nieuwe federale regering
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik zou zeggen als Belgisch politicus: " Dat deel van Zeeland mag je houden als wij de rest terug krijgen en er is vrede ... "Timoootjex schreef: ↑18 april 2024, 16:11Dat is zo het enige wat me enorm stoort aan extreme partijen is dat zij graag vriendjes zijn met schurkenlanden. Het frappanste bij PVDA is dat ze enkel vrede zien als een oplossing. MAar hoeveel zou Oekraïne moeten inleveren?voorheenCP1234 schreef: ↑17 april 2024, 21:14
Denk trouwens dat zijn aanbidders van de PVDA wel eens bij de eerste kunnen zijn die uit het raam gaan vallen, de Vlad houdt niet zo van linkse idealisten voor het volk
Stel je voor dat dit met België gebeurt. Wel kijk we hebben jou land binnengevallen en we nemen West Vlaanderen en Antwerpen in en een deel van Zeeland en OOst Vlaanderen. De rest mag je houden. Resultaat: Financiëel blijvend aan de infuus.
Maar inderdaad, het is gewoon waanzinnig ... Ik heb misschien een betere vergelijking, het is alsof men op het proces van een betrapte dief voorstelt dat hij vrijuit mag gaan en de helft van de gestolen goederen mag houden als hij de andere helft EVENTUEEL terug wil geven ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik stel voor dat jij dan maar de wapens in de hand neemt en je laten neerschieten voor dat stukje land dat toch om de zoveel tijd van naam verandert. Landen en grenzen zijn sowieso een tijdelijk gegeven. Tot hoeveel landen heeft "België" al behoort ?Timoootjex schreef: ↑18 april 2024, 16:11Dat is zo het enige wat me enorm stoort aan extreme partijen is dat zij graag vriendjes zijn met schurkenlanden. Het frappanste bij PVDA is dat ze enkel vrede zien als een oplossing. MAar hoeveel zou Oekraïne moeten inleveren?voorheenCP1234 schreef: ↑17 april 2024, 21:14
Denk trouwens dat zijn aanbidders van de PVDA wel eens bij de eerste kunnen zijn die uit het raam gaan vallen, de Vlad houdt niet zo van linkse idealisten voor het volk
Stel je voor dat dit met België gebeurt. Wel kijk we hebben jou land binnengevallen en we nemen West Vlaanderen en Antwerpen in en een deel van Zeeland en OOst Vlaanderen. De rest mag je houden. Resultaat: Financiëel blijvend aan de infuus.
Rusland zal nooit stoppen met die oorlog als ze niet het gevoel krijgen dat ze hebben gewonnen, dat betekent minstens een stuk land afgeven aan hen. De andere mogelijkheid, die jij blijkbaar suggereert, is blijven vechten met nog vele (honderd)duizenden doden langs beide kanten en de kans dat het zich nog verder verspreid. In dat gebied dat de Russen hebben veroverd is alles plat gebombardeerd en woont er geen enkele Oekraïner meer, ze zouden het gratis en voor niks mogen hebben van mij. Ooit moet het toch stoppen en het resultaat zal toch hetzelfde zijn.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is door mensen zoals U dat er genocides gebeuren zoals in Oekraïne ! Val een onafhankelijk land maar binnen, moord de bevolking maar uit, bombardeer de steden met de grond gelijk en hou het land dan maar want er woont toch niemand meer en alles is kapot ... En Uw uitspraak dan: " Ze zouden het gratis en voor niks mogen hebben van mij" is niet gewoonweg walgelijk het is een slag in het gezicht van al die tienduizenden mensen die hun leven hebben gegeven voor het verdedigen van hun land tegen een buitenlandse agressor; maar een lafaard als U zal zeker niet begrijpen wat eer is !Abatoetnie schreef: ↑18 april 2024, 19:16Ik stel voor dat jij dan maar de wapens in de hand neemt en je laten neerschieten voor dat stukje land dat toch om de zoveel tijd van naam verandert. Landen en grenzen zijn sowieso een tijdelijk gegeven. Tot hoeveel landen heeft "België" al behoort ?Timoootjex schreef: ↑18 april 2024, 16:11
Dat is zo het enige wat me enorm stoort aan extreme partijen is dat zij graag vriendjes zijn met schurkenlanden. Het frappanste bij PVDA is dat ze enkel vrede zien als een oplossing. MAar hoeveel zou Oekraïne moeten inleveren?
Rusland zal nooit stoppen met die oorlog als ze niet het gevoel krijgen dat ze hebben gewonnen, dat betekent minstens een stuk land afgeven aan hen. De andere mogelijkheid, die jij blijkbaar suggereert, is blijven vechten met nog vele (honderd)duizenden doden langs beide kanten en de kans dat het zich nog verder verspreid. In dat gebied dat de Russen hebben veroverd is alles plat gebombardeerd en woont er geen enkele Oekraïner meer, ze zouden het gratis en voor niks mogen hebben van mij. Ooit moet het toch stoppen en het resultaat zal toch hetzelfde zijn.
En meld men bericht maar, liever een ban dan iemand zoals U zijn !
Make Spaargids " Great Again ! "
1. Weet u wat een genocide is?voorheenCP1234 schreef: ↑18 april 2024, 19:30Het is door mensen zoals U dat er genocides gebeuren zoals in Oekraïne ! Val een onafhankelijk land maar binnen, moord de bevolking maar uit, bombardeer de steden met de grond gelijk en hou het land dan maar want er woont toch niemand meer en alles is kapot ... En Uw uitspraak dan: " Ze zouden het gratis en voor niks mogen hebben van mij" is niet gewoonweg walgelijk het is een slag in het gezicht van al die tienduizenden mensen die hun leven hebben gegeven voor het verdedigen van hun land tegen een buitenlandse agressor; maar een lafaard als U zal zeker niet begrijpen wat eer is !Abatoetnie schreef: ↑18 april 2024, 19:16
Ik stel voor dat jij dan maar de wapens in de hand neemt en je laten neerschieten voor dat stukje land dat toch om de zoveel tijd van naam verandert. Landen en grenzen zijn sowieso een tijdelijk gegeven. Tot hoeveel landen heeft "België" al behoort ?
2. Zijn wij (EU, het Westen) verantwoordelijk voor alle oorlogen op deze mooie wereld?
3. Wat is uw belang in de Oekraïne, welke band hebt u met deze ex-Sovjetrepubliek?
4. Waarom zijn er naar schatting 800.000 van hun landgenoten naar het buitenland gevlucht, in plaats van hun geliefde land te verdedigen?
5. Waarom moeten wij een land verdedigen dat niet binnen de EU ligt of een NATOlid is? Moeten wij ook in het Midden-Oosten interveniëren? Of misschien in de Chinese wateren, Zuid Amerika? Waarom niet? Met welke middelen en tegen welke prijs?
6. Bent u kandidaat om ginds, de Oekraïne te gaan verdedigen? Of bent u een "ligzetel-activist"?
Graag een antwoord aub; geen scheldpartijen aub.
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom zou ik je bericht melden ? Ik ga wel van de gelegenheid gebruik maken om je een taalles te geven : het is "mijn" bericht en niet "men" bericht ... daaruit alleen al kan ik je leeftijd afleiden. Als je toch zo'n nationalist bent is het misschien beter dat je de taal van (een deel van) je eigen land kent.voorheenCP1234 schreef: ↑18 april 2024, 19:30Het is door mensen zoals U dat er genocides gebeuren zoals in Oekraïne ! Val een onafhankelijk land maar binnen, moord de bevolking maar uit, bombardeer de steden met de grond gelijk en hou het land dan maar want er woont toch niemand meer en alles is kapot ... En Uw uitspraak dan: " Ze zouden het gratis en voor niks mogen hebben van mij" is niet gewoonweg walgelijk het is een slag in het gezicht van al die tienduizenden mensen die hun leven hebben gegeven voor het verdedigen van hun land tegen een buitenlandse agressor; maar een lafaard als U zal zeker niet begrijpen wat eer is !Abatoetnie schreef: ↑18 april 2024, 19:16
Ik stel voor dat jij dan maar de wapens in de hand neemt en je laten neerschieten voor dat stukje land dat toch om de zoveel tijd van naam verandert. Landen en grenzen zijn sowieso een tijdelijk gegeven. Tot hoeveel landen heeft "België" al behoort ?
Ik begrijp eerlijkgezegd ook je reactie niet, de cursus "begrijpend lezen" moet je waarschijnlijk nog krijgen.
Edit : Ik wil je trouwens ook nog bedanken dat je me aanspreekt met "U" (en dan nog met een hoofdletter), als je denkt dat ik een lafaard bent dan is een simpele "je" voldoende hoor
Als jij graag je leven zou geven om een vlag en een grenspaal te verdedigen dan mag jij dat gerust doen van mij, ik hou je niet tegen, ga gerust je gang en ga bij het Belgisch leger, of nog beter ga rechtstreeks als vrijwilliger naar Oekraïne om daar te vechten tegen de Rus want het is beter ze daar tegen te houden dan hier. Akkoord ?
Ik denk dat je waarschijnlijk een even grote "lafaard" bent - en misschien nog meer dan ik - want jij bent een klavierheld, ik geef het tenminste toe.
Ik ben liever een levende lafaard dan een dode verdediger van een "grens" en een "vlag" die er over 100 jaar toch weer anders zal uitzien. (als ik de peiling van vandaag moet geloven zal ons Belgenlandje die 100 jaar niet eens meer halen, welk land ga je dan verdedigen ?)
7. De Oekraïense manschappen en vechtlust zijn niet onuitputtelijk, miljarden aan wapentuig zijn nutteloos zonder soldaten.Sammy2 schreef: ↑18 april 2024, 20:35
1. Weet u wat een genocide is?
2. Zijn wij (EU, het Westen) verantwoordelijk voor alle oorlogen op deze mooie wereld?
3. Wat is uw belang in de Oekraïne, welke band hebt u met deze ex-Sovjetrepubliek?
4. Waarom zijn er naar schatting 800.000 van hun landgenoten naar het buitenland gevlucht, in plaats van hun geliefde land te verdedigen?
5. Waarom moeten wij een land verdedigen dat niet binnen de EU ligt of een NATOlid is? Moeten wij ook in het Midden-Oosten interveniëren? Of misschien in de Chinese wateren, Zuid Amerika? Waarom niet? Met welke middelen en tegen welke prijs?
6. Bent u kandidaat om ginds, de Oekraïne te gaan verdedigen? Of bent u een "ligzetel-activist"?
Graag een antwoord aub; geen scheldpartijen aub.
8. Europa is nu zo ver dat het zijn eigen reeds ondermaatse defensie middelen gaat opofferen.
9. De onvermijdelijke verdere escalatie zal er toe leiden dat er ook Europese en Belgische soldaten naar dat ingegraven graven front worden gestuurd.
Iedere oorlog komt ergens op een punt waarbij er een partij de overhand neemt, op dit moment is dat zonder twijfel Rusland. Oekraïne gaat daar met eigen manschappen wellicht geen verandering meer in brengen, extra wapentuig zal hooguit wat tijd kopen. De kans dat dit nog positief uitdraait voor Oekraïne of Europa is nu bijzonder klein. Ofwel volgt er een escalatie waarbij er een rechtstreekse confrontatie tussen de EU / NATO en Rusland komt ofwel neemt Rusland gaandeweg gans Oekraïne in, ofwel accepteert men de nederlaag en probeert verdere verliezen aan de onderhandelingstafel te vermijden.
Dit zowat het gekste dat ik in lange tijd gelezen heb. Heb je enig idee WAAROM Rusland zo graag Oekraine wilt inlijven?Abatoetnie schreef: ↑18 april 2024, 19:16 Ik stel voor dat jij dan maar de wapens in de hand neemt en je laten neerschieten voor dat stukje land dat toch om de zoveel tijd van naam verandert. Landen en grenzen zijn sowieso een tijdelijk gegeven. Tot hoeveel landen heeft "België" al behoort ?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, totaal niet, leg me het eens uit ? En misschien met enige historische duiding ? Niet vergeten, ik ben een lafaard die niet bereid is om in naam van politieke leiders (die zelf goed verborgen in schuilkelders kruipen wanneer het te heet wordt onder hun voeten) de wapens op te nemen voor een denkbeeldige lijn en een gekleurde vlag te verdedigen ... echt, leg me eens uit ?
Intussen kan je me ook uitleggen waarom jij wel de wapens zou opnemen en me uitleggen waarom je bereid zou zijn om een paar minuten nadat je het slagveld hebt betreden al een kogel zou vangen van een andere "held" die in naam van die zijn leider (die eveneens ver van het gewoel weg blijft) een paar dagen later wellicht hetzelfde zou ondergaan.
Ik geef toe, ik zou geen soldaat zijn, die mogen geen vragen stellen !
Laatst gewijzigd door Abatoetnie op 19 april 2024, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja.
Nee.
De vraagstelling verraadt een total gebrek aan enig inzicht. Ten eerste: moet je echt een persoonlijk belang heben bij het ter hulp schieten van een ander land? Tot jij degene bent die hulp nodig heeft.
Snap je dat nu ECHT niet??? Ongewapende burgers KUNNEN geen land verdedigen.
Omdat Oekraine slechts een tussenstap is. Oekraine verdedigen dat is Europa verdedigen. Dat heeft meer met geografie te maken dan met artificiele constructies zoals de nato of de EU.
Ik zou op een andere manier willen bijdragen dan concreet naar Oekraine te reizen en dan met stenen en harde klonters aarde naar de vijand te gooien.
De set van totaal irrelevante vragen waren dan niet aan mij gericht, ik heb wel geprobeerd ze te beantwoorden zonder te schelden. De vragen getuigen van een hoge graad van onwetendheid.
Als zelfverklaarde klavierheld zou ik toch denken dat je in staat bent iets te googelen. Je zou na 15 seconden huisvlijt bij makkelijk te begrijpen filmpjes als deze uitkomen:Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:20Nee, totaal niet, leg me het eens uit ? En misschien met enige historische duiding ? Niet vergeten, ik ben een lafaard die niet bereid is om in naam van politieke leiders (die zelf goed verborgen in schuilkelders kruipen wanneer het te heet wordt onder hun voeten) de wapens op te nemen voor een denkbeeldige lijn en een gekleurde vlag te verdedigen ... echt, leg me eens uit ?
- https://www.youtube.com/watch?v=mMZYKxgc9TE (historisch)
- https://www.youtube.com/watch?v=r23aYe0Mw1w (geografisch)
- https://www.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE (politiek en militair)
Ik ben niet bereid om zelf naar het slagveld te gaan, ik zou dat willen uitbesteden aan goed uitgeruste professionals en die daar rijkelijk voor vergoeden. Niet dat zoiets vnuit moreel standpunt superieur is, het lijkt me vooral effectiever en pragmatischer.Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:20 Intussen kan je me ook uitleggen waarom jij wel de wapens zou opnemen en me uitleggen waarom je bereid zou zijn om een paar minuten nadat je het slagveld hebt betreden al een kogel zou vangen van een andere "held" die in naam van die zijn leider (die eveneens ver van het gewoel weg blijft) een paar dagen later wellicht hetzelfde zou ondergaan.
Het idee dat een soldaat slechts orders volgt zonder na te denken is bijzonder achterhaald. Soldaten hebben op het terrein een verregaande autonomie en beslissingsrecht. Ze opereren voor een groot deel zelfsturend. Elke soldaat kan voor zichzelf bepalen of hij een land aan het verdedigen is, of aan het invallen is op voorwaarde dat hij/zij afkomstig is uit een democratie met vrije nieuwsgaring.Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:20 Ik geef toe, ik zou geen soldaat zijn, die mogen geen vragen stellen !
-
- Full Member
- Contacteer:
Wil je me dan ook eens zeggen, in je alwetendheid, wat de volgende stappen moeten zijn ?Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 13:22 Ik zou op een andere manier willen bijdragen dan concreet naar Oekraine te reizen en dan met stenen en harde klonters aarde naar de vijand te gooien.
De set van totaal irrelevante vragen waren dan niet aan mij gericht, ik heb wel geprobeerd ze te beantwoorden zonder te schelden. De vragen getuigen van een hoge graad van onwetendheid.
NAVO schiet Oekraïne met "boots on the ground" bij is waarschijnlijk je eerste stap ... en dan ? En daarna ? En daarna ?
Ik heb het al eerder aangehaald, dit conflict moet ooit eens eindigen en stel dat Rusland tevreden is met dat stukje grond (waar niks nog recht staat en geen enkele Oekraïner nog woont) als "overwinning" ... ja, de kans bestaat dat Poetin niet content is en meer wil, Poetin is ook eindig en misschien staat er binnenkort een nieuwe Gorbatsjov klaar in Rusland.
Ooit al eens de kerkhoven van WO I in de Westhoek gaan bekijken ? Er liggen er daar 100.000'en die niet eens weten voor wie of wat ze hun leven hebben gegeven ? Intussen staan de leiders van de beide kampen weer mooi bij elkaar op de foto, de brave soldaten liggen onder de grond.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga je quoten : Dit zowat het gekste dat ik in lange tijd gelezen heb.Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 13:34Ik ben niet bereid om zelf naar het slagveld te gaan, ik zou dat willen uitbesteden aan goed uitgeruste professionals en die daar rijkelijk voor vergoeden. Niet dat zoiets vnuit moreel standpunt superieur is, het lijkt me vooral effectiever en pragmatischer.Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:20 Intussen kan je me ook uitleggen waarom jij wel de wapens zou opnemen en me uitleggen waarom je bereid zou zijn om een paar minuten nadat je het slagveld hebt betreden al een kogel zou vangen van een andere "held" die in naam van die zijn leider (die eveneens ver van het gewoel weg blijft) een paar dagen later wellicht hetzelfde zou ondergaan.
Het idee dat een soldaat slechts orders volgt zonder na te denken is bijzonder achterhaald. Soldaten hebben op het terrein een verregaande autonomie en beslissingsrecht. Ze opereren voor een groot deel zelfsturend. Elke soldaat kan voor zichzelf bepalen of hij een land aan het verdedigen is, of aan het invallen is op voorwaarde dat hij/zij afkomstig is uit een democratie met vrije nieuwsgaring.Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:20 Ik geef toe, ik zou geen soldaat zijn, die mogen geen vragen stellen !
Je bent een grapjas !
Ahh, dus de Belgische soldaten niet.Gudrun schreef: ↑19 april 2024, 13:34Ik ben niet bereid om zelf naar het slagveld te gaan, ik zou dat willen uitbesteden aan goed uitgeruste professionals en die daar rijkelijk voor vergoeden. Niet dat zoiets vnuit moreel standpunt superieur is, het lijkt me vooral effectiever en pragmatischer.Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:20 Intussen kan je me ook uitleggen waarom jij wel de wapens zou opnemen en me uitleggen waarom je bereid zou zijn om een paar minuten nadat je het slagveld hebt betreden al een kogel zou vangen van een andere "held" die in naam van die zijn leider (die eveneens ver van het gewoel weg blijft) een paar dagen later wellicht hetzelfde zou ondergaan.
Ben je ooit al eens naar Auschwitz gereisd om te snappen waarom we ons mogen en moeten verzetten?Abatoetnie schreef: ↑19 april 2024, 13:39 Ooit al eens de kerkhoven van WO I in de Westhoek gaan bekijken ? Er liggen er daar 100.000'en die niet eens weten voor wie of wat ze hun leven hebben gegeven ? Intussen staan de leiders van de beide kampen weer mooi bij elkaar op de foto, de brave soldaten liggen onder de grond.