Peiling federale verkiezingen 2024
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Het is niet omdat je eruit ziet als een koorknaapje en je er voordoet als eentje dat je er ook eentje bent. Dat zijn net de gevaarlijkste. Wolf in schaapsvacht.Abatoetnie schreef: ↑24 april 2024, 10:28Als ik de politieke "gezichten" van links-extremisme zie zijnde Raoul Hedebouw en Jos D'Haese dan maak ik mij toch iets minder zorgen dan als ik de "gezichten" en de "maatpakken" van Filip De Winter, TomVan Grieken en Dries VL zie.VincentVega schreef: ↑24 april 2024, 09:42 En wat politiek extremisme betreft: ik maak me meer zorgen over links-extremisme dan over rechts-extremisme.
Hoe noem je eigenlijk een forum waar maar één politieke richting wordt aanvaard, namelijk die naar rechts ?
Spaargids.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dan toch liever een wolf in schaapsvacht (die kan je tenminste nog aaien zonder jezelf pijn te doen) dan een wolf in wolfsvacht.Trivium schreef: ↑24 april 2024, 12:54Het is niet omdat je eruit ziet als een koorknaapje en je er voordoet als eentje dat je er ook eentje bent. Dat zijn net de gevaarlijkste. Wolf in schaapsvacht.Abatoetnie schreef: ↑24 april 2024, 10:28
Als ik de politieke "gezichten" van links-extremisme zie zijnde Raoul Hedebouw en Jos D'Haese dan maak ik mij toch iets minder zorgen dan als ik de "gezichten" en de "maatpakken" van Filip De Winter, TomVan Grieken en Dries VL zie.
Elk zijn goesting. Als jij liever om de tuin geleid wordt dan dat je op voorhand weet met wie je te doen hebt geen probleem voor mij. Een beetje hetzelfde als wanneer je naar huis gaat met een vrouw met een push-up of een laag schmink. Eenmaal de valse laag eraf is kom je voor een verrassing te staan. Ik hou niet van verrassingen.
Politiek zonder godsdienst kan, maar godsdienst zonder politiek bestaat niet. Godsdienst is namelijk een machtsysteem, een methode om de maatschappij te organiseren en alle aspecten van je dagelijkse leven te bepalen.
Inderdaad. Vergis js niet in de aaibaarheid en de geveinsde vroomheid van die figuren. Ze zijn mediageniek, maar van zora je hen de kans geeft schaffen ze democratie af. Ze zijn geen haar beter (of slechter) dan VB.Trivium schreef: ↑24 april 2024, 13:54 Elk zijn goesting. Als jij liever om de tuin geleid wordt dan dat je op voorhand weet met wie je te doen hebt geen probleem voor mij. Een beetje hetzelfde als wanneer je naar huis gaat met een vrouw met een push-up of een laag schmink. Eenmaal de valse laag eraf is kom je voor een verrassing te staan. Ik hou niet van verrassingen.
Ik ken trouwens weinig communistische landen waar het de gewone burgers voor de wind gaat. Wie ze wel kent mag ze opnoemen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien kiest de meerderheid van de kiezers voor "extreem links" of "extreem rechts" omdat het "midden" er al jaren niets van bakt?
Na de verkiezingen zullen de partijen uit het midden weer verkondigen dat ze beter moeten luisteren naar de kiezers. Maar misschien is het "midden" gewoon het probleem, waardoor er meer "extreem" wordt gekozen?
Na de verkiezingen zullen de partijen uit het midden weer verkondigen dat ze beter moeten luisteren naar de kiezers. Maar misschien is het "midden" gewoon het probleem, waardoor er meer "extreem" wordt gekozen?
Goh, je kunt toch wel velig stellen dat de w-europa en de usa meer kapitalistisch dan communistisch zijn. En je kunt niet ontkennen dat het het deel kapitalisme is dat voor welvaart gezorgd heeft. Hpeveel beter habben wij het niet in vergelijking met 100 jaar geleden. Op vlak van onderwijs, technologie, gezondheidszorg, entertainment, voeding,...EarthNvstr1 schreef: ↑24 april 2024, 15:35 Als er uberhaupt al één zou zijn ...
Beetje hetzelfde als vragen om een kapitalistisch land te noemen n.m.i.
Kijk naar Hong Kong, Taiwan, China,... Van zodra men het kapitalistische systeem is gaan omarmen is de welvaart beginnen boomen. Je gaat mij niet horen zeggen dat kapitalisme perfect is, of zelf dat ongebreideld kapitalisme goed is, maar kapitalisme as such is de enige manier om vooruit te geraken.
Fair enough. Maar... Twee extremen bij mekaar brengen om een regering te vormen is moeilijker dan een centrum-rechtse en een centrum-linkse partij bijeen te krijgen. Slim is het niet.
En, doordat de extremen met een groot deel zetels gaan lopen zijn steeds kleinere (en dus meerdere) centrumpartijen tot mekaar veroordeeld om er nog samen nog iets van te proberen bakken. Het resultaat heeft onvermijdelijk weinig smaak. Dit uiteraard gecombineerd met het feit dat N en Z het over welgeteld nul zaken met mekaar eens zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De meerderheid stemt niet extreem links of rechts. In Vlaanderen 40%. (Blok 30% Pvda 10%) en Wallonie Pvda 20% ? De meerderheid stemt dus niet op hen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk inderdaad ook dat wij met 2 dingen tegelijk te maken hebben:
- we zitten rond een piek qua individualisme, waardoor er ook extremer gestemd wordt met de door jou genoemde gevolgen
- onze specifieke staats problematiek die evolueert maar nog lang niet in de buurt van voltooiïng komt
Uiteindelijk zou het beleid in een democratie altijd ergens in het midden moeten zitten.
De wederkerende verkiezingen kunnen hoogstens dat midden tijdelijk wat opschuiven naar een bepaalde kant.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240423_97296632
Met de burn-out op reis voor 500€ per maand. De ideeën lijken eindeloos momenteel.
Met de burn-out op reis voor 500€ per maand. De ideeën lijken eindeloos momenteel.