Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Ongelooflijk dat Carpe zoiets ziet, hé Abatoetnie. Jij denkt echt men daar een gave voor moet hebben, het is echter gewoon observeren, waarnemen. Je moet het wel willen zien natuurlijk.
Niks mis mee dat dit onder de aandacht wordt gebracht, tenzij je het OK of normaal vindt dat een alleenstaande ouder maar €28 meer heeft door te werken.
Ach ja, tracht de focus maar te verschuiven naar een profiteurs discussie. Toch normaal dat een alleenstaande ouder in dit geval foert zegt en voor een uitkering kiest ipv te gaan werken, je zou wel zot zijn om voor €28 extra te gaan werken, dat is geen profitariaat, dat is een gevolg van een rot systeem, gewoon schandalig dat het verschil tussen werken en een uitkering zo klein is. Maar laat ons dat allemaal maar niet benoemen hé, liever de hogere inkomens stigmatiseren als profiteurs, terwijl die het gross van de zorgstaat bekostigen
-
- Full Member
- Contacteer:
Er bestaat een spreekwoord : "Gewezen stropers zijn de beste boswachters"
Er bestaat ook een spreekwoord : "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen"
En verder : "Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen"
verwijs je naar deze misschien
Iedereen is op een bepaald moment in zijn leven wel eens een "profiteur".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij leeft misschien op een andere planeet, maar op de meeste werkvloeren weten de mensen echt wel wie de carotetrekkers zijn en wie echt met zijn gezondheid sukkelt. De occasionele uitzondering daar gelaten.Abatoetnie schreef: ↑11 april 2024, 12:04En jij ziet dat ? Sterk ! Staat er een kruisje op hun voorhoofd misschien als ze liegen/profiteren ?
Ik geef grif toe dat ik met een drietal jaar ook aan de subsidieslurf ga hangen. Ik durf dat zonder gêne benoemen.Abatoetnie schreef: ↑11 april 2024, 12:04Iedereen is op een bepaald moment in zijn leven wel eens een "profiteur" (ik meen me te herinneren dat je een paar dagen geleden zelfs zoiets heb aangehaald). Het profitariaat van een andere is natuurlijk altijd erger dan het eigen profiteren, ik zal het maar menselijk noemen zeker
Daarom ga ik ook links beginnen stemmen. De jongere generatie zal wel alle schulden afbetalen. Après moi le déluge
Inderdaad. Oogkleppen, het is me wat ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Omdat kranten/abbo's moeten verkopen. Als het niet zou verkopen, dan stond het er niet. Ben er zelfs van overtuigd dat een persagentschap dezelfde mening is toegedaan zoals die van u, maar wat ben je met een eigen mening als arm Vlaanderen liever sensatie wenst als nieuws. Dan doet dat er gewoon niet. Eigen van het beestje en naar de toekomst toe zal dit enkel maar erger worden.E10ne schreef: ↑11 april 2024, 09:51 Indien de media niet zoveel aandacht aan dat persoontje zou geven, zouden er weinigen over praten.
Ik snap niet waarom de kranten al weken bladzijden vol schrijven hierover en de VRT maar niet kan stoppen dit te vertellen. Er gaat/ging geen dag voorbij om de naam in de picture te zetten.
Heb zo de indruk dat media in Vlaanderen pro Vooruit en OVLD zijn en anti NVA en VB. De PVDA is zo'n twijfelgeval, wordt niet gepromoot, maar ook niet tegengesproken.
Abatoetnie schreef: ↑11 april 2024, 12:19Er bestaat een spreekwoord : "Gewezen stropers zijn de beste boswachters" Ik heb nooit van een uitkering 'genoten'.
Er bestaat ook een spreekwoord : "Wie zonder zonde is werpe de eerste steen" Zondes genoeg gepleegd, maar nooit misbruik gemaakt van het sociaal stelsel.
En verder : "Den splinter in een anders oog wel zien, maar niet de balk in zijn eigen" Ik zou ook al 15 jaar invaliditeit kunnen genieten, maar ik ben huisman geworden. Buiten wat belastingvoordeel brengt dat geen euro op/ kost dat 'jullie' niets.
verwijs je naar deze misschien
Iedereen is op een bepaald moment in zijn leven wel eens een "profiteur". Nogmaals, nog nooit van het Belgisch/Vlaams sociaal stelsel geprofiteerd. Op andere vlakken, binnen het wettelijke, natuurlijk wel. Wat zet jij daar tegenover?
Af en toe een baaldag moet kunnen naar mijn mening.
Dat kan tegenwoordig, hé Brembos.
- baaldagen (3?)
- sociaal verlof (30?)
- anciënniteitsverlof
- wettelijk verlof
- extra verlofdagen
- zwangerschapsverlof man/vrouw
En dan toch nog verder misbruik blijven maken van het systeem ( ik noem geen namen), il faut le faire !
- baaldagen (3?)
- sociaal verlof (30?)
- anciënniteitsverlof
- wettelijk verlof
- extra verlofdagen
En dan toch nog verder misbruik blijven maken van het systeem ( ik noem geen namen), il faut le faire !
Kijk,
Ik heb nog geen dag gedopt in mijn leven. Normaal zou ik met mijn aandoening mij medisch op pensioen kunnen laten zetten en cocktails drinken op een Spaans strand. Maar ik blijf verder werken, weliswaar aan een trager tempo en mits het nemen van wat LBO van tijd tot tijd.
Maar mensen betichten van misbruik te maken van een systeem vind ik een brug te ver. Die mensen gebruiken het systeem in hun voordeel, dat is nog wat anders dan misbruik maken. Als je recht hebt op iets en de overheid vindt het de moeite niet om die systemen af te schaffen of er strenger over te waken, wie is hier dan eigenlijk de onnozelaar. Juist ja, diegenen die werken dat zijn de onnozelaars. Je zou zot moeten zijn om te gaan werken voor 28.5 euro meer per maand. Zelfs voor 200 euro zou je gek moeten zijn. Zeker wanneer je dan nog eens je kinderen naar de opvang en zo zou moeten brengen. Je steekt er godverdomme nog aan toe als je gaat werken want je moet nog naft betalen, een velo kopen of een trein- of busabonnement nemen om op je werk te geraken.
Als ze trouwens nog veel met mijn kl*ten spelen dan zou het wel eens kunnen dat ik mij toch medisch op mijn pensioen laat zetten. Met mijn jaren dienst heb ik genoeg om als een god in Spanje te gaan leven.
Ik heb nog geen dag gedopt in mijn leven. Normaal zou ik met mijn aandoening mij medisch op pensioen kunnen laten zetten en cocktails drinken op een Spaans strand. Maar ik blijf verder werken, weliswaar aan een trager tempo en mits het nemen van wat LBO van tijd tot tijd.
Maar mensen betichten van misbruik te maken van een systeem vind ik een brug te ver. Die mensen gebruiken het systeem in hun voordeel, dat is nog wat anders dan misbruik maken. Als je recht hebt op iets en de overheid vindt het de moeite niet om die systemen af te schaffen of er strenger over te waken, wie is hier dan eigenlijk de onnozelaar. Juist ja, diegenen die werken dat zijn de onnozelaars. Je zou zot moeten zijn om te gaan werken voor 28.5 euro meer per maand. Zelfs voor 200 euro zou je gek moeten zijn. Zeker wanneer je dan nog eens je kinderen naar de opvang en zo zou moeten brengen. Je steekt er godverdomme nog aan toe als je gaat werken want je moet nog naft betalen, een velo kopen of een trein- of busabonnement nemen om op je werk te geraken.
Als ze trouwens nog veel met mijn kl*ten spelen dan zou het wel eens kunnen dat ik mij toch medisch op mijn pensioen laat zetten. Met mijn jaren dienst heb ik genoeg om als een god in Spanje te gaan leven.
Nee, ik vind dat niet normaal. Maar het is ook weer onderhevig aan nuances die jij en anderen niet maken.
Wie een hoog loon had en nog niet lang werkloos is of langdurig ziek wordt is beter af met niet werken dan een werkloze die naar het minimum gezakt is.
Als die eerste een laagbetaalde job aangeboden krijgt gaat die uiteraard zoveel mogelijk de bal laten aan zich voorbijgaan.
De tweede die op het minimum staat gaat ook de bal misschien niet binnenkoppen.
Ik zou het ook niet doen. Niet voor minder dan enkele honderden euro per maand extra.
Alhoewel... er zijn behalve inkomen ook nog enkele andere redenen om toch te willen werken.
Je zal dan maar in de groep zitten van werklozen die niemand wil aannemen wegens te oud, te duur, te veel gebreken aan, niet de juiste ervaring of diploma, etc
Laat ons dat maar niet benoemen.
- Ik dacht dat jij weer aan een profiteursdiscussie begonnen was. Ik kan mis geweest zijn.vortex schreef: ↑11 april 2024, 12:15 Ach ja, tracht de focus maar te verschuiven naar een profiteurs discussie. Toch normaal dat een alleenstaande ouder in dit geval foert zegt en voor een uitkering kiest ipv te gaan werken, je zou wel zot zijn om voor €28 extra te gaan werken, dat is geen profitariaat, dat is een gevolg van een rot systeem, gewoon schandalig dat het verschil tussen werken en een uitkering zo klein is. Maar laat ons dat allemaal maar niet benoemen hé, liever de hogere inkomens stigmatiseren als profiteurs, terwijl die het gross van de zorgstaat bekostigen
- Als we het over overbetaalde inkomens in overheidsjobs hebben dan is de werkelijkheid toch anders. Die burgemeester ... houdt die het sociaal systeem recht ?
Door eerst een rijkelijk te hoog loon te ontvangen van de staat en er daarna nog iets van aan de belastingen te geven ? Broekzak / vestzak.
Of als hij verschillende inkomens cumuleert, houdt de brave man het sociaal systeem recht ? Pikt hij eerder de jobs van een ander in en probeert hij gewoon hard zijn zakken te vullen ? Of zit hij in diverse bestuursraden die enkel in het leven geroepen zijn om nog wat extra in de zakken van de maatjes te schuiven. En zo'n mensen houden volgens jou de maatschappij recht ?
Dat is een beetje tunnelvisie vrees ik, wat je daar vertelt. Niet altijd maar wel vaak. Daar heb jij dan weer liever dat het niet benoemd wordt.
Mooi, het is niet normaal en er valt hier niks aan te nuanceren, het gaat hier immers over het verschil tussen het leefloon en werken in geval van een alleenstaande ouder. Wat jij er allemaal bij sleurt heeft daar niks mee te maken en is al zeker geen excuus of verantwoording voor deze onrechtvaardigheid.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je vergeet nog loopbaanverlof. Ik heb er daarvan ondertussen twee te verzilverenpukkie007 schreef: ↑11 april 2024, 12:53 Dat kan tegenwoordig, hé Brembos.
- baaldagen (3?)
- sociaal verlof (30?)
- anciënniteitsverlof
- wettelijk verlof
- extra verlofdagen
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 11 april 2024, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat dat jouw mening is,... het zij zo.
De mijne staat er. Ik sta er nog altijd 100 procent achter.
Uiteraard is er verschil .... dat je dat graag zou negeren en op de wijze van de Heer bdw alles zeer simpel wil voorstellen om er dan zeer brede gevolgtrekkingen uit te halen is volksverlakkerij.
De rest is dus ineens aanvaard ? Ook goed.
Wat ik me afvraag, bestaat de partij of groepering Blanco nog? Ik hoor er weinig of niks van.
Of moeten we wachten tot dag van de verkiezing en dan zien of ze al dan niet op het grote blad staan?
Of moeten we wachten tot dag van de verkiezing en dan zien of ze al dan niet op het grote blad staan?
En betaald sollicitatieverlof tijdens je opzegperiodeCarpeNoctem schreef: ↑11 april 2024, 15:16 Je vergeet nog loopbaanverlof. Ik heb er daarvan ondertussen twee te verzilveren
Wie door de werkgever wordt ontslagen met het oog op pensioen of het stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag (SWT) - het vroegere brugpensioen - heeft ook recht op sollicitatieverlof.