Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Ahh, wacht even, incl. b.t.w. zie ik. Dus voor de zaak 577,68.veje schreef: ↑17 april 2024, 16:48 https://www.lynkco.com/nl-be/month-to-month-details
€699 inc BTW
Re: Rijden met EV vs ICE
Zijn die andere leaseprijzen incl. of excl. b.t.w.? Meestal is leaseprijs n.l. ex b.t.w.
Re: Rijden met EV vs ICE
Als particulier kost mijn Siebener me 5250€/jaar. All in.Trivium schreef: ↑17 april 2024, 16:57 @Joker waar haal jij die 550. Volgens de website is het 699.
En 200 euro inschrijfkost en 0.20 per km als je meer dan 15.000 km per jaar rijdt.
Op 4 jaar tijd kost je dat dus 33752 euro op voorwaarde dat je onder de 15000 km per jaar blijft.
Misschien dat jij dat spotgoedkoop vindt maar ik heb een ander idee van spotgoedkoop.
En zoals ik eerder al zei, waarschijnlijk wel interessant voor zelfstandigen en bedrijven maar niet voor particulieren.
Ik kocht hem toen hij 3 jaar oud was en sta nu op het punt hem terug te verkopen. Heb ff alle rekeningen erbij gehaald: inkoop, verbruik, service, banden, keuring en verzekering.
Ok, het was geen nieuwe wagen. Maar een Siebener of een Lynkco, daar moet ik niet lang over nadenken. Appels en peren, of niet.
Als ik een Siebener ( zelfs een jonge tweedehands) zou kunnen huren voor 600€/maand, all in, dan zou ik dat overwegen. Maar helaas, die prijzen liggen wel wat hoger.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ben nu eenmaal niet zo geporteerd voor een Siebener. Heb in het verleden een nieuwe gehad, maar minder dan een jaar weer weg gedaan. Te veel elektronica en chipjes die problemen gaven.
Re: Rijden met EV vs ICE
Een slechte ervaring, dat kan altijd. Ik rij sinds 1988 met Siebeners. Vele goede en enkele slechte ervaringen. Maar is geen garantie voor de toekomst natuurlijk. Ik was jaren een koning bij de dealer, maar die tijden zijn passé composé. Dit beseffen is ook wat waard, Joker247.
Re: Rijden met EV vs ICE
Die Siebener motor is nog wel een voertuig dat op fossiele brandstof rijdt neem ik aan.
Re: Rijden met EV vs ICE
Is idd ICE, Brembos. Maar met een extra elektromotor, hybride dus. Bij aanschaf in 2020 werd je vrijgesteld van alle taksen. Die regeling is ondertussen aangepast, dat trekt elke vergelijking dus ook scheef.
Re: Rijden met EV vs ICE
Een electromotor met nog steeds de nadelen , erg veel onderhoud , van de oude technologie.
Re: Rijden met EV vs ICE
Oude technologie???? Veel onderhoud??? Een auto uit uit 2020?
Pas maar op als je jouw Tesla koopt dan is hij ook na 1 jaar verouderd.
Mijn Jaguar uit 1992 is nog in prima staat en ik mag er de lage emissie zones mee in. En...., geloof het of niet, weinig onderhoud.
Pas maar op als je jouw Tesla koopt dan is hij ook na 1 jaar verouderd.
Mijn Jaguar uit 1992 is nog in prima staat en ik mag er de lage emissie zones mee in. En...., geloof het of niet, weinig onderhoud.
Re: Rijden met EV vs ICE
En hoe zit dat trouwens met die Dacia van je buurman op fossiele brandstof? ook al veel onderhoud en kosten zeker?
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik vermoed dat hij bedoelt dat hybride een elektromotor is met de nadelen van een ICE. Dus je zit met een dubbel systeem met het onderhoud van het oude systeem.
Maar bon, je weinig km’s doet zou een klassieke hybride de goedkoopste keuze zijn momenteel (nog steeds). Vanaf je wat meer km’s doet, is een EV op langere termijn wel goedkoper. Als je goed uitkijkt welke je precies neemt, uiteraard.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik heb een toyota hybride gehad .. die was duurder dan een ICE in onderhoud omwille van de opgegeven redenen.
Ik denk dat een hybride voertuig (klassiek of via stekker) ideaal is als je veel stadsverkeer, met stoppen en vertrekken, en in verhouding weinig autosnelweg doet. Voor die hybride die ik had is rijden aan max 50 km meest winstgevend.
Ik denk dat een hybride voertuig (klassiek of via stekker) ideaal is als je veel stadsverkeer, met stoppen en vertrekken, en in verhouding weinig autosnelweg doet. Voor die hybride die ik had is rijden aan max 50 km meest winstgevend.
Re: Rijden met EV vs ICE
De hybride was in 2020 eerder een ICE met de voordelen ( geen taksen) van een EV. Scheelt toch snel 5k euro op 4 jaar tijd.
Re: Rijden met EV vs ICE
Hier kun je een vergelijking maken tussen de echte kosten van een EV en een vergelijkbare benzine-auto.
De berekening lijkt ervan uit te gaan dat belastingen oneindig lang 0 zullen zijn op EVs, wat uiteraard nonsense is.
https://mow.vlaanderen.be/tco/
De berekening lijkt ervan uit te gaan dat belastingen oneindig lang 0 zullen zijn op EVs, wat uiteraard nonsense is.
https://mow.vlaanderen.be/tco/
Re: Rijden met EV vs ICE
De simulatie gaat uit voor mijn eigen (benzine)auto van een verbruik van 7,1 liter terwijl ik realistisch en zelf gemeten over meer dan 1 jaar slechts 4,9 liter verbruik.
Ik heb voor gemiddeld verbruik gekozen wat het minst mogelijke is.
De vuilbak in dus, die vergelijking.
Het komt weer van Vlaanderen. Die gasten van "wat we zelf doen, doen we beter."
Ik heb voor gemiddeld verbruik gekozen wat het minst mogelijke is.
De vuilbak in dus, die vergelijking.
Het komt weer van Vlaanderen. Die gasten van "wat we zelf doen, doen we beter."