Pensioen deal juli 2023 - min pensioen - 20j effectief gewerkt
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Pensioen deal juli 2023 - min pensioen - 20j effectief gewerkt
In het begin van deze thread - die een klein jaar geleden startte - vond ik je nochtans heel anders klinken ?
Intussen tot inzicht gekomen en gezien dat er meer in het leven is dan werken ? (dit is goedbedoeld by the way, geen aanval of zoiets)
Yep, het verstand komt met de jaren zeker. Maar ik ga niet parasiteren op een andere werkende. Ik hoef geen premies of dergelijke, ik bekostig alles wel zelf. Om te beginnen werk ik van mei tot augustus maar halftijds
Laatst gewijzigd door Trivium op 6 april 2024, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Op je 60e zal sowieso alles wat minder goed gaan dan op je 22e, dat is niet enkel in het onderwijs zo maar bij iedereen. Iedereen heeft dan dus een “zwaar beroep” op zijn 60e en mag dan volgens jouw maatstaven vervroegd met pensioen.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 13:04Ik zou je wel eens graag op je 60e voor een klas van "hun nog in hun broek doende" kleuters van 3 jaar willen zien staan.m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 12:10 Anekdotisch : hoeveel % van diegenen die vervroegd pensioen gaan zijn bouwvakkers?
Juist, een kleine minderheid.
Van bouwvakkers zou ik het nog kunnen begrijpen want dat is een zwaar maar vaak zijn het net mensen met een niet zo zwaar beroep. Op de lijst van zware beroepen bij de overheid - want enkel in de overheidssector bestaat zo’n lijst niet in de privé-sector - staan onder meer leerkrachten in het kleuter, lager, secundair, bijzonder en beroepsonderwijs. Met alle respect maar dat is toch van een andere categorie dan bouwvakkers.
Anekdotisch, het was louter als voorbeeld bedoeld en dit kan van vele beroepen gezegd worden.
Ik zou wel eens - met alle respect - willen weten in welke leeftijdscategorie je zit ? Binnen hier en zoveel jaar ga je wel anders reageren.
Empathie en je in de situatie van een andere stellen is niet direct een van je sterkte kanten vrees ik. Ik ben ook geen kleuterleider maar kan me voorstellen dat dit wel degelijk een zwaar beroep is, niet voor die 22-jarige starter in het beroep, wel voor die 60-jarige vrouw. Dit kan trouwens van veel beroepen gezegd worden, de zwaarte van een beroep is ook afhankelijk van de persoonlijke situatie van een mens ... maar dat is wellicht totaal niet van belang voor jou
Afhankelijk van de persoonlijke situatie? Lijkt me een heel subjectief gegeven en opent de deur voor misbruik.
Proficiat! Dat is een gezonde houding … profiteren van het leven maar niet parasiteren
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Laten we het dan hebben over de zorg waar zoveel mensen in tewerkgesteld zijn, mensen die met de nacht werken, ...; er zijn zoveel beroepen waar je gewoon niet meer mee kan. Ipv met geld te smijten zouden ze beter de mensen vroeger laten deeltijds werken met een bijpassing zodat ze de pensioenleeftijd al werkend halen.m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 12:10Anekdotisch : hoeveel % van diegenen die vervroegd pensioen gaan zijn bouwvakkers?Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 11:47
En van waar zou al dat langdurig ziekteverzuim komen denk je ?
Stel je eens voor dat je "in den bouw" werkt ? Als 20-jarige : no problem, als 40-jarige : het begint al een beetje te kraken, als 50-jarige : je geraakt 's morgens nog nauwelijks uit je bed ... en men zou dan verwachten dat zo iemand tot zijn 67e hetzelfde werk (men spreekt van werkbaar werk maar ik zou wel eens willen zien wat ze dan zouden voorstellen aan die man) zou blijven doen. Het afschaffen van vervroegde pensionering of stelsels waarin minder kan gewerkt worden zal het probleem enkel verschuiven naar de ziekteverzekering.
Juist, een kleine minderheid.
Van bouwvakkers zou ik het nog kunnen begrijpen want dat is een zwaar maar vaak zijn het net mensen met een niet zo zwaar beroep. Op de lijst van zware beroepen bij de overheid - want enkel in de overheidssector bestaat zo’n lijst niet in de privé-sector - staan onder meer leerkrachten in het kleuter, lager, secundair, bijzonder en beroepsonderwijs. Me5 alle respect maar dat is toch van een andere categorie dan bouwvakkers.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
In mijn posting boven je opmerking maakte ik zelf al de opmerking dat het aantal langdurig zieken nog nooit zo hoog was, ze verplaatsen het probleem alleen maar en lossen niets op ... Triestig.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 11:47En van waar zou al dat langdurig ziekteverzuim komen denk je ?voorheenCP1234 schreef: ↑5 april 2024, 23:11
Dat hebben ze ondertussen ook al stapgewijs gedaan, net als de "zware" beroepen zijn verdwenen die vroeger met pensioen konden gaan ...
Stel je eens voor dat je "in den bouw" werkt ? Als 20-jarige : no problem, als 40-jarige : het begint al een beetje te kraken, als 50-jarige : je geraakt 's morgens nog nauwelijks uit je bed ... en men zou dan verwachten dat zo iemand tot zijn 67e hetzelfde werk (men spreekt van werkbaar werk maar ik zou wel eens willen zien wat ze dan zouden voorstellen aan die man) zou blijven doen. Het afschaffen van vervroegde pensionering of stelsels waarin minder kan gewerkt worden zal het probleem enkel verschuiven naar de ziekteverzekering.
Ik zal zelf ook geen seconde langer werken als nodig is. Meer nog, ik heb nog geen dag gedopt en werk bijna 30 jaar, maar mijn laatste jaren zullen een combi zijn van ziekte, dop en alles wat mogelijk is. Weer vandaag iemand weten sterven aan 53 jaar, ( uit het niets, geen kanker of zo ) het leven is veel te kort om te werken tot je volledig versleten bent en er niets meer aan hebt !
Make Spaargids " Great Again ! "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk eerder dat Trivium niet meer wil werken om de anderen te onderhouden ... klinkt volgens mij nog steeds hetzelfde dus.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 13:21 In het begin van deze thread - die een klein jaar geleden startte - vond ik je nochtans heel anders klinken ?
Intussen tot inzicht gekomen en gezien dat er meer in het leven is dan werken ? (dit is goedbedoeld by the way, geen aanval of zoiets)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Op die manier is elk beroep een zwaar beroep ...Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 13:04 Empathie en je in de situatie van een andere stellen is niet direct een van je sterkte kanten vrees ik. Ik ben ook geen kleuterleider maar kan me voorstellen dat dit wel degelijk een zwaar beroep is, niet voor die 22-jarige starter in het beroep, wel voor die 60-jarige vrouw. Dit kan trouwens van veel beroepen gezegd worden, de zwaarte van een beroep is ook afhankelijk van de persoonlijke situatie van een mens ... maar dat is wellicht totaal niet van belang voor jou
https://www.youtube.com/watch?v=BFugEoNNUFc
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat subjectieve gegeven kan vastgesteld worden door een arts ... tenzij je die natuurlijk ook van misbruik wil beschuldigen maar dan is dat jou persoonlijke visie op het leven.
Ik probeer - zoveel als mogelijk - toch het positieve te zien in de mens (de meeste mensen deugen, zou dat geen goede titel van een boek zijn ), ik ben niet zo naïef om te denken dat er geen misbruik is maar wat jij doet is iedereen wantrouwen omwille van diegene die misbruiken.
Ik merk toch dat de merendeel hier niet van plan zijn een dag langer te werken dan ze moeten, ondanks bepaalde ideeën die ze er op andere vlakken op na houden.
Je hebt me trouwens nog niet geantwoord wat je leeftijd is, kwestie van jouw uitspraken in het juiste kader te plaatsen, het kan wellicht veel verklaren over hoe je staat tegenover de pensioenleeftijd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Toch iemand die het begrijptEarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2024, 17:27 Op die manier is elk beroep een zwaar beroep ...
https://www.youtube.com/watch?v=BFugEoNNUFc
Je maakt altijd weer dezelfde fout : anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen). Nu denk je weer mijn “persoonlijke visie op het leven” te mogen dicteren. En dan gaat het over fraaie bewoordingen zoals … dokters niet vertrouwen, sterker nog hen van misbruik willen beschuldigen … iedereen wantrouwen enz.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 21:00Dat subjectieve gegeven kan vastgesteld worden door een arts ... tenzij je die natuurlijk ook van misbruik wil beschuldigen maar dan is dat jou persoonlijke visie op het leven.
Ik probeer - zoveel als mogelijk - toch het positieve te zien in de mens (de meeste mensen deugen, zou dat geen goede titel van een boek zijn ), ik ben niet zo naïef om te denken dat er geen misbruik is maar wat jij doet is iedereen wantrouwen omwille van diegene die misbruiken.
Ik merk toch dat de merendeel hier niet van plan zijn een dag langer te werken dan ze moeten, ondanks bepaalde ideeën die ze er op andere vlakken op na houden.
Je hebt me trouwens nog niet geantwoord wat je leeftijd is, kwestie van jouw uitspraken in het juiste kader te plaatsen, het kan wellicht veel verklaren over hoe je staat tegenover de pensioenleeftijd.
Spreek voortaan liever voor jezelf in plaats van voor een ander. Zeker als je er intellectueel niet in slaagt iemand anders zijn mening te capteren.
Mijn leeftijd? None of your business
-
- Full Member
- Contacteer:
Ahum ... iets met de pot en de ketel misschien ? Je maakt altijd weer dezelfde fout, anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen).m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 21:51 Je maakt altijd weer dezelfde fout : anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen).
Spreek voortaan liever voor jezelf in plaats van voor een ander. Zeker als je er intellectueel niet in slaagt iemand anders zijn mening te capteren.
Wat ben jij dan aan het doen ? Net hetzelfde, je wil telkenmale je grote gelijk halen en telkenmale iemand je countert val je stil en reageer je niet meer of begin je over iets anders. Heel sterk hoor ! Leer je dat in de politieke cursus "moeilijke vragen/antwoorden ontwijken" ?
Je mening niet kunnen capteren ? Ik denk dat die tamelijk duidelijk is ... ofwel slaag je er zelf intellectueel niet in om die duidelijk te maken ! En dat voor een intellectueel ...
Als je al anoniem je leeftijd niet durft zeggen dan ben je maar een flauwerik hoor. Niet dat ik je zou geloven trouwens, je zou je werkelijke leeftijd aanpassen om het te doen passen in je verhaaltje. Ikzelf ben halfweg de 50, ik denk dat ik net iets dichter bij de realiteit sta wat betreft die pensioendatum en haalbaarheid van werk op "oudere" leeftijd. Ik vermoed dat jij een beetje in de leeftijdscategorie van Stijn Baert zit, die kan ook zo goed "memmen" over langer werken ... gemakkelijk, als je net je puberteit bent ontgroeit.
Kan je ook argumenteren zonder persoonlijke aanvallen? Laat het ons weten aub.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40Ahum ... iets met de pot en de ketel misschien ? Je maakt altijd weer dezelfde fout, anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen).m-peeters schreef: ↑6 april 2024, 21:51 Je maakt altijd weer dezelfde fout : anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen).
Wat ben jij dan aan het doen ? Net hetzelfde, je wil telkenmale je grote gelijk halen en telkenmale iemand je countert val je stil en reageer je niet meer of begin je over iets anders. Heel sterk hoor ! Leer je dat in de politieke cursus "moeilijke vragen/antwoorden ontwijken" ?
Je mening niet kunnen capteren ? Ik denk dat die tamelijk duidelijk is ... ofwel slaag je er zelf intellectueel niet in om die duidelijk te maken ! En dat voor een intellectueel ...
Als je al anoniem je leeftijd niet durft zeggen dan ben je maar een flauwerik hoor. Niet dat ik je zou geloven trouwens, je zou je werkelijke leeftijd aanpassen om het te doen passen in je verhaaltje. Ikzelf ben halfweg de 50, ik denk dat ik net iets dichter bij de realiteit sta wat betreft die pensioendatum en haalbaarheid van werk op "oudere" leeftijd. Ik vermoed dat jij een beetje in de leeftijdscategorie van Stijn Baert zit, die kan ook zo goed "memmen" over langer werken ... gemakkelijk, als je net je puberteit bent ontgroeit.
Spiegelgedrag. Wat een ander over jou zegt, zeg jij over een ander. Je neemt zelf letterlijk bepaalde zinsdelen over.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40 Ahum ... iets met de pot en de ketel misschien ? Je maakt altijd weer dezelfde fout, anderen, die je eigenlijk nauwelijks of niet kent, zomaar een reeks eigenschappen toedichten en liefst negatieve eigenschappen (als ze jouw mening niet delen).
Oei, nu kom je op jouw vertrouwde terrein: veronderstellingen en aannames over iemand die je in feite totaal niet kent.Abatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40 Wat ben jij dan aan het doen ? Net hetzelfde, je wil telkenmale je grote gelijk halen en telkenmale iemand je countert val je stil en reageer je niet meer of begin je over iets anders. Heel sterk hoor ! Leer je dat in de politieke cursus "moeilijke vragen/antwoorden ontwijken" ?
Nogmaals spiegelgedragAbatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40 Je mening niet kunnen capteren ? Ik denk dat die tamelijk duidelijk is ... ofwel slaag je er zelf intellectueel niet in om die duidelijk te maken ! En dat voor een intellectueel …
Weeral een reeks van aannames en vermoedens … Ik zou bijna denken dat je mij wel kentAbatoetnie schreef: ↑6 april 2024, 22:40 Als je al anoniem je leeftijd niet durft zeggen dan ben je maar een flauwerik hoor. Niet dat ik je zou geloven trouwens, je zou je werkelijke leeftijd aanpassen om het te doen passen in je verhaaltje. Ikzelf ben halfweg de 50, ik denk dat ik net iets dichter bij de realiteit sta wat betreft die pensioendatum en haalbaarheid van werk op "oudere" leeftijd. Ik vermoed dat jij een beetje in de leeftijdscategorie van Stijn Baert zit, die kan ook zo goed "memmen" over langer werken ... gemakkelijk, als je net je puberteit bent ontgroeit.
Waarom zou ik je trouwens mijn leeftijd vertellen?
Als mijn antwoord je niet bevalt, dan geloof je me toch niet (zoals je zelf aangeeft).
Als mijn antwoord wel in jouw verhaaltje past, dan pak je mij daarop (ik moet jou toch geen munitie geven )
Voor mij was jouw vraag dus sowieso een verlies/verlies situatie, ongeacht welk antwoord ik je zou geven. Maar had ik gelukkig gisteren al door …