak meer kanshuisjetuintjefiets schreef: ↑5 april 2024, 16:04
Bart De Wever die ooit nog premier van België wordt, is nog veel onwaarschijnlijker.
Welke optie heeft hij dan nog? De gemakkelijkste optie is: de fakkel doorgeven als voorzitter van NVA, en burgemeester van Antwerpen blijven tot zijn pensioen. Hij doet dat zeer goed. De moeilijkste optie: niet kunnen toegeven dat het niet gelukt is. Maar hoe lang gaan zijn partijleden dat laten gebeuren?
Francken heeft het duidelijk gezegd: "Confederalisme, nu of nooit". Als het nu (na de verkiezingen) niet lukt, dan is het nooit.
Dat gaat over het geesteskind van Bart De Wever. M.a.w.: "Bart, je krijgt nog 1 kans."
Jambon zegt dat Vlaams Belang een partij als een andere is.
Bart De Wever is de intelligentste van allemaal, maar soms moet je willen accepteren: "ik heb alles gegeven wat ik kan, maar het is niet gelukt."
Wat Francken beweert is weeral de zoveelste verkiezingsslogan. Geloof jij dat echt wat die politici momenteel allemaal uit hun (al dan niet zatte) botten slaan?
Het is niet omdat hij nu wat afgeeft op Magnette dat die geen afspraken hebben.
Kijk naar wat Achteruit momenteel doet, die bashen met heel persoonlijke slogans op al hun huidige en toekomstige coalitiepartners.
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Verbannen Gebruiker
Het is een teken aan de wand dat invloedrijke NVA'ers hun voorzitter voor een blok plaatsen.
En openlijk, openbaar. Voor het zicht van iedereen.
Met Bart De Wever die geen voorzitter meer is, zijn heel veel dingen mogelijk die met Bart De Wever niet mogelijk zijn. Zoals een coalitie met Vlaams Belang op Vlaams niveau.
Het worden spannende verkiezingen, in heel veel opzichten.
De Franstalige partijen zullen eerst en vooral al niet met N-VA in zee willen gaan.voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 16:22Ik denk dat je de kans dat Bartje premier wordt zwaar onderschat, zoals ik al eerder heb geschreven ben ik er van overtuigd dat als NVA & VB in Vlaanderen meer dan 50% van de verkozenen halen hij de volgende premier zal worden.m-peeters schreef: ↑5 april 2024, 16:16
Ik beweer toch nergens dat BDW premier van België wordt of kan worden? Integendeel, die kans is zowat 0,0000000000000001%. Zelf ik maak meer kans
Wat Francken beweert is weeral de zoveelste verkiezingsslogan. Geloof jij dat echt wat die politici momenteel allemaal uit hun (al dan niet zatte) botten slaan?
Kijk naar wat Achteruit momenteel doet, die bashen met heel persoonlijke slogans op al hun huidige en toekomstige coalitiepartners.
En als ze dat toch doen dan zullen ze zeker niet BDW als premier willen.
Zonder BDW zakt de populariteit van de N-VA als een pudding in elkaar.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 april 2024, 16:24Het is een teken aan de wand dat invloedrijke NVA'ers hun voorzitter voor een blok plaatsen.
En openlijk, openbaar. Voor het zicht van iedereen.
Met Bart De Wever die geen voorzitter meer is, zijn heel veel dingen mogelijk die met Bart De Wever niet mogelijk zijn. Zoals een coalitie met Vlaams Belang op Vlaams niveau.
Het worden spannende verkiezingen, in heel veel opzichten.
Wie zou BDW kunnen opvolgen? Enkel Zhuhal Demir zou dat kunnen maar die wordt volgens mij liever Vlaams minister (of misschien wel minister-president).
m-peeters schreef: ↑5 april 2024, 16:49De Franstalige partijen zullen eerst en vooral al niet met N-VA in zee willen gaan.voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 16:22
Ik denk dat je de kans dat Bartje premier wordt zwaar onderschat, zoals ik al eerder heb geschreven ben ik er van overtuigd dat als NVA & VB in Vlaanderen meer dan 50% van de verkozenen halen hij de volgende premier zal worden.
En als ze dat toch doen dan zullen ze zeker niet BDW als premier willen.
Perfecte en correcte analyse.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Een totaal verkeerde analyse, politiekers willen niets liever dan andere politiekers zien falen.
Als de Walen geen andere optie hebben om de NVA mee aan boord te hebben omdat er anders in Vlaanderen geen regering komt en de 3 trado's beseffen dat ze NVA niet kunnen lappen wat ze vorige keer hebben gedaan gaan ze hem met plezier aan het roer van de Titanic zetten.
Maar alles zal afhangen van de gecombineerde score van NVA + VB, als Bartje niet het chantagemiddel heeft om met VB in zee te gaan zijn zijn kansen voor het premierschap of zelfs gewoon federale regeringsdeelname inderdaad minimaal.
Zie je zelf de fout in jouw redenering niet in?voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 23:04Een totaal verkeerde analyse, politiekers willen niets liever dan andere politiekers zien falen.
Als de Walen geen andere optie hebben om de NVA mee aan boord te hebben omdat er anders in Vlaanderen geen regering komt en de 3 trado's beseffen dat ze NVA niet kunnen lappen wat ze vorige keer hebben gedaan gaan ze hem met plezier aan het roer van de Titanic zetten.
Maar alles zal afhangen van de gecombineerde score van NVA + VB, als Bartje niet het chantagemiddel heeft om met VB in zee te gaan zijn zijn kansen voor het premierschap of zelfs gewoon federale regeringsdeelname inderdaad minimaal.
Alsof de Walen er van wakker liggen dat Vlaanderen geen regering heeftAls de Walen geen andere optie hebben om de NVA mee aan boord te hebben omdat er anders in Vlaanderen geen regering komt
Ook BDW als premier is een illusie. Het enige wat klopt is dat N-VA kan dreigen tegenover de Vlaamse Vivaldipartijen om een Vlaamse regering met VB te vormen als ze samen meer dan 50% van de zetels halen in Vlaanderen en als de N-VA federaal buiten spel wordt gezet door diezelfde Vlaamse partijen.
Ik respecteer jouw mening, al ben ik daar volledig mee oneens.voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 23:04Een totaal verkeerde analyse, politiekers willen niets liever dan andere politiekers zien falen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Tuurlijk liggen die daar niet wakker van, maar als er geen Vlaamse partijen zijn die een federale regering willen vormen hebben ze wel een probleem hé !m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 08:07Zie je zelf de fout in jouw redenering niet in?voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 23:04
Een totaal verkeerde analyse, politiekers willen niets liever dan andere politiekers zien falen.
Alsof de Walen er van wakker liggen dat Vlaanderen geen regering heeftAls de Walen geen andere optie hebben om de NVA mee aan boord te hebben omdat er anders in Vlaanderen geen regering komt
Ook BDW als premier is een illusie. Het enige wat klopt is dat N-VA kan dreigen tegenover de Vlaamse Vivaldipartijen om een Vlaamse regering met VB te vormen als ze samen meer dan 50% van de zetels halen in Vlaanderen en als de N-VA federaal buiten spel wordt gezet door diezelfde Vlaamse partijen.
En als Bartje onmisbaar is bij de vorming van een Vlaamse regering, wat al zeker is als NVA en VB meer dan 50% van de verkozenen hebben, gaat hij niet dezelfde fout doen als vorige keer, zijnde de vorming van een Vlaamse regering koppelen aan die van de federale regering en dan is volgens mij de kans heel groot dat Bartje premier zal worden omdat letterlijk elke andere partij hem dik op zijn gezicht wil zien vallen en daarna tegen de paal lopen om dan nog tegen de muur te botsen ...
Je wordt soft, Sammy. Of anders heeft de moderator jou eens goed aangesproken.Sammy2 schreef: ↑6 april 2024, 08:41Ik respecteer jouw mening, al ben ik daar volledig mee oneens.voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 23:04
Niemand wordt hier over iets aangesproken. Dat is hier niet de gewoonte.
Dat zou M_ moeten weten.
Dat zou M_ moeten weten.
Indien BDW Premier zou willen worden; zal hij zijn broek mogen wegschenken; zakken laten tot op de enkels zal niet voldoende zijn.voorheenCP1234 schreef: ↑6 april 2024, 16:52Tuurlijk liggen die daar niet wakker van, maar als er geen Vlaamse partijen zijn die een federale regering willen vormen hebben ze wel een probleem hé !m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 08:07
Zie je zelf de fout in jouw redenering niet in?
Alsof de Walen er van wakker liggen dat Vlaanderen geen regering heeft
En als Bartje onmisbaar is bij de vorming van een Vlaamse regering, wat al zeker is als NVA en VB meer dan 50% van de verkozenen hebben, gaat hij niet dezelfde fout doen als vorige keer, zijnde de vorming van een Vlaamse regering koppelen aan die van de federale regering en dan is volgens mij de kans heel groot dat Bartje premier zal worden omdat letterlijk elke andere partij hem dik op zijn gezicht wil zien vallen en daarna tegen de paal lopen om dan nog tegen de muur te botsen ...
Franstalige partijen aanvaarden geen sterke Vlaamse Eerste Minister.
-
- Verbannen Gebruiker
Het zal eerder geld zijn dat hij wegschenkt: geld in ruil voor confederalisme. Het aloude concept: geld voor Brussel en Wallonië in ruil voor symbooldossiers . Confederalisme is ook zo een lege doos die duur betaald zal worden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.
Liever een andere NVA'er premier. Zuhal Demir als premier . Bouchez zou snel op zijn plaats gezet worden . Gedaan met kinderachtigheden. Wil je verder met België of niet. Indien ja, dan gaan we het vanaf nu anders aanpakken, Bouchez.
De heer burgemeester van de grootste stad van Vlaanderen zou zeker een uitstekend premier zijn.