Rijden met EV vs ICE
Re: Rijden met EV vs ICE
Meestal is laten liggen en er voor zorgen dat het niet verder uitbreidt de beste optie. Saneren om het ergens anders te dumpen heeft niet veel zin, niet alle vervuilde gronden zijn immers weer proper genoeg te krijgen.
Tesla has lowest maintenance and repair cost of any brand:
https://electrek.co/2024/04/22/tesla-lo ... any-brand/
https://electrek.co/2024/04/22/tesla-lo ... any-brand/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bij Tesla betaal je inderdaad geen 5 euro om een reeds vol ruitensproeiervloeistof te laten bijvullen zoals bij de VW dealer.
4000 $ voor 10 jaar onderhoud is idd schappelijk. De Siebener zit na 7 jaar net boven de 4000 euro, banden inbegrepen. Het grote verschil zit blijkbaar in de eerste 5 jaar. Toch had ik graag het complete plaatje eens gezien: aankoop - onderhoud - wisselstukken - verbruik - verkoop op een periode van 10 jaar. Spaarplan zal wel ergens zo'n revue kunnen googlen.
Zit de vervanging van de batterij daar ook in als ie na pakweg 7 jaar de geest geeft?
De praktijk wijst net uit dat die batterijen -zeker in het geval van Tesla- na 7 jaar nog lang niet versleten zijn.
Google eens op 'ev batterij reparatie '.
De aftermarket voor ev's is zich aan het ontwikkelen.
Het zou mij ook niet verbazen dat verzekeringsmaatschappijen binnenkort met een specifieke batterijverzekering afkomen voor de mensen die houden van zekerheid.
De aftermarket voor ev's is zich aan het ontwikkelen.
Het zou mij ook niet verbazen dat verzekeringsmaatschappijen binnenkort met een specifieke batterijverzekering afkomen voor de mensen die houden van zekerheid.
Als je batterij na 7 jaar effectief dient vervangen te worden, dan zal het gratis zijn onder garantie als je tegen dan nog geen 160.000 km gereden hebt. De batterijen in een Tesla dienen, volgens wat ik al meermaals op internet en YouTube gevonden heb, na 500.000 tot 660.000 km vervangen te worden. Ook de capaciteit om effectief te rijden, batterijdegradatie, is makkelijk 90% na vele jaren.
Er zijn trouwens ook al merken die 10 jaar garantie geven op de batterij. Met de komst van steeds betere batterijen in meer modellen, LFP, wordt dit probleem kleiner en kleiner. Ik vraag me zelfs af of je op termijn niet je batterij kan upgraden, toch zeker op modellen die veelvoorkomend zijn. We zien wel.
Bovendien moeten we ook zeggen: de prijs van batterijen zal nog serieus dalen met de jaren en de capaciteit zal nog serieus verhogen. Tegen dat een groot deel van de batterijen toch de geest zal geven, als je al het aantal km's bereikt (wie doet dat tegenwoordig, 500.000 km met een wagen rijden??), is het probleem mogelijks al geen of amper nog een probleem. De toekomst zal dit uitwijzen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Batterij reparatie is :
In een batterij van bv. 12 jaar oud de kapotte cellen vervangen en de andere cellen laten voor wat ze zijn.
Een jaar later sta je dan weer bij de hersteller voor andere cellen die stuk zijn.
Daarom is dat redelijk "bogus".
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
2000 km met één laadbeurt (720 Wh/kg):
https://newmobility.news/2024/04/05/chi ... -km-range/
https://newmobility.news/2024/04/05/chi ... -km-range/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
De toezichthouder heeft een punt. De combinatie van autonoom rijden en tegelijk toch op de weg moeten letten als chauffeur is niet vol te houden.
Inderdaad. Mensen gaan denken, die auto rijdt toch vanzelf en dan gaan ze andere dingen gaan doen achter het stuur met alle gevolgen van dien.
Dat is eigenlijk hetzelfde als met het te laag ingeschat verbruik van auto's met fossiele brandstoffen.
De constructeurs liegen altijd over het verbruik van alle auto's. In feite zou de consument de extra kosten moeten terugkrijgen van de constructeurs.