Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Mercedes maakt voorlopig nog gebruik van motoren gebouwd door Siemens, maar wilt op termijn voor verticale integratie gaan (een moderne uitdrukking voor "zelf maken").
De motoren zullen in Berlijn (Berlin-Marienfelde) en Untertürkheim geproduceerd worden. Behalve de motor wilt men ook andere elektronische componenten en zelfs de batterijen zelf bouwen in Douvrin (Frankrijk) en Kaiserslautern. Bron: https://newmobility.news/2022/01/11/mer ... de-drives/
De motoren zullen in Berlijn (Berlin-Marienfelde) en Untertürkheim geproduceerd worden. Behalve de motor wilt men ook andere elektronische componenten en zelfs de batterijen zelf bouwen in Douvrin (Frankrijk) en Kaiserslautern. Bron: https://newmobility.news/2022/01/11/mer ... de-drives/
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.youtube.com/watch?v=NZnGW8VeYO8
https://www.youtube.com/watch?v=xOFxTzwG3S4
https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k&t=28s
Voor wie eens wil zien hoe een Tesla er aan toe is na heel veel km.
Valt wel mee.
https://www.youtube.com/watch?v=xOFxTzwG3S4
https://www.youtube.com/watch?v=qNd3miNU85k&t=28s
Voor wie eens wil zien hoe een Tesla er aan toe is na heel veel km.
Valt wel mee.
Re: Rijden met EV vs ICE
Het gaat nog steeds hard:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Niks nieuws onder de zon. Vroeger had je het nacht- en weekendtarief ( bestaat nog maar verschil met dagtarief is quasi nihil) omdat er op die momenten veel meer aanbod dan vraag was.
Nu is het met zon en wind precies hetzelfde. Op kleine schaal kan het nog beter, namelijk gratis. Als je bij overaanbod moet betalen om stroom op het net te zetten, kan je het beter aan je buurman/vrouw geven.
Nu is het met zon en wind precies hetzelfde. Op kleine schaal kan het nog beter, namelijk gratis. Als je bij overaanbod moet betalen om stroom op het net te zetten, kan je het beter aan je buurman/vrouw geven.
Re: Rijden met EV vs ICE
De trend is duidelijk:
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Lijkt me logisch als je kerncentrales sluit en volop subsidies geeft aan de andere energiebronnen. En er gaat nog een pak bijkomen, als je straks aan de recyclage van zonnepanelen en windmolens mag beginnen. We worden geduwd naar die nieuwe, groene energie. Logisch dat de opstart en de eerste jaren extra arbeidsplaatsen oplevert. Blijft de vraag hoe groen is die verandering netto en wat kost het de staat en de eindverbruiker netto.
Re: Rijden met EV vs ICE
Spaargids bespaartip : Er zijn 16 Fisker Ocean's te koop aan 20.000 euro korting in Vlaanderen..
https://www.egear.be/fisker-ocean-uitverkoop/
Hou er wel rekening mee dat Fisker op dit moment in dezelfde shit zit als Van Hool een week of 2 geleden.
https://www.egear.be/fisker-ocean-uitverkoop/
Hou er wel rekening mee dat Fisker op dit moment in dezelfde shit zit als Van Hool een week of 2 geleden.
Re: Rijden met EV vs ICE
Slechte tip, Haelewyn. En je gaf al aan waarom.
Sommige Chinese merken zullen straks hetzelfde pad bewandelen. Te weinig verkoop > geen import meer > problemen voor wisselstukken > restwaarde van de wagen keldert.
Sommige Chinese merken zullen straks hetzelfde pad bewandelen. Te weinig verkoop > geen import meer > problemen voor wisselstukken > restwaarde van de wagen keldert.
Re: Rijden met EV vs ICE
https://www.autoreview.nl/nieuws/id/341 ... onder-druk
Wltp berekent de uitstoot en verbruik veel te rooskleurig ...
Wie had dat NIET gedacht.
@Pukkie : er zijn voorgaanden. Zie rover en chevrolet / daewoo, daihatsu, saab, stukje Mitsubishi.. De gevolgen blijven naar mijn gevoel daar nog beperkt.
Ik zou het ook niet kopen om de redenen die jij zegt.
Wltp berekent de uitstoot en verbruik veel te rooskleurig ...
Wie had dat NIET gedacht.
@Pukkie : er zijn voorgaanden. Zie rover en chevrolet / daewoo, daihatsu, saab, stukje Mitsubishi.. De gevolgen blijven naar mijn gevoel daar nog beperkt.
Ik zou het ook niet kopen om de redenen die jij zegt.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik zou die Fisker zeker niet kopen. Veel te veel risico op dit ogenblik. Ik hoop dat ze er wel doorkomen, want het zag er toch wel veelbelovend uit. En surplus: het is geen Chinees merk.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Rijden met EV vs ICE
Byd ziet er nochtans erg value for money uit..
Re: Rijden met EV vs ICE
Vele Chinese merken zullen qua prijs er aanlokkelijk uit zien en qua hardware zal dat zeker ook meer dan ok zijn. Vraag is alleen of het softwarematig te vertrouwen is op lange termijn. Ik zeg daarom niet dat al de rest 100% te vertrouwen is, maar de kans lijkt me toch kleiner.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!