Welke rubriek aangifte langtermijn sparen 3353 of 1353
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Welke rubriek aangifte langtermijn sparen 3353 of 1353
Bij de aangifte zie ik zowel rubriek 3353 en 1353 als aangifte voor het langtermijnsparen met een tak21 verzekering.
Ik vraag me af wat het verschil is en welke rubriek juist is voor mij ?
(ik bezit geen woning)
Ik vraag me af wat het verschil is en welke rubriek juist is voor mij ?
(ik bezit geen woning)
Re: Welke rubriek aangifte langtermijn sparen 3353 of 1353
Geen van beide. Je zit hier in het topic pensioensparen. Je betaalde premies voor je tak 21 pensioenspaarverzekering vul je in rubriek 1361 in.
Indien je toch een fiscale tak 21 beleggingsverzekering hebt vul je de premie in rubriek 1353-2353 federale vermindering langetermijnsparen in.
In rubrieken 3353-4353 vul je de SSV-premies van je eigen woning voor leningen van voor 2005 in. In de rubrieken 1353-2353 vul je de SSV-premies voor leningen van je niet eigen wonig, opbrengst eigendom en de premies van de fiscale beleggingsverzekeringen en individuele levensverzekeringen in.
Voor de SSV's en de individuele levensverzekering kreeg je een fiscaal attest 281.62. Voor de pensioenspaarverzekering en het pensioenspaarfonds kreeg je het fiscaal attest 281.60.
Zie de toelichting en voorbereiding aanslagjaar 2024 https://financien.belgium.be/nl/particu ... oelichting
Indien je toch een fiscale tak 21 beleggingsverzekering hebt vul je de premie in rubriek 1353-2353 federale vermindering langetermijnsparen in.
In rubrieken 3353-4353 vul je de SSV-premies van je eigen woning voor leningen van voor 2005 in. In de rubrieken 1353-2353 vul je de SSV-premies voor leningen van je niet eigen wonig, opbrengst eigendom en de premies van de fiscale beleggingsverzekeringen en individuele levensverzekeringen in.
Voor de SSV's en de individuele levensverzekering kreeg je een fiscaal attest 281.62. Voor de pensioenspaarverzekering en het pensioenspaarfonds kreeg je het fiscaal attest 281.60.
Zie de toelichting en voorbereiding aanslagjaar 2024 https://financien.belgium.be/nl/particu ... oelichting
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.