Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Vertel, vertel.Woz schreef: ↑21 april 2024, 17:38 Ik merk een zekere nostalgie naar 'de maakindustrie'.
Waarom? Die zonnepaneelfabrieken werken zo goed als volledig automatisch. Net zoals andere massaproducties zoals auto's, keukenkastjes,...
Vlaanderen en bij uitbreiding Europa stikt van de kmo machinebouwers elk met hun eigen niche en specialiteiten.
Creatieve oplossingen, maatwerk, top klantenservice.
Dat moet je hebben.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik vermoed dat je nog relatief jong bent. Ik zou alvast maar beginnen met geld opzij te leggen voor je oude dag want al die automatische machines zullen er niet in slagen om uw pensioen te betalen.Woz schreef: ↑21 april 2024, 17:38 Ik merk een zekere nostalgie naar 'de maakindustrie'.
Waarom? Die zonnepaneelfabrieken werken zo goed als volledig automatisch. Net zoals andere massaproducties zoals auto's, keukenkastjes,...
Vlaanderen en bij uitbreiding Europa stikt van de kmo machinebouwers elk met hun eigen niche en specialiteiten.
Creatieve oplossingen, maatwerk, top klantenservice.
Dat moet je hebben.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ik ben 44j, werk bijna 25 jaar in diverse technische functies, elke dag op de baan van het ene bedrijf naar het andere. Geld opzij zetten is geen probleem.
Vlaanderen is een regio van innovatieve kmo's. (Waarmee ik dus niet beweer dat we moeten achterover leunen)
Jullie?
Vlaanderen is een regio van innovatieve kmo's. (Waarmee ik dus niet beweer dat we moeten achterover leunen)
Jullie?
Re: Rijden met EV vs ICE
Maar behoren tot de klanten van die KMOs niet grotere bedrijven? Je merkt net dat bvb wanneer een Vanhool of een Audi Vorst weggaan, dat het totaalverlies aan jobs een factor 3 hoger ligt, want vele KMOs komen niet meer uit de kosten van zodra 1 grote klant wegvalt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Re: Rijden met EV vs ICE
Ach, een dienstverlener aan kmo's. Je begrijpt dat jouw job afhankelijk is van het bestaan van die kmo's? Waarom begrijp je dan niet dat nog veel meer jobs, bedrijven, kmo's, dienstverleners, de Europese welvaart afhankelijk zijn van de maakindustrie? Of misschien heb je geen benul wat maakindustrie allemaal inhoudt? Ik zou zeggen zoek het eens op, dat gaat van voedingindustrie, bouw, chemie, farma, consumptie artikelen, enz..., kortom zowat alle productie processen waar toegevoegde waarde gecreëerd wordt, dus zowat alles waar Europa zijn welvaart uit haalt. Maar volgens Woz allemaal niet zo belangrijk, we hebben immers innovatieve kmo's en licenties om te verkopenWoz schreef: ↑22 april 2024, 06:55 Ik ben 44j, werk bijna 25 jaar in diverse technische functies, elke dag op de baan van het ene bedrijf naar het andere. Geld opzij zetten is geen probleem.
Vlaanderen is een regio van innovatieve kmo's. (Waarmee ik dus niet beweer dat we moeten achterover leunen)
Jullie?
Re: Rijden met EV vs ICE
Door uw neerbuigende manier van schrijven begin ik het vermoeden te krijgen dat bij u de afstand tot werk redelijk groot is.
Kan je daar enige transparantie rond geven?
Kan je daar enige transparantie rond geven?
Re: Rijden met EV vs ICE
36 Jaar diverse functies in de chemische industrie, en ondertussen een goed zicht op de enorme secundaire tewerkstelling, export volume en welvaart die een chemische cluster als Antwerpen oplevert. En ja, ik kijk niet op naar iemand die over nostalgie van de maakindustrie spreekt, het belang ervan onderkent en daar dan kmo innovatie en licentie opbrengsten tegen over stelt. Lijkt mij eerder dat je eens verder moet kijken dan jouw zeer eng belevingswereldje.
Re: Rijden met EV vs ICE
En elk toestel of machine welke in de maakindustrie staat of wordt gebruikt, is ontwikkeld door.....
Re: Rijden met EV vs ICE
Ach, de chemische industrie in antwerpen... doet me denken aan de 4 jaar die ik daar meer dan 40 jaar geleden als technieker heb mogen werken. Dat ik de sanering van die terreinen misschien nog mag meemaken... wie denkt dat alleen de pfos in zwijndrecht een probleem zijn moet nog even wachten. Alleen al de vele liters aan askarel-olie die ik daar heb zien wegvloeien in de grond en beken... kon allemaal toen. Problemen doorschuiven naar de toekomst en de belastingbetaler, daar zijn we hier alvast erg goed in.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Re: Rijden met EV vs ICE
Door mensen natuurlijk. Maar daar zit je vast niet achter te vissen hé? Je wil vast kmo's horen. Wel ik zal je zeggen dat innovatie overal plaatsvindt, gaande van universiteiten, ter plaatse in de bedrijven, individuen, onderzoekscentra en ja sommige kmo's leveren ook innovatie op. Maar nog eens met innovatie alleen gaan we het niet redden. Zonder industrie die toegevoegde waarde creëert is Europa niks, wij hebben immers niet voldoende aardolie, gas of andere delfstoffen om daaruit voldoende waarde te creëren.
Re: Rijden met EV vs ICE
Die plaat draait al veertig jaar hoor. Je bent waarschijnlijk oud genoeg om de (jeugd)werkloosheid te herinneren eind de jaren zeventig en jaren tachtig, toevallig in de eindjaren van de grote maakindustrieën die eeuwig zouden blijven. Ook bij VanHool vallen er nog veel uit de lucht, 'die dat nooit gedacht hadden'.
Re: Rijden met EV vs ICE
Ja, er is daar wel een en ander op zeep geholpen, maar als het een troost mag zijn, de bodem vervuiling is reeds verplicht grondig in kaart gebracht met blijvende eveneens verplichte monitoring en maatregelen om uitbreiding te voorkomen. De bedrijven daar hebben ook provisies moeten aanleggen voor sanering en zijn daar in veel gevallen reeds mee bezig. Het zal dus niet per definitie allemaal op kap van de belasting betaler komen. Indirect komen die kosten natuurlijk wel in de boekhouding van het bedrijf en weegt het op de productiekost om hier te produceren. Wat PFAS betreft, kan ik je al verklappen dat dit veel en veel groter gaat worden dan het asbest probleem, PFAS wordt nu werkelijk overal gevonden en dikwijls ver boven de toegelaten norm. Maar zo zijn er ook nog sites met zeer zware arseen vervuiling van in het begin van de industrialisatie en worden er ook nu nog gebieden vervuild met het ontginnen van delfstoffen, zelfs de omschakeling naar duurzaam heeft een grote milieu impact. Dat allemaal doordat de mens op een bepaald punt in de evolutie is beginnen innoveren en hij zal blijven innoveren tot alles om zeep isSpaarplan schreef: ↑22 april 2024, 12:54 Ach, de chemische industrie in antwerpen... doet me denken aan de 4 jaar die ik daar meer dan 40 jaar geleden als technieker heb mogen werken. Dat ik de sanering van die terreinen misschien nog mag meemaken... wie denkt dat alleen de pfos in zwijndrecht een probleem zijn moet nog even wachten. Alleen al de vele liters aan askarel-olie die ik daar heb zien wegvloeien in de grond en beken... kon allemaal toen. Problemen doorschuiven naar de toekomst en de belastingbetaler, daar zijn we hier alvast erg goed in.
Re: Rijden met EV vs ICE
Wel, als je je de werkloosheid destijds herinnert, besef je dan er een verband was met het verdwijnen van enkele industrie takken? Als Europa bv zijn auto industrie verliest, zal dat opnieuw voor een hoog job verlies zorgen. Of zie je daar geen probleem in?veje schreef: ↑22 april 2024, 13:15 Die plaat draait al veertig jaar hoor. Je bent waarschijnlijk oud genoeg om de (jeugd)werkloosheid te herinneren eind de jaren zeventig en jaren tachtig, toevallig in de eindjaren van de grote maakindustrieën die eeuwig zouden blijven. Ook bij VanHool vallen er nog veel uit de lucht, 'die dat nooit gedacht hadden'.
Re: Rijden met EV vs ICE
"in kaart brengen" en daarna niets mee doen...
Nog net voor mijn tijd:
https://www.youtube.com/watch?v=Sk4Fv46VFtM
Later zelf ontsnapt aan een explosie, avontuur dat wel ja. Daarna de boel herstellen...
Sommige chemie was niet welkom in het buitenland, hier mocht en kon dat.
Nog net voor mijn tijd:
https://www.youtube.com/watch?v=Sk4Fv46VFtM
Later zelf ontsnapt aan een explosie, avontuur dat wel ja. Daarna de boel herstellen...
Sommige chemie was niet welkom in het buitenland, hier mocht en kon dat.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen