Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Blijft de vaststelling dat “politieke familie” geen enkele juridische betekenis heeft. Of je nu de grootste of de kleinste familie bent, het doet er niet toe. Van mij mag zelf de N-VA een “familie” vormen met VB (al is dat raar want binnen dezelfde taalgroep) en zo de grootste “familie” zijn. Het doet er niet toe …huisjetuintjefiets schreef: ↑5 april 2024, 16:29Dat is muggeziften. Noem het dan families of ondeelbare entiteiten of tandems of whatever.
NVA wordt waarschijnlijk de 4e whatever, en misschien zelfs de 5e whatever.
Enkel partijen en fracties hebben een juridische betekenis.
Ik zie Zuhal Demir niet zo snel familie vormen met Flip Dewinter. Gelukkig maar….
Ik ben het met je eens over het feit dat het een intelligente man is.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 april 2024, 14:15
Ik begrijp de strategie van Bart De Wever niet goed. Hij is zeer intelligent, een van de grootste Vlaamse politici van de laatste 50 jaar.
Waarom dan de partij schofferen waarmee je na de verkiezingen jouw grootse droom wil realiseren?
Bart De Wever is veel intelligenter dan ik. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Maar ik blijf twijfelen tot ik zie wat er gebeurt na de verkiezingen.
Alhoewel : hij gebruikt zijn intelligentie vaak verkeerd.
Hij durft zeer complexe problemen nogal eens voorstellen in 1 mantra van 2 lijnen..
Met als voordeel : het bekt lekker en het klinkt onhoudbaar kort en afgerond.
Dat nadien de meesten van zijn volgelingen die mantras dwaas na-apen en denken dat ze daarmee het hele probleem begrijpen en de oplossing eveneens zal Bart samen met zijn vrouw rond de gezinstafel vaak tot lachbuien drijven imho.
Een voorbeeld : we hebben duizenden open vacatures en toch vele inactieve Vlamingen. Da KAN toch nie eej.
Tja. De kortzichtige medemens is het daar direct mee eens.
Alleen gaat bdw nooit vertellen dat de open blijvende vacatures vaak een zeer specifieke opleiding vereisen die de inactieven niet hebben, dat werkgevers nagenoeg niet of nooit inactieven aannemen, dat veel vacatures gewoon vals zijn en onbestaande jobs aankondigen.
Over zijn contact met anderen : hij lijkt me bovengemiddeld autistisch. De man heeft het hart veel te veel op de tong liggen, geeft altijd volle gas in zijn uitdrukkingen...
Maar hangt nadien den bleiter uit als politieke tegenstanders hem niet meer kunnen luchten.
De nva is meer dan eens, analoog met het bovenstaande, een onbetrouwbare partner gebleken om een akkoord mee te maken.
Wat vandaag door de voorzitter wordt gezegd wordt tegen volgende week nog 200 procent aangescherpt en dan is het niet meer wat eerst was afgesproken.
Dus : intelligent of niet : er is niets mee aan te vangen met die gasten.
-
- Verbannen Gebruiker
Het juridische heeft toch geen enkel belang als het over regeringsvorming gaat?m-peeters schreef: ↑5 april 2024, 16:55Blijft de vaststelling dat “politieke familie” geen enkele juridische betekenis heeft. Of je nu de grootste of de kleinste familie bent, het doet er niet toe. Van mij mag zelf de N-VA een “familie” vormen met VB (al is dat raar want binnen dezelfde taalgroep) en zo de grootste “familie” zijn. Het doet er niet toe …huisjetuintjefiets schreef: ↑5 april 2024, 16:29
Dat is muggeziften. Noem het dan families of ondeelbare entiteiten of tandems of whatever.
NVA wordt waarschijnlijk de 4e whatever, en misschien zelfs de 5e whatever.
Enkel partijen en fracties hebben een juridische betekenis.
PS wil alleen samen met SP.A in de regering, MR alleen samen met OpenVLD. Groen enkel met Ecolo. PVDA enkel met PTB.
Altijd maar weer hetzelfde liedje. Het wordt een beetje eentonig …haelewyn schreef: ↑5 april 2024, 17:49Ik ben het met je eens over het feit dat het een intelligente man is.huisjetuintjefiets schreef: ↑5 april 2024, 14:15
Ik begrijp de strategie van Bart De Wever niet goed. Hij is zeer intelligent, een van de grootste Vlaamse politici van de laatste 50 jaar.
Waarom dan de partij schofferen waarmee je na de verkiezingen jouw grootse droom wil realiseren?
Bart De Wever is veel intelligenter dan ik. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Maar ik blijf twijfelen tot ik zie wat er gebeurt na de verkiezingen.
Alhoewel : hij gebruikt zijn intelligentie vaak verkeerd.
Hij durft zeer complexe problemen nogal eens voorstellen in 1 mantra van 2 lijnen..
Met als voordeel : het bekt lekker en het klinkt onhoudbaar kort en afgerond.
Dat nadien de meesten van zijn volgelingen die mantras dwaas na-apen en denken dat ze daarmee het hele probleem begrijpen en de oplossing eveneens zal Bart samen met zijn vrouw rond de gezinstafel vaak tot lachbuien drijven imho.
Een voorbeeld : we hebben duizenden open vacatures en toch vele inactieve Vlamingen. Da KAN toch nie eej.
Tja. De kortzichtige medemens is het daar direct mee eens.
Alleen gaat bdw nooit vertellen dat de open blijvende vacatures vaak een zeer specifieke opleiding vereisen die de inactieven niet hebben, dat werkgevers nagenoeg niet of nooit inactieven aannemen, dat veel vacatures gewoon vals zijn en onbestaande jobs aankondigen.
Over zijn contact met anderen : hij lijkt me bovengemiddeld autistisch. De man heeft het hart veel te veel op de tong liggen, geeft altijd volle gas in zijn uitdrukkingen...
Maar hangt nadien den bleiter uit als politieke tegenstanders hem niet meer kunnen luchten.
De nva is meer dan eens, analoog met het bovenstaande, een onbetrouwbare partner gebleken om een akkoord mee te maken.
Wat vandaag door de voorzitter wordt gezegd wordt tegen volgende week nog 200 procent aangescherpt en dan is het niet meer wat eerst was afgesproken. :-
Dus : intelligent of niet : er is niets mee aan te vangen met die gasten.
Ik vraag me af met welke “gasten” er volgens jou wel iets aan te vangen is.
O ja, dat verklap je niet. Want je bent voor geen enkele partij. Maar voor die ene partij ben je nog net iets meer niet dan voor al die andere partijen.
PS: die Vlaamse Regering o.l.v. N-VA betaalt wel 40% van jouw loon, als ik mij niet vergis
-
- Verbannen Gebruiker
Dat heeft toch helemaal geen belang?
Jambon kwam federaal op en is nu Vlaams minister-president.
Dat het altijd hetzelfde liedje is... eentonig : dat is nu toch wel enorm (!) lachwekkend als dat van jou komt he.m-peeters schreef: ↑5 april 2024, 19:16 [
Altijd maar weer hetzelfde liedje. Het wordt een beetje eentonig …
O ja, dat verklap je niet. Want je bent voor geen enkele partij. Maar voor die ene partij ben je nog net iets meer niet dan voor al die andere partijen.
PS: die Vlaamse Regering o.l.v. N-VA betaalt wel 40% van jouw loon, als ik mij niet vergis
Allee, goed. Ik bezondig me voor 1/4 aan de herhaling van hetzelfde tov jou. Dat is inderdaad nog altijd veel.
Maar als jij dat mag...
40 procent van mijn loon... daar heb ik nooit om gevraagd. Net zo min als om een gratis busabonnement.
Of die van de Vlaamse of federale kant komt : I don't know. En het interesseert me niet.
Die 40 procent wordt terugbetaald aan mijn werkgever he slimmeke ..
Mijn werkgever stelt tov mij : zonder die premie zou ik jou ook aannemen maar als ze dat per se willen betalen.. laat maar komen.
Wie is er dan den domste ?
Met welke gasten er wel iets aan te vangen is : met geen enkele. Politiek is altijd slecht maar ik vrees dat we niet zonder kunnen. Dus... kiezen maar (in mijn geval) voor de minder slechte dan nva.
De belastingbetaler die dit allemaal slikt, zeker?haelewyn schreef: ↑5 april 2024, 19:2440 procent van mijn loon... daar heb ik nooit om gevraagd. Net zo min als om een gratis busabonnement.m-peeters schreef: ↑5 april 2024, 19:16 [
Altijd maar weer hetzelfde liedje. Het wordt een beetje eentonig …
Of die van de Vlaamse of federale kant komt : I don't know. En het interesseert me niet.
Die 40 procent wordt terugbetaald aan mijn werkgever he slimmeke ..
Mijn werkgever stelt tov mij : zonder die premie zou ik jou ook aannemen maar als ze dat per se willen betalen.. laat maar komen.
Wie is er dan den domste ?
Je bent er blijkbaar nog trots op. En dan maar klagen dat deze Vlaamse regering niet sociaal genoeg is
Ook bij de jongeren scoort VB.
Vooruit is al aan het bellen naar ons mateke om terug te komen.
https://www.hln.be/binnenland/de-grote- ... ~a412e060/
Nergens trots op. Nergens beschaamd over.
Als ik ergens trots of beschaamd zou moeten over zijn, denk ik niet dat ik het van jou ga moeten leren.
Ik kan hier een boom opzetten van de ervaringsdeskundige waarom die regering haar zogezegd sociale maatregelen eigenlijk een lege doos zijn.. maar ik heb geen zin om mijn "zaad" op de rotsen te storten.
Anders gezegd : wat jij denkt over dingen waar je niets van afweet : het interesseert me totaal niet. + LOL
Watte ? De fratsen en de mantras plus de volksverlakkerij van de NVA ?
Tja... erg he.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 april 2024, 20:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Instant payments rule !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Maar net als hier op SG slaat ook bij de jongeren het jaloeziediscours van de Partij Van De Afgunst aan
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 5 april 2024, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De extremen scoren goed bij de jeugd: VB, Groen en PVDA.Trivium schreef: ↑5 april 2024, 20:07 Ook bij de jongeren scoort VB.
De vrouwelijke bakvissen zijn overgelopen van Conner Rousseau (Vooruit) naar Joris Dhaese (PVDA). Blijkbaar slaagt Melissa er niet in om mannelijke bakvissen te overtuigen
Meteen is ook duidelijk waarom de linkse partijen graag de stemleeftijd willen verlagen.CarpeNoctem schreef: ↑5 april 2024, 20:15Maar net als hier op SG slaat ook bij de jongeren het jaloeziediscours van de Partij Van De Afgunst aan
Communist Joris Dhaese - de koning van TikTok - als populairste politicus bij jongeren
Zoals wel meerder PVDA’ers worstelt hij met het verleden van zijn communistische voorbeelden.
Zoals wel meerder PVDA’ers worstelt hij met het verleden van zijn communistische voorbeelden.
Ik zal dan maar die balans voor hem opmaken.D’Haese (PVDA) over Stalin: “Ga historische balans niet opmaken”
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.