Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Positie ingenomen. Lijkt mij toch wat ondergewaardeerd op dit moment.
Barco moet opnieuw langs de slachtbank passeren. Opnieuw een serieuze schel eraf omdat ze zwaar onder de verwachting presteren. Misschien een herstructurering op komst?
Afblijven van die Belgische brolaandelen a la Barco, Miko, Ontex, Melexis, enz enz.
Ik begrijp niet waarom analisten hier en dan vooral onder het VFB zoveel lof hebben over deze aandelen ?
Zelfs Melexis is brol? Nou nou.
En Ontex? Da's zowat mijn beste performer van het jaar
Het is bij mijn weten trouwens ook niet de taak van het VFB om aandelen aan te bevelen. Enkel beleggers informeren en fungeren als spreekbuis voor Belgische bedrijven en hun CEOs
Het is bij mijn weten trouwens ook niet de taak van het VFB om aandelen aan te bevelen. Enkel beleggers informeren en fungeren als spreekbuis voor Belgische bedrijven en hun CEOs
Dit noem ik brol ja.
-24,45 (-25,72%)afgelopen jaar
-19,20 (-21,38%)jaar tot nu toe
-1,10 (-1,53%)afgelopen 5 jaar
Je moet ze vorig jaar maar gekocht hebben aan €105.
En dan moet de autocrisis nog gaan beginnen. Benieuwd waar dit naartoe gaat.
De analisten van het VFB geven toch een uitgebreide analyse en advies over een aandeel.
Ik heb ze een keer gevolgd over Ontex.
-12,10 (-56,81%)afgelopen 5 jaar
-9,60 (-51,06%)onbeperkt
Mijn aankoop staat momenteel -65%.
Dan ben ik heel blij met mijn andere aankopen vorig jaar :
Caterpillar +139,53 (62,45%)afgelopen jaar
Microsoft +125,19 (44,43%)afgelopen jaar
Amazon +73,35 (69,06%)afgelopen jaar
Alphabet +53,04 (49,67%)afgelopen jaar
Visa : +41,92 (18,01%)afgelopen jaar
Berkshire +81,75 (25,07%)afgelopen jaar
Accenture +39,52 (14,25%)afgelopen jaar
Het ergste is dan dat de analisten aandelen als Barco blijven aanbevelen en de onwetende blijven instappen want €18 is nu toch echt een koopje.
Ga maar eens van de huidige koers van €12,5 terug naar €18.
Heb zelf Barco in de portefeuille met een GAK van ong. 17 euro. Dacht goed te doen van ergens onder de 20 te kopen. En nadien onder de 15.. gezien de vooruitzichten voor dit jaar zullen we binnenkort nog onder de 10 duiken. Ze kunnen hun glazen architecturaal paleis in Kortrijk opdoeken voor mijn part. Back to the start.
Procentuele waarde van de beleggingsportefeuille vermoedelijk iets meer dan 2%.
Steeds opnieuw dezelfde herhaling.bryanv schreef: ↑23 april 2024, 22:02 Heb zelf Barco in de portefeuille met een GAK van ong. 17 euro. Dacht goed te doen van ergens onder de 20 te kopen. En nadien onder de 15.. gezien de vooruitzichten voor dit jaar zullen we binnenkort nog onder de 10 duiken. Ze kunnen hun glazen architecturaal paleis in Kortrijk opdoeken voor mijn part. Back to the start.
Procentuele waarde van de beleggingsportefeuille vermoedelijk iets meer dan 2%.
April 2023, koers tegen de €28, analisten, de blaadjes vol lof want deze Belgische topper moet je in port hebben. En dan is plots de uitgang te klein, analisten zijn intussen allang vertrokken en de onwetende belegger blijft met de rommel zitten.
Mooie aandelen voor een analist die er met zijn neus opzit maar waar je als onwetende belegger beter ver van afblijft.
Kan iemand uitleggen waarom het aandeel van Tesla nabeurs zo hard stijgt (13%) bij zo'n slecht nieuws? Het Musk effect? Blijkbaar nieuws dat er betaalbare modellen sneller op de markt verschijnen? Begrijp ik toch allemaal niet hoor.
De omzetdaling q1 2024 was zelfs sterker dan de laatste daling van het bedrijf in 2020, die te wijten was aan een verstoorde productie tijdens de Covid-pandemie.
De omzetdaling q1 2024 was zelfs sterker dan de laatste daling van het bedrijf in 2020, die te wijten was aan een verstoorde productie tijdens de Covid-pandemie.
Spelletje van de market makers en optiemarkt. Iedereen met puts is zijn geld kwijt, aandeel springt straks 15% omhoog en vanaf daar kunnen ze weer verder short. Slechte resultaten waren al ingeprijsd, en blijkbaar zijn ze toch iets beter dan verwacht. Blijft nog wel een tijdje een meme-aandeel met bijhorende volatiliteit. Fundamentals zijn wel allemaal in lijn met wat je zou verwachten voor een autofabrikant. Operationele marge iets meer dan 5% en er is recent aangekondigd dat ze de prijzen nog laten zakken. Verdelers krijgen hun e-wagens aan de straatstenen niet kwijt en in China lijkt het over and out voor Tesla (op basis van marktaandeel). Volgens mij zijn Musk en zijn antics ook niet bevorderend voor de reputatie van het bedrijf.
- voorheenCP1234
- Sr. Member
- Contacteer:
Tesla was een "Icarus" die heel snel voor even boven al de rest heeft kunnen vliegen.
De "Chinezen" hebben zowel hun grootste markt afgenomen en ze doen met de dag meer pijn op hun "Westerse" thuismarkten.
De "Westerse" concurrentie zit natuurlijk ook niet stil en dat in combinatie met het feit dat bijna geen enkele particulier interesse heeft in een EV, en dan zeker al in geen ( voor vele doorsnee werkende mensen ) onbetaalbare Tesla zal zeker toekomstgericht niet veel goeds betekenen. Introducties van goedkopere modellen en veel lagere winstmarges liggen dan ook voor de hand.
Volgens mij is het nog te vroeg om Tesla in het rijtje te zetten als bedrijven zoals Blockbuster of Kodak maar komt Nokia mijn inziens heel dichtbij.
De "Chinezen" hebben zowel hun grootste markt afgenomen en ze doen met de dag meer pijn op hun "Westerse" thuismarkten.
De "Westerse" concurrentie zit natuurlijk ook niet stil en dat in combinatie met het feit dat bijna geen enkele particulier interesse heeft in een EV, en dan zeker al in geen ( voor vele doorsnee werkende mensen ) onbetaalbare Tesla zal zeker toekomstgericht niet veel goeds betekenen. Introducties van goedkopere modellen en veel lagere winstmarges liggen dan ook voor de hand.
Volgens mij is het nog te vroeg om Tesla in het rijtje te zetten als bedrijven zoals Blockbuster of Kodak maar komt Nokia mijn inziens heel dichtbij.
Deze droge vent heeft nogal wat interessante informatie te delen over de EV markt: https://www.youtube.com/watch?v=hNfquYHvaCk
Zou het niet kunnen dat Barco zowat het meest koopwaardig aandeel van de lage landen is ?
Zou het niet kunnen dat Barco zo zwaar valt omdat het in het verleden zwaar opgepompt werd door analisten met steeds hogere koersdoelen ?
Een dividend van 0.48 euro voor 2023. Een stijging van 9.10% tov 2022. Betaalbaar vanaf 6 mei.8 mei op uw rekening.
Intrede van de Spaanse vermogensbeheerder Alantra,lijkt mij toch ook positief.
Overweeg een aankoop voor mijn Sea-salt-portfolio. Maar eerst eens afwachten of de steun op 14 euro stand houdt.
Ik heb geen probleem met ongelijk te krijgen maar ik vrees dat je iets te optimistisch bent. Omzetdaling en orderinstroom meer dan 20% gezakt en m'n ziet geen groei in het lopend jaar. Doen sectorgenoten het niet beter dan?Divi schreef: ↑24 april 2024, 11:23Zou het niet kunnen dat Barco zowat het meest koopwaardig aandeel van de lage landen is ?
Zou het niet kunnen dat Barco zo zwaar valt omdat het in het verleden zwaar opgepompt werd door analisten met steeds hogere koersdoelen ?
Een dividend van 0.48 euro voor 2023. Een stijging van 9.10% tov 2022. Betaalbaar vanaf 6 mei.8 mei op uw rekening.
Intrede van de Spaanse vermogensbeheerder Alantra,lijkt mij toch ook positief.
Overweeg een aankoop voor mijn Sea-salt-portfolio. Maar eerst eens afwachten of de steun op 14 euro stand houdt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Te pessimistisch lijkt me echter ook nergens voor nodig.
https://www.barco.com/nl/about/press-re ... pdate-1q24“Het eerste kwartaal van 2024 werd gekenmerkt door een verwachte voorraadafbouw bij onze klanten in Meeting Experience en Healthcare. Die voorraadafbouw zal naar verwachting halverwege het jaar grotendeels zijn afgerond. In Entertainment werd de vraag gehinderd door de nasleep van de stakingen in de Noord-Amerikaanse filmindustrie en door klanten die hun bestellingen uitstellen in afwachting van onze nieuwe productlanceringen. Barco heeft een brede pijplijn van nieuwe productintroducties in al zijn divisies, die een stevige basis vormen waarmee we onze groei vanaf het tweede semester kunnen hervatten. We blijven investeren in onze innovatiepijplijn van baanbrekende visualisatietechnologieën in voorbereiding van meer nieuwe productintroducties in 2025. Ondertussen blijven we onze kostencompetitiviteit versterken door middel van onze strategie van focused factories, inclusief de opening van de nieuwe Entertainment-fabriek in China, waar de commerciële productie start in het tweede kwartaal.”