Sparen optimaliseren voor een jaartje loopbaanonderbreking
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Sparen optimaliseren voor een jaartje loopbaanonderbreking
Hallo Beste,
We willen graag een jaartje loopbaanonderbreking nemen vanaf juli 2025, en het komende jaar sparen om dat jaar zonder inkomsten (buiten RVA) te overbruggen.
Tijdens de LBO halen we systematisch elke maand 1/12 af om van te leven.
Bedoeling is om te sparen bij Argenta:
Rekening |BR | GP
--------------------------------------------------------------------------
Argenta Groeirekening (max 500 € / maand) | 1,20% | 1,80%
Argenta Maxirekening | 0,50% | 0,35%
Argenta Getrouwheidsrekening | 1,20% |1,80%
Wat is de beste manier om de intrest te optimaliseren? Ik geraak momenteel niet verder dan de stortingen van maart 2024 tem juli 2024 op de Getrouwheidsrekening storten.
Wat is na juli 2024 de beste optie?
Onderstaand spaarvoorbeeld is gesimplificeerd:
mrt/24 1 200,00 €
apr/24 1 200,00 €
mei/24 5 000,00 €
jun/24 1 200,00 €
jul/24 1 200,00 €
aug/24 1 200,00 €
sep/24 1 200,00 €
okt/24 1 200,00 €
nov/24 3 000,00 €
dec/24 3 000,00 €
jan/25 1 200,00 €
feb/25 1 200,00 €
mrt/25 1 200,00 €
apr/25 1 200,00 €
mei/25 5 000,00 €
jun/25 1 200,00 €
Alle tips zijn welkom.
We willen graag een jaartje loopbaanonderbreking nemen vanaf juli 2025, en het komende jaar sparen om dat jaar zonder inkomsten (buiten RVA) te overbruggen.
Tijdens de LBO halen we systematisch elke maand 1/12 af om van te leven.
Bedoeling is om te sparen bij Argenta:
Rekening |BR | GP
--------------------------------------------------------------------------
Argenta Groeirekening (max 500 € / maand) | 1,20% | 1,80%
Argenta Maxirekening | 0,50% | 0,35%
Argenta Getrouwheidsrekening | 1,20% |1,80%
Wat is de beste manier om de intrest te optimaliseren? Ik geraak momenteel niet verder dan de stortingen van maart 2024 tem juli 2024 op de Getrouwheidsrekening storten.
Wat is na juli 2024 de beste optie?
Onderstaand spaarvoorbeeld is gesimplificeerd:
mrt/24 1 200,00 €
apr/24 1 200,00 €
mei/24 5 000,00 €
jun/24 1 200,00 €
jul/24 1 200,00 €
aug/24 1 200,00 €
sep/24 1 200,00 €
okt/24 1 200,00 €
nov/24 3 000,00 €
dec/24 3 000,00 €
jan/25 1 200,00 €
feb/25 1 200,00 €
mrt/25 1 200,00 €
apr/25 1 200,00 €
mei/25 5 000,00 €
jun/25 1 200,00 €
Alle tips zijn welkom.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Sparen optimaliseren voor een jaartje loopbaanonderbreking
Wat je moet doen is een spaarrekening zoeken met de hoogste basisrente en niet kijken naar al de rest. Omwille van de kleine bedragen en de zeer geringe termijn dat ze gespaard blijven moet je hier echt je hoofd niet over breken.
Argenta lijkt me hiervoor al geen optie ...
De intrest die bij je Argenta getrouwheidsrekening staat is volgens de vergelijker hier op Spaargids trouwens helemaal foutief, ze zouden maar 0,25 basisrente bieden ...
Daarom blijf ik bij men stelling dat Argenta geen goede optie voor jullie is, zoek de bank met de hoogste basisrente en waar je niet met beperkingen zit zoals max. 500/ maand.
Argenta lijkt me hiervoor al geen optie ...
De intrest die bij je Argenta getrouwheidsrekening staat is volgens de vergelijker hier op Spaargids trouwens helemaal foutief, ze zouden maar 0,25 basisrente bieden ...
Daarom blijf ik bij men stelling dat Argenta geen goede optie voor jullie is, zoek de bank met de hoogste basisrente en waar je niet met beperkingen zit zoals max. 500/ maand.
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik val achterover. Als je vanaf 2025 een jaar zonder wedde wil doorbrengen moet je ervoor zorgen dat je het geld nu al hebt en niet nu pas beginnen nadenken hoe je een reserve gaat opbouwen.
Mensen mogen toch dromen is niks mis mee.
Een sabbat jaar is toch zo populair, wat ze in het betrokken jaar gaan doen, daar gaat het spaarpotje pas een rol spelen.
Estate Guru believer.
Mensen mogen zeker dromen. Van mij mogen ze zelfs helemaal stoppen met werken als ze dat financieel aankunnen. Maar:
- ofwel hebben ze het geld er al voor;
- ofwel hebben ze het geld nog niet. Dat betekent dat ze in het verleden niet gespaard hebben. Denk je dan dat ze de inspanning gaan kunnen opbrengen om in een jaar genoeg te sparen om een jaar lang voort te kunnen?
Neem het toch niet serieus.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
In dat opzicht kan je hier 3/4 van de berichten niet serieus nemen, maar je kan een punt hebben.
Er is alvast moeite in de posting gestoken en op zich is het niet iets wat nooit gebeurd, ik heb collega's geweten die dit ineens besloten en ook deden.
Ik vraag me steeds af: als je een jaar loopbaanonderbreking neemt, hoelang het dan duurt vooraleer je het nog eens wil doen? Het zou straf zijn dat je tijdens je actieve loopbaan er gewoon 1 jaartje tussen uit wil.
Is tevens een vraag voor TS eigenlijk. 1 jaar moet financieel haalbaar zijn. Als het meerdere jaren worden, dan slinkt je buffer ( voor je oude dag) toch deftig, me thinks.
Is tevens een vraag voor TS eigenlijk. 1 jaar moet financieel haalbaar zijn. Als het meerdere jaren worden, dan slinkt je buffer ( voor je oude dag) toch deftig, me thinks.
Maar die hadden het geld er ook voor waarschijnlijk.voorheenCP1234 schreef: ↑10 april 2024, 14:57In dat opzicht kan je hier 3/4 van de berichten niet serieus nemen, maar je kan een punt hebben.
Er is alvast moeite in de posting gestoken en op zich is het niet iets wat nooit gebeurd, ik heb collega's geweten die dit ineens besloten en ook deden.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dat heb ik eerlijk nooit gevraagd, interesseerde me ook niet, de dag van vandaag leent men voor alles dus hoe ze het doen, I don't care ...
Bij één koppel waarvan ik wist dat die bijna letterlijk geen nagel hadden om aan hun "achterwerk" te krabben heb ik dat echter wel gevraagd. Die zouden al liftend de wereld rond trekken en ter plaatse wat bijverdienen om te overleven en om tickets te kopen waar ze niet al liftend verder konden.
Na ongeveer 9 maanden heb ik ze terug gezien, was natuurlijk niet zo meegevallen als ze gehoopt hadden, de wereld zijn ze niet rond geraakt maar ze hebben wel veel ervaringen opgedaan.
Bij één koppel waarvan ik wist dat die bijna letterlijk geen nagel hadden om aan hun "achterwerk" te krabben heb ik dat echter wel gevraagd. Die zouden al liftend de wereld rond trekken en ter plaatse wat bijverdienen om te overleven en om tickets te kopen waar ze niet al liftend verder konden.
Na ongeveer 9 maanden heb ik ze terug gezien, was natuurlijk niet zo meegevallen als ze gehoopt hadden, de wereld zijn ze niet rond geraakt maar ze hebben wel veel ervaringen opgedaan.
Geen inkomsten buiten RVA ? Stempelgeld dus ?
Misschien willen, ehhh sorry, kunnen ze niet werken.
En na de eerste post van deze wereldveroveraars komt er ook geen post meer.
Wat meer info zou wel welkom zijn, maar ja geen enkele reactie van de vragensteller/ster meer.
2 jaar geleden gestopt met werken, bedoeling was 1 jaar, maar smaakte naar meer.
Geen uitkering, want dan zit de VDAB achter je met de meest onzinnige jobvoorstellen eerst. Dus zomaar terugvallen op de RVA, vergeet dat maar.
Tof, lekker met de cabrio tuffen bij mooi weer, huurders die mijn huis NR 2 meer dan afbetalen want goedkoop voor kunnen lenen @vast en intussen stevig geïndexeerd,veel tijd om te lezen / leren / wandelen / koken / gewoon kunnen morsen met tijd.
Ik denk niet dat ik ooit nog wil of ga werken tenzij als vrijwilliger, financieel kan het uit. 28 jaar gewerkt en zeer veel SZ betaald, enough is enough.
Als de jongste het huis uit is, op naar de Algarve.
Geen uitkering, want dan zit de VDAB achter je met de meest onzinnige jobvoorstellen eerst. Dus zomaar terugvallen op de RVA, vergeet dat maar.
Tof, lekker met de cabrio tuffen bij mooi weer, huurders die mijn huis NR 2 meer dan afbetalen want goedkoop voor kunnen lenen @vast en intussen stevig geïndexeerd,veel tijd om te lezen / leren / wandelen / koken / gewoon kunnen morsen met tijd.
Ik denk niet dat ik ooit nog wil of ga werken tenzij als vrijwilliger, financieel kan het uit. 28 jaar gewerkt en zeer veel SZ betaald, enough is enough.
Je hebt groot gelijk.VTEC schreef: ↑10 april 2024, 20:54 2 jaar geleden gestopt met werken, bedoeling was 1 jaar, maar smaakte naar meer.
Ook een stuk goedkoper leven daar.