Ervaringen met Saxo Bank
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Saxo Bank
Je moet het blijkbaar zelfs activeren ... https://www.home.saxo/nl-be/accounts/securities-lending
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wie bv een porteuille heeft van 180K € en een transactie doet van 25k € gaat hiervoor 35,6% meer transactiekosten betalen in hun nieuwe systeem, als ik het goed voorheb.EarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2024, 11:49https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 31952.htmlSaxo start prijzenoorlog bij Belgische brokers
En ik vind geen addertje onder 't gras ...
Het zijn dus niet alleen prijsverlagingen al proberen ze wel die indruk te wekken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is marketing hé ... ;-)doorwinterd schreef: ↑6 april 2024, 17:09Wie bv een porteuille heeft van 180K € en een transactie doet van 25k € gaat hiervoor 35,6% meer transactiekosten betalen in hun nieuwe systeem, als ik het goed voorheb.EarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2024, 11:49
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 31952.html
En ik vind geen addertje onder 't gras ...
Het zijn dus niet alleen prijsverlagingen al proberen ze wel die indruk te wekken.
Ik schreef "aangepaste tarieven" ...
Voor 25K op Euronext of Xetra was dat tot nu toe 24,75 euro en vanaf 8/4 zou het 20 euro zijn.
Vanaf 31K is het iets hoger inderdaad. Voor 50K tot nu 24,75 euro en vanaf 8/4 40 euro ... big deal.
Dat noem ik geen addertje onder 't gras in ieder geval.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
voor 25k was 14,75€ hé. (of 24.999 zoals je wil, al staat er in hun tarieflijst van 1/4 2023 'tot en met' 25k)EarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2024, 17:22 Voor 25K op Euronext of Xetra was dat tot nu toe 24,75 euro en vanaf 8/4 zou het 20 euro zijn.
dat is 35.6% tariefverhoging
zelfs met wat ze noemen 'golden' rekening ga je soms meer moeten betalen, terwijl die uiteraard niks hebben aan de verlaging van orders van 300 €.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok. Ik zal die tarieven van 1/4/'23 gemist hebben.doorwinterd schreef: ↑6 april 2024, 18:45voor 25k was 14,75€ hé. (of 24.999 zoals je wil, al staat er in hun tarieflijst van 1/4 2023 'tot en met' 25k)EarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2024, 17:22 Voor 25K op Euronext of Xetra was dat tot nu toe 24,75 euro en vanaf 8/4 zou het 20 euro zijn.
dat is 35.6% tariefverhoging
zelfs met wat ze noemen 'golden' rekening ga je soms meer moeten betalen, terwijl die uiteraard niks hebben aan de verlaging van orders van 300 €.
Anyway ... voor "grotere" transacties is het dus mogelijks minder interessant. Genoteerd.
Wie doet er persoonlijk aandelentransacties van +25K, zullen er weinig zijn denk ik.
De risico inschatting van Saxo kan wel een review gebruiken vermoed ik.
Burford Capital > Laag risico
SPDR MSCI ACWI > Gemiddeld risico
Een wereld index op 'gemiddeld' zetten terwijl je financieringen in de legale wereld op 'laag risico' zet strookt niet met mijn idee van risico.
Een wereld index op 'gemiddeld' zetten terwijl je financieringen in de legale wereld op 'laag risico' zet strookt niet met mijn idee van risico.
Weet iemand waar in de app die dagelijkse nieuwsbrief van Spaarvarkens staat?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kleine lettertjes gelezen ?DeDenker schreef: ↑12 april 2024, 13:56 De risico inschatting van Saxo kan wel een review gebruiken vermoed ik.
Misschien is het t.o.v. ...
Dat heb ik inderdaad (nog) niet bekeken.
Maar op eerste zicht lijkt me die vergelijking niet correct. Zo daalde afgelopen vrijdag BUR:NYSE met 7%.
Maar op eerste zicht lijkt me die vergelijking niet correct. Zo daalde afgelopen vrijdag BUR:NYSE met 7%.
Ik begrijp hun systeem van geld overschrijven niet goed. Je krijgt toch een persoonlijk rekeningnummer ? Waarom moet je dan nog een referentie opgeven?
En voor instant overschrijvingen moet je hen toegang geven om het saldo van je rekening te raadplegen. Je moet dan opgeven hoeveel je wil overschrijven en dan goedkeuren bij je andere bank. Waarom kan ik niet gewoon een SEPA overschrijving doen, klassiek of instant naar mijn persoonlijk rekeningnummer van Saxo.
Ik kan toch naar eender wie een instant overschrijving doen (zolang die ontvangende bank dat ook ondersteunt) zonder dat ik Jefke of Joske inzage in mijn rekening moet geven of aan hem moet vragen hoeveel geld hij bij mij moet komen afhalen.
En voor instant overschrijvingen moet je hen toegang geven om het saldo van je rekening te raadplegen. Je moet dan opgeven hoeveel je wil overschrijven en dan goedkeuren bij je andere bank. Waarom kan ik niet gewoon een SEPA overschrijving doen, klassiek of instant naar mijn persoonlijk rekeningnummer van Saxo.
Ik kan toch naar eender wie een instant overschrijving doen (zolang die ontvangende bank dat ook ondersteunt) zonder dat ik Jefke of Joske inzage in mijn rekening moet geven of aan hem moet vragen hoeveel geld hij bij mij moet komen afhalen.
Iemand een idee hoe lang de gratis makelaarlonen geldig zijn als je via een vriend inschrijft?