Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Per maand een Lynk huren voor 550 p.m. (in NL 500). Goedkoper kun je niet rijden. En geen garantieproblemen. Opzegbaar per maand.Vaganzza schreef: ↑17 april 2024, 10:55 Vele Chinese merken zullen qua prijs er aanlokkelijk uit zien en qua hardware zal dat zeker ook meer dan ok zijn. Vraag is alleen of het softwarematig te vertrouwen is op lange termijn. Ik zeg daarom niet dat al de rest 100% te vertrouwen is, maar de kans lijkt me toch kleiner.
Re: Rijden met EV vs ICE
Goedkoper kun je niet rijden???? Tuurlijk wel. Misschien niet met de laatste nieuwe EV, maar met een degelijke 2de hands benzine-auto lukt dat ruimschoots. Zelfs als we ervan uitgaan dat het opladen van die Lynk gratis is, kom ik goedkoper uit.
Edit: het is ondertussen al 700 EUR geworden per maand! https://www.lynkco.com/nl-be/month-to-month-details
Blijkt ook nog maar over een plug-in hybride te gaan, dus brandstof is niet gratis. En je mag maar 15000 km per jaar rijden of je moet extra betalen. Goedkoop noem ik dit niet. Dit is een peperduur abonnement.
Re: Rijden met EV vs ICE
Met een Dacia Duster op lpg rij je veel goedkoper. En dan heb je een Europese auto die zijn degelijkheid al bewezen heeft en geen Chinees dubieus merk die nog maar weinig bewezen heeft.
Re: Rijden met EV vs ICE
We moeten wel appelen niet met peren vergelijken: een nieuwe wagen vs een 2dehands kan je niet zomaar vergelijken. Iemand die voor nieuw wil gaan, houdt geen rekening met 2dehands. Uiteindelijk houdt die laatste ook meer risico’s in wat betreft mogelijke kosten.
Ik ben zelf persoonlijk niet voor private lease of huur. Denk dat daar veel miserie/discussies mee is als je die moet inleveren. Bovendien kost het ook veel geld. Als je bv een contract aangaat van 700 per maand voor 4 jaar betaal je in totaal sowieso 33.600 euro. Omnium verzekering zit er wel bij, maar toch blijft dit veel geld. Ik probeer altijd minimum 10 jaar te rijden met een wagen en liefst 14 a 15 jaar en eerlijk: mijn gevoel is altijd beter als ik weet dat een wagen 100% van mezelf is of beter gezegd van het gezin.
Ik heb nog niet in de nieuwe reeks van Dacia gezeten, maar die daarvoor heb ik wel vergeleken. Ok dat merk zal wel heel degelijk zijn, maar qua comfort, de buitenkant en hoe het interieur is en rook… Nee dat was er voor ons over. Bon, da’s natuurlijk heel persoonlijk en ik zou nog eens in de vernieuwde modellen moeten gaan kijken. Die zien er vanbuiten alvast veel beter en moderner uit dan ervoor!
Ik ben zelf persoonlijk niet voor private lease of huur. Denk dat daar veel miserie/discussies mee is als je die moet inleveren. Bovendien kost het ook veel geld. Als je bv een contract aangaat van 700 per maand voor 4 jaar betaal je in totaal sowieso 33.600 euro. Omnium verzekering zit er wel bij, maar toch blijft dit veel geld. Ik probeer altijd minimum 10 jaar te rijden met een wagen en liefst 14 a 15 jaar en eerlijk: mijn gevoel is altijd beter als ik weet dat een wagen 100% van mezelf is of beter gezegd van het gezin.
Ik heb nog niet in de nieuwe reeks van Dacia gezeten, maar die daarvoor heb ik wel vergeleken. Ok dat merk zal wel heel degelijk zijn, maar qua comfort, de buitenkant en hoe het interieur is en rook… Nee dat was er voor ons over. Bon, da’s natuurlijk heel persoonlijk en ik zou nog eens in de vernieuwde modellen moeten gaan kijken. Die zien er vanbuiten alvast veel beter en moderner uit dan ervoor!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Rijden met EV vs ICE
Ons gezin heeft 3 auto's. Eentje van 2006 eentje van 2008 en eentje van 2009. Die rijden allemaal nog goed. Ik zal ze maar vervangen als ze volledig versleten zijn. Een auto is voor mij gewoon een gebruiksvoorwerp om van A naar B te rijden, liefst zo goedkoop mogelijk.
OK, een van die wagens is een 320i cabrio maar die heb ik voor een symbolische euro overgenomen van mijn schoonvader, dat kon ik niet laten liggen maar in normale omstandigheden zou ik nooit zo'n wagen kopen.
Waar ik wel geld aan kan geven is aan mijn motorfietsen maar dat is een hobby en geen gebruiksvoorwerp.
700 euro voor zo'n abonnement is gewoon pokkeduur. Hoeveel gewone mensen zouden dat afsluiten? Voor bedrijven of zelfstandigen kan dat misschien interessant zijn maar voor een gewone particulier toch niet.
OK, een van die wagens is een 320i cabrio maar die heb ik voor een symbolische euro overgenomen van mijn schoonvader, dat kon ik niet laten liggen maar in normale omstandigheden zou ik nooit zo'n wagen kopen.
Waar ik wel geld aan kan geven is aan mijn motorfietsen maar dat is een hobby en geen gebruiksvoorwerp.
700 euro voor zo'n abonnement is gewoon pokkeduur. Hoeveel gewone mensen zouden dat afsluiten? Voor bedrijven of zelfstandigen kan dat misschien interessant zijn maar voor een gewone particulier toch niet.
Re: Rijden met EV vs ICE
En denk eraan dt dat ook geen nieuwe auto is. Het KAN een nieuwe auto zijn, maar meestal is dat gewoon de afdanker van iemand anders die zijn abonnement stopgezet heeft.
Re: Rijden met EV vs ICE
Die Lynk en co kan je via het merk zelf ook delen met anderen en er zo geld op terugwinnen.
Mij zegt het ook allemaal niet veel.
Ik wil een nieuwe auto kompleet voor mezelf OF ik gebruik zelf een deelauto van wat verder, gesponsord door de stad.
Een occasie kan best een goede auto zijn maar ze zijn tegenwoordig Erg duur ! Een negen jaar oude auto betaalde een familielid laatst nog iets over de helft van de nieuwprijs. Een stomme ford fiesta benzine met 54.000 km. Vroeger was een auto de helft in waarde gezakt van hem in te schrijven alleen al en van er de 100 eerste meters mee te rijden.
Chinese auto's : als het een merk is waar je voor onderhoud en herstelling naar auto5, cardoen, of 1 of andere garage moet die geen deftig merk mag verkopen.. dan moet ik het eerlijk gezegd ook niet hebben.
Multimedia en software is overal een probleem tegenwoordig. Ondervonden bij Renault enkele jaren geleden en nu ook bij toyota.
Mij zegt het ook allemaal niet veel.
Ik wil een nieuwe auto kompleet voor mezelf OF ik gebruik zelf een deelauto van wat verder, gesponsord door de stad.
Een occasie kan best een goede auto zijn maar ze zijn tegenwoordig Erg duur ! Een negen jaar oude auto betaalde een familielid laatst nog iets over de helft van de nieuwprijs. Een stomme ford fiesta benzine met 54.000 km. Vroeger was een auto de helft in waarde gezakt van hem in te schrijven alleen al en van er de 100 eerste meters mee te rijden.
Chinese auto's : als het een merk is waar je voor onderhoud en herstelling naar auto5, cardoen, of 1 of andere garage moet die geen deftig merk mag verkopen.. dan moet ik het eerlijk gezegd ook niet hebben.
Multimedia en software is overal een probleem tegenwoordig. Ondervonden bij Renault enkele jaren geleden en nu ook bij toyota.
Re: Rijden met EV vs ICE
550 euro is spotgoedkoop. En ja het is een nieuwe auto.Trivium schreef: ↑17 april 2024, 12:15 Ons gezin heeft 3 auto's. Eentje van 2006 eentje van 2008 en eentje van 2009. Die rijden allemaal nog goed. Ik zal ze maar vervangen als ze volledig versleten zijn. Een auto is voor mij gewoon een gebruiksvoorwerp om van A naar B te rijden, liefst zo goedkoop mogelijk.
OK, een van die wagens is een 320i cabrio maar die heb ik voor een symbolische euro overgenomen van mijn schoonvader, dat kon ik niet laten liggen maar in normale omstandigheden zou ik nooit zo'n wagen kopen.
Waar ik wel geld aan kan geven is aan mijn motorfietsen maar dat is een hobby en geen gebruiksvoorwerp.
700 euro voor zo'n abonnement is gewoon pokkeduur. Hoeveel gewone mensen zouden dat afsluiten? Voor bedrijven of zelfstandigen kan dat misschien interessant zijn maar voor een gewone particulier toch niet.
Dezelfde auto als Volvo (uit dezelfde fabriek) kost in de lease tussen de 1.000 en 1.500 p.m.
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor die 550 euro in België komen ze hem gratis ophalen voor gratis servicebeurten en brengen hem weer terug. De prijs is ook incl. verzekering, rijtax etc.
Re: Rijden met EV vs ICE
Voor die 550 euro in België komen ze hem gratis ophalen voor gratis servicebeurten en brengen hem weer terug. De prijs is ook incl. verzekering, verkeersbelasting etc.
Probeer dat maar eens met een andere nieuwe auto incl. afschrijving.
Probeer dat maar eens met een andere nieuwe auto incl. afschrijving.
Re: Rijden met EV vs ICE
Maar waar lees je dat de prijs 550 EUR is? Bij mij staat er 699. De meeste leasings (weliswaar vast op 4 jaar) zitten rond de 800 EUR, en dan heb je allerlei keuze waaronder Tesla, VW, Volvo, BMW.
Re: Rijden met EV vs ICE
@Joker waar haal jij die 550. Volgens de website is het 699.
En 200 euro inschrijfkost en 0.20 per km als je meer dan 15.000 km per jaar rijdt.
Op 4 jaar tijd kost je dat dus 33752 euro op voorwaarde dat je onder de 15000 km per jaar blijft.
Misschien dat jij dat spotgoedkoop vindt maar ik heb een ander idee van spotgoedkoop.
En zoals ik eerder al zei, waarschijnlijk wel interessant voor zelfstandigen en bedrijven maar niet voor particulieren.
En 200 euro inschrijfkost en 0.20 per km als je meer dan 15.000 km per jaar rijdt.
Op 4 jaar tijd kost je dat dus 33752 euro op voorwaarde dat je onder de 15000 km per jaar blijft.
Misschien dat jij dat spotgoedkoop vindt maar ik heb een ander idee van spotgoedkoop.
En zoals ik eerder al zei, waarschijnlijk wel interessant voor zelfstandigen en bedrijven maar niet voor particulieren.
Re: Rijden met EV vs ICE
Oeps, ik zie het, 30% omhoog. Ze hebben hun prijzen een stuk verhoogd.
Vriend van mij in NL had er vanaf vorige zomer een gehuurd voor 500 euro p.m. all in.
Zoon had er een besteld voor zijn zaak hier en gekregen in febr. à 550 p.m.
Maar nog steeds goedkoper dan een andere auto in die klasse + voordeel dat je er per maand vanaf kunt, wat niet bij een leasecontract kan.
Vriend van mij in NL had er vanaf vorige zomer een gehuurd voor 500 euro p.m. all in.
Zoon had er een besteld voor zijn zaak hier en gekregen in febr. à 550 p.m.
Maar nog steeds goedkoper dan een andere auto in die klasse + voordeel dat je er per maand vanaf kunt, wat niet bij een leasecontract kan.
Re: Rijden met EV vs ICE
Oeps, ik zie het, 30% omhoog. Ze hebben hun prijzen een stuk verhoogd.
Vriend van mij in NL had er vanaf vorige zomer een gehuurd voor 500 euro p.m. all in.
Zoon had er een besteld voor zijn zaak hier en gekregen in febr. à 550 p.m.
Maar nog steeds goedkoper dan een andere auto in die klasse + voordeel dat je er per maand vanaf kunt, wat niet bij een leasecontract kan.
Vriend van mij in NL had er vanaf vorige zomer een gehuurd voor 500 euro p.m. all in.
Zoon had er een besteld voor zijn zaak hier en gekregen in febr. à 550 p.m.
Maar nog steeds goedkoper dan een andere auto in die klasse + voordeel dat je er per maand vanaf kunt, wat niet bij een leasecontract kan.