Peiling federale verkiezingen 2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Peiling federale verkiezingen 2024
Ook bij Groen vragen ze zich waar ze dat verdiend hebben
Groen peilt maar net boven de kiesdrempel in nieuwe peiling, Vooruit moet opnieuw klappen incasseren
Maar dat is het zowat met het goede nieuws. Ook in deze peiling blijkt de Partij Van De Afgunst meer en meer Vlamingen te bekoren. Op die manier wordt het andermaal een vestzak-broekzak operatie.
Groen peilt maar net boven de kiesdrempel in nieuwe peiling, Vooruit moet opnieuw klappen incasseren
Maar dat is het zowat met het goede nieuws. Ook in deze peiling blijkt de Partij Van De Afgunst meer en meer Vlamingen te bekoren. Op die manier wordt het andermaal een vestzak-broekzak operatie.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Groen gaat spoedig een congres houden waar ze als speerpunt voor de verkiezingen een nieuwe taks op autobanden gaan voorstellen (10 euro per band) en 50 cent pet liter op alles wat in een fles zit.
Zou er net voor de verkiezingen niet een mini-schandaal kunnen uitbreken rond een paar kopstukken van de nva ? Dat ze in Antwerpen of ergens in Limburg met een zwaar stuk in hunne frank gaan eten zijn, zattenpraat verkochten en niet wilden betalen (of zoiets) ? --KNIP--
Dan is mijn hele maand ineens goed.
Zou er net voor de verkiezingen niet een mini-schandaal kunnen uitbreken rond een paar kopstukken van de nva ? Dat ze in Antwerpen of ergens in Limburg met een zwaar stuk in hunne frank gaan eten zijn, zattenpraat verkochten en niet wilden betalen (of zoiets) ? --KNIP--
Dan is mijn hele maand ineens goed.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Hoewel de volgorde niet geheel hetzelfde is komt het toch maar overeen met de top3 van SG momenteelCarpeNoctem schreef: ↑25 april 2024, 18:20 Ook bij Groen vragen ze zich waar ze dat verdiend hebben
Is dit misschien een deal? Ik bedoel maar, tussen SG en iemand/iets/ergends?KV schreef: ↑25 april 2024, 21:11Hoewel de volgorde niet geheel hetzelfde is komt het toch maar overeen met de top3 van SG momenteelCarpeNoctem schreef: ↑25 april 2024, 18:20 Ook bij Groen vragen ze zich waar ze dat verdiend hebben
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nu je het zegtKV schreef: ↑25 april 2024, 21:11Hoewel de volgorde niet geheel hetzelfde is komt het toch maar overeen met de top3 van SG momenteelCarpeNoctem schreef: ↑25 april 2024, 18:20 Ook bij Groen vragen ze zich waar ze dat verdiend hebben
Het Vivaldicircus bekoort de kiezer geenszins. En ik mag dan het gedachtegoed van de PVDA verafschuwen, ergens ga ik een kamerbrede glimlach niet kunnen onderdrukken als op de verkiezingsavond al die aftredende kopstukken met beteuterde gezichten gaan verklaren dat ze niet weten waar ze dit aan verdiend hebben. Om dan de dag nadien doodleuk te starten met het verdelen van de postjes in Vivaldi II.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Inderdaad goed nieuws dat het blok niet verder stijgt en dat Cdenv het redelijk goed doet. Jammer dat het idealisme van Groen niet zo goed scoort.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zie dat Nieuw-Zeelanders en/of Australiërs ook niet zoveel belastingen betalen, dat lijkt me toch aantrekkelijker, de taal die ze daar spreken geniet ook mijn voorkeur. De gemiddelde mens lijkt me daar ook net iets minder zuur en iets meer "laid back" dan hier.
Mijn valies staat klaar
Voor een vakantie misschien, om te emigreren kom je daar niet zo gemakkelijk binnen en je gaat daar al zeker niet voor een uitkering en huisvesting naar het dichtstbijzijnde OCMW moeten gaan.Abatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 08:09 Ik zie dat Nieuw-Zeelanders en/of Australiërs ook niet zoveel belastingen betalen, dat lijkt me toch aantrekkelijker, de taal die ze daar spreken geniet ook mijn voorkeur. De gemiddelde mens lijkt me daar ook net iets minder zuur en iets meer "laid back" dan hier.
Mijn valies staat klaar
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet alleen is de levensstandaard er hoog en de belastingen laag ... maar hebben ze ook nog een écht migratiebeleid.vortex schreef: ↑26 april 2024, 08:26Voor een vakantie misschien, om te emigreren kom je daar niet zo gemakkelijk binnen en je gaat daar al zeker niet voor een uitkering en huisvesting naar het dichtstbijzijnde OCMW moeten gaan.Abatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 08:09 Ik zie dat Nieuw-Zeelanders en/of Australiërs ook niet zoveel belastingen betalen, dat lijkt me toch aantrekkelijker, de taal die ze daar spreken geniet ook mijn voorkeur. De gemiddelde mens lijkt me daar ook net iets minder zuur en iets meer "laid back" dan hier.
Mijn valies staat klaar
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Australië was oorspronkelijk bedoeld als gevangeniskolonie, vandaar wellicht ... ze weten zelf hoe hun voorouders waren ;-)VincentVega schreef: ↑26 april 2024, 08:41Niet alleen is de levensstandaard er hoog en de belastingen laag ... maar hebben ze ook nog een écht migratiebeleid.
Nu ja, een migratiebeleid op een (weliswaar groot) eiland waar het net iets te ver varen is met een bootje is net iets makkelijker dan een doorrijlandje in het midden van Europa.
Immigratiebeleid is 1 ding. Vergeet ook het weer daar niet.
Extreme hitte is niet mijn ding.
Ik ga er nog eens over moeten nadenken als ik eenmaal in pensioen ben.
Extreme hitte is niet mijn ding.
Ik ga er nog eens over moeten nadenken als ik eenmaal in pensioen ben.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ja ja, het zal aan het zeetje liggen In Hongarije hebben ze heel weinig tot geen migranten meer, is nochtans een van de doorrijlandjes naar de luilekkerlanden wat hogerop in Europa. Maar het zal wel aan het zeetje liggen en aan de landen van oorsprong die hun (beste burgers)-1 niet terug willen.Abatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 09:02 Australië was oorspronkelijk bedoeld als gevangeniskolonie, vandaar wellicht ... ze weten zelf hoe hun voorouders waren ;-)
Nu ja, een migratiebeleid op een (weliswaar groot) eiland waar het net iets te ver varen is met een bootje is net iets makkelijker dan een doorrijlandje in het midden van Europa.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
Engeland is ook een eiland omgeven door zee. Blijkbaar houdt dat dan toch illegale migranten niet tegen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Engeland ligt dertig kilometer van Calais, lijkt me net iets eenvoudiger om te proberen met een bootje over te varen (en nog verdrinken er zoveel) dan pakweg van de Filipijnen naar Australië.VincentVega schreef: ↑26 april 2024, 10:56 Engeland is ook een eiland omgeven door zee. Blijkbaar houdt dat dan toch illegale migranten niet tegen.
Eventjes google maps erbij genomen en het dichtste punt is 166 km. tussen het noordelijkste puntje van Australië en het zuidelijkste punt van Papoea-Nieuw-Guinea.
Er ligt net iets meer (ruiger) water rond dat eiland dan rond Engeland ... maar ik veronderstel dat je geografische kennis ook wel zover reikt.
Inderdaad. In plaats van in luilekkerland terecht te komen worden ze daar overal buiten gekeken dus rijden ze maar door naar oa. België.vortex schreef: ↑26 april 2024, 09:19Ja ja, het zal aan het zeetje liggen In Hongarije hebben ze heel weinig tot geen migranten meer, is nochtans een van de doorrijlandjes naar de luilekkerlanden wat hogerop in Europa. Maar het zal wel aan het zeetje liggen en aan de landen van oorsprong die hun (beste burgers)-1 niet terug willen.Abatoetnie schreef: ↑26 april 2024, 09:02 Australië was oorspronkelijk bedoeld als gevangeniskolonie, vandaar wellicht ... ze weten zelf hoe hun voorouders waren ;-)
Hongarije is trouwens een zalig land om op reis te gaan.