De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
[quote=JOKER247 post_id=614032 time=1713271471 user_id=66411]
Hoe kan het dat Goldwasser een Nederlandse staatsobligatie, uitgegeven jan. 2022 en looptijd nog 1 jaar en 9 mnd, zonder beurstax kan verkopen aan zijn klanten?
Iemand een idee?
[/quote]
Niet meer of minder dan een reclamestunt. Zoals Belero in januari maar éénmalig makelaarskosten aanrekent op 2 transacties.
Hoe kan het dat Goldwasser een Nederlandse staatsobligatie, uitgegeven jan. 2022 en looptijd nog 1 jaar en 9 mnd, zonder beurstax kan verkopen aan zijn klanten?
Iemand een idee?
[/quote]
Niet meer of minder dan een reclamestunt. Zoals Belero in januari maar éénmalig makelaarskosten aanrekent op 2 transacties.
Dan moet je daar de cash voor hebben. Sinds twee maanden is mijn cash op. Als buy-and-holder kan ik enkel nog maar toekijken. Het is heerlijk ontspannend niet de hele tijd in het oog te moeten houden wanneer het een goed moment is om te kopen of te verkopen.
Heb nog 40% aan cash die stelselmatig in ETF's gestoken word, iedere week als de beurs lager staat. Indien niet hou ik het liever voor tijdens een grotere correctie.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Persoonlijk denk ik dat de positie die Powell nu inneemt de juiste is, men krijgt de inflatie totaal niet onder controle, de enorme stijging van goud is hier een duidelijk teken aan de wand.
Tevens zullen de beurzen volgens mij de komende periode nog vele dipjes meemaken door de geopolitieke spanningen die zich ook direct laten voelen:
- de stijgende gasprijzen doen de economie pijn
- de langere routes die schepen moeten varen om de terroristen uit Jemen te ontlopen kosten ook veel en ze zorgen voor verstoringen in de just-in-time flow wat dan weer voor productieproblemen zorgt
Tevens zullen de beurzen volgens mij de komende periode nog vele dipjes meemaken door de geopolitieke spanningen die zich ook direct laten voelen:
- de stijgende gasprijzen doen de economie pijn
- de langere routes die schepen moeten varen om de terroristen uit Jemen te ontlopen kosten ook veel en ze zorgen voor verstoringen in de just-in-time flow wat dan weer voor productieproblemen zorgt
Make Spaargids " Great Again ! "
Netflix verpulvert de verwachtingen en blijkt echt een cashmachine te zijn geworden. Desondanks -5% after hours. ASML ging eerder deze week na earnings -8% en Abbott Labs -6%. ASMI vandaag -6% en ook Equifax -9%. De toon is gezet voor het resultatenseizoen, de langverwachte correctie komt er dan misschien toch. Ik hou mijn hart al vast voor Paypal binnen 1,5 week
Ook nog eens pronken met Solvay: vandaag weer primus in de Bel20 en op €30,65 gesloten. Laatste maand in rechte lijn naar boven en al +30%. Nog steeds 8% bruto dividend. Veelvuldig getipt onder de €24. Buy the dip! (als die komt)
Edit: ik realiseer me ook net dat ik de Nasdaq en S&P500 outperform YTD Wel nog steeds 1% achter op IWDA
Ook nog eens pronken met Solvay: vandaag weer primus in de Bel20 en op €30,65 gesloten. Laatste maand in rechte lijn naar boven en al +30%. Nog steeds 8% bruto dividend. Veelvuldig getipt onder de €24. Buy the dip! (als die komt)
Edit: ik realiseer me ook net dat ik de Nasdaq en S&P500 outperform YTD Wel nog steeds 1% achter op IWDA
Da's nogal onmogelijk YTD in €:
CNDX +9.73%
CSPX +9.98%
IWDA +8.73%
Al chance dat ik ze toch maar heb bijgehouden dan
Ik zie via Google +5,6% YTD
Flashcrash bij Solvay trouwens. Van €31 - > €28,60 op een paar minuten tijd
Edit 14:43: terug groen, €30,72. Wie heeft gehapt?
Flashcrash bij Solvay trouwens. Van €31 - > €28,60 op een paar minuten tijd
Edit 14:43: terug groen, €30,72. Wie heeft gehapt?
Laatst gewijzigd door Rise op 19 april 2024, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Mooie cijfers bij WDP.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Correctie van een goede 5% en we zijn 6 punten verwijderd van extreme fear
-
- Hero Member
- Contacteer:
Pff had beter eens ingezet op die cocoa ETF 2024 150% rendement.
https://www.morningstar.nl/nl/etf/snaps ... 0P0000NVDR
Zoek eens naar een ETF die in garnalen doet?Timoootjex schreef: ↑20 april 2024, 09:11 Pff had beter eens ingezet op die cocoa ETF 2024 150% rendement.
Zelfde verhaal als cacao!
Trouwens wat sis cocoa?
-
- Hero Member
- Contacteer:
sis cocoa?
Cocoa is gewoon de Engels vertaling van cacao.
Cocoa is gewoon de Engels vertaling van cacao.
Zo simpel is het niet. Er is wel degelijk een verschil tussen cacao en cocoa.