Sparen optimaliseren voor een jaartje loopbaanonderbreking
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Sparen optimaliseren voor een jaartje loopbaanonderbreking
Dat is niet mis.
[/quote]
Vrije keuze zeker het is ofwel het een of het ander
je moet eens aan nl. op pensioen vragen wat hij betaald.
En of de 90 dagen regel actief wordt gecontroleerd als Belg .......
Estate Guru believer.
Dat is de prijs voor de vrijheid.
Geen idee, niks bericht gekregen... Ik heb een (dure) DKV hospitalisatie verzekering afgesloten voor als het eens erg tegenzit. Geen grote fan van DKV, maar goed. Bij de huisarts betaal ik gewoon 4€ remgeld... en ook de 130€ (of is het al meer?) verplichte zorgbijdrage & mijn lidgeld van de Mutualiteit betaal ik netjes.
Niet alleen dat, je zal pas op je 65 - 67 een wettelijk pensioen krijgen, best veel jaren te overbruggen voor wie vroeger uit het systeem stapt. Is niet voor niks dat de meesten trachten te minderen / stoppen binnen het systeem. Een jaartje loopbaan onderbreking buiten het systeem van gelijkstelling heeft ook tot gevolg dat je vroegste pensioen datum een jaar opschuift, voor vervroegd pensioen heb je immers minstens 42 loopbaanjaren nodig. Er is dus niet enkel dat jaartje loon waar je naar moet kijken.
DKV is wel top.VTEC schreef: ↑11 april 2024, 16:56Geen idee, niks bericht gekregen... Ik heb een (dure) DKV hospitalisatie verzekering afgesloten voor als het eens erg tegenzit. Geen grote fan van DKV, maar goed. Bij de huisarts betaal ik gewoon 4€ remgeld... en ook de 130€ (of is het al meer?) verplichte zorgbijdrage & mijn lidgeld van de Mutualiteit betaal ik netjes.
Ja dan mis je nog de betalingen aan de sociale zekerheid.VTEC schreef: ↑
Geen idee, niks bericht gekregen... Ik heb een (dure) DKV hospitalisatie verzekering afgesloten voor als het eens erg tegenzit. Geen grote fan van DKV, maar goed. Bij de huisarts betaal ik gewoon 4€ remgeld... en ook de 130€ (of is het al meer?) verplichte zorgbijdrage & mijn lidgeld van de Mutualiteit betaal ik netjes.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Iemand die nog moet sparen voor loopbaanonderbreking, zal het jaar van de loopbaanonderbreking geen inkomsten hebben en dus 0€ per kwartaal betalen.
Maar iets zegt me dat dat niet zo simpel is...
- welk jaar wordt genomen als referentiejaar?
- wat verstaat men precies onder inkomen ?
- ...
Waarom? Ik kost de SZ niks. Of bijna niks. Voor de rest privé verzekerd. Dat ik geen extra pensioen rechten meer opbouw weet ik ook wel.B7H4long schreef: ↑11 april 2024, 17:55Ja dan mis je nog de betalingen aan de sociale zekerheid.VTEC schreef: ↑
Genoeg extra legaal opgebouwd, voor zover dat niet geconfisceerd zal worden.
Een hospitalisatieverzekering is toch niet hetzelfde als een verzekering algemene gezondheidszorg?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, ofwel is VTEC zijn verhaal niet volledig ofwel is hij niet in orde met de RSZ, denken dat DKV hier de oplossing voor is ...B7H4long schreef: ↑11 april 2024, 17:55Ja dan mis je nog de betalingen aan de sociale zekerheid.VTEC schreef: ↑
Make Spaargids " Great Again ! "
Denk je echt dat de doctor met 4 euro tevreden is
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn hier 2 opties: ofwel klopt het verhaal niet ofwel zitten we hier met een werkloosheidsprofiteur die de RSZ liever nog wat uitzuigt maar als werkloze wel in orde is met zijn SZ.
Make Spaargids " Great Again ! "
Je sociale bijdragen zijn verplicht te betalen ook al kost je niks .
Een hospitalisatie verzekering veranderd daar niks aan want telt alleen maar voor de extra opleg wat je niet terug krijgt van de ziekenkas .
Na dat je hebt stopt met werken heb je 1 jaar de tijd om je in orde te stellen .
Dus volgens mij zuig je hier van alles uit je duim