De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Succes maar weer allemaal voor vandaag.
Waarom, we moeten toch niks doen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik blijf bij mijn koper, PGM's, uranium, zilver .... aandelen. Al een mooie run gehad. Aan het consolideren de laatste dagen door Powell's onzekerheden.
Ik volg het al een hele tijd maar gelukkig nog nooit ingestapt. Je moet eens het koersverloop over 10 jaar bekijken.
@Trivium:
Ipv de schulden af te bouwen blijven ze maar elk kwartaal dividend uitkeren. Interessant als je aankoopkoers onder de 3$ is, minder interessant als je het kocht aan 9$ ... Onze Dokter kan ook niet lachen met die fratsen van het management.
Ipv de schulden af te bouwen blijven ze maar elk kwartaal dividend uitkeren. Interessant als je aankoopkoers onder de 3$ is, minder interessant als je het kocht aan 9$ ... Onze Dokter kan ook niet lachen met die fratsen van het management.
Je zou voor minder diarree krijgen
Alphabet, zoals verwacht, enorm sterke prestatie in Q1. Omzet $2 miljard boven consensus. EPS $1,89 vs $1,51 expected. Marges omhoog. Ze starten met een dividenduitkering (minder fan van) en er wordt nog eens $70 miljard share buybacks toegezegd.
Voor zij die twijfelden aan de haalbaarheid van de groeipercentages van vorig jaar: ze zijn nog versneld. Omzet +15% tov 13% eerder en cloud groei +28% tov +26%.
Nabeurs +14%, trekt Amazon mee: +3,8% nabeurs.
Ik ga gelukkig slapen vanavond, maar eerst nog een wijntje
Voor zij die twijfelden aan de haalbaarheid van de groeipercentages van vorig jaar: ze zijn nog versneld. Omzet +15% tov 13% eerder en cloud groei +28% tov +26%.
Hun zoekmachine is nog niet dood, da’s wel duidelijk. Ik had ze weer opgepikt tijdens het dipje aan 137.5$, dat was echt goedkoop, zowel qua PE als cash flow. Chatgpt gaat hun zoekmachine niet snel vervangen denk ik. Ik gebruik ze allebei, elk voor andere doeleinden. Met Microsoft en Alphabet wordt de klap van Meta meer dan goedgemaakt.Rise schreef: ↑25 april 2024, 22:18 Alphabet, zoals verwacht, enorm sterke prestatie in Q1. Omzet $2 miljard boven consensus. EPS $1,89 vs $1,51 expected. Marges omhoog. Ze starten met een dividenduitkering (minder fan van) en er wordt nog eens $70 miljard share buybacks toegezegd.
Een klein dividendje is toch ok. Zolang ze het meeste geld kunnen herinvesteren op een rendabele manier vind ik het prima.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Lang niet op mijn radar gestaan (geen fan van de business, veel te veel "uitstapjes" in tech die nergens op uitdraait,...) maar na enkele posts hier over hun waardering had ik ze toch eens herbekeken en moest ik concluderen dat ze puur cijfermatig inderdaad wel erg interessant noteerden. Heb ze toen (februari ofzo) opgepikt aan 144$
Dus bedankt Rise, ik denk dat het jouw post was die me het doen bekijken heeft. Dikke 20% erbij op 2 maanden
Dus bedankt Rise, ik denk dat het jouw post was die me het doen bekijken heeft. Dikke 20% erbij op 2 maanden
Aantal clubs +19%, omzet +16%, aantal leden +13% en gemiddelde omzet per lid +4%. Ledenmijlpaal van 4 miljoen overschreden. Overname RSG zit nog niet mee in de omzetcijfers omdat de transactie pas op het eind van het kwartaal werd afgerond.
Koers €21 Blij dat ik voor de cijfers nog heb teruggekocht, dikke merci voor de heads up Umi!We expect to generate free cash flow before new club expansion per share of between €2.60 and
€2.95 compared to €2.09 in 2023, representing growth of 24% to 41%. This compares to our initial
guidance of €2.90 to €3.25 as provided during our November 2023 Capital Markets Day (CMD). We
maintain our 2025 and 2026 free cash flow before new club expansion guidance of €3.50 to €4.10
and €4.30 to €5.00, respectively, as provided during our CMD.
We expect our nearly one thousand mature clubs to realise a ROIC of well over 30%.
Edit: koers beweegt amper, waanzin. Koop volgende week waarschijnlijk nog bij. Moet enkel die schulden eerst eens beter leren begrijpen. De markt lijkt er toch serieus over te vallen...
Laatst gewijzigd door Rise op 26 april 2024, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De cijfers van MSFT, toch wel een beetje de uitdager van google (met hun copilot en Azure), waren ook goed.Rise schreef: ↑25 april 2024, 22:18 Alphabet, zoals verwacht, enorm sterke prestatie in Q1. Omzet $2 miljard boven consensus. EPS $1,89 vs $1,51 expected. Marges omhoog. Ze starten met een dividenduitkering (minder fan van) en er wordt nog eens $70 miljard share buybacks toegezegd.
Meta daarentegen viel eergisteren terug, na een verschroeiende rit van bijna 500% sinds eind '22.
Het is eigenlijk omgekeerd Amazon is afgetekend marktleider met AWS (7x groter dan de volgende 10 concurrenten samen ofzo). Microsoft is nr 2 met Azure. Google volgt op plaats 3 en is pas sinds eind vorig jaar effectief winstgevend met zijn cloud poot. Net daarom is die versnelde groei van 28% een zeer goed signaal. Google is ook uitdager van Microsofts Office met hun Google Workspace.
Google hoeft op vlak van AI imo niet onder te doen als je verder kijkt dan de huidige LLMs. Niet vergeten dat het net Google was dat in 2016 wereldnieuws haalde met AlphaGo/AlphaZero. Zij zijn de grondleggers van machine learning, wat ons tot AI heeft gebracht. DeepMind is 100% eigendom van Google. Microsoft heeft OpenAI niet in eigen handen (althans op papier).
Alphabet wordt nog altijd, onterecht, bekeken als een advertentiebedrijf. Dat is ook de enige reden waarom je een bedrijf dat 15% groeit en een nettokaspositie van 100 miljard meesleurt kon kopen aan 19x de winst. Komende jaren zal blijken dat dit een foute inschatting was (kon je al zien in Q4'23: earnings beat ondanks miss op ad revenue). Ik mik rond de $200 tegen eind dit jaar.
Google hoeft op vlak van AI imo niet onder te doen als je verder kijkt dan de huidige LLMs. Niet vergeten dat het net Google was dat in 2016 wereldnieuws haalde met AlphaGo/AlphaZero. Zij zijn de grondleggers van machine learning, wat ons tot AI heeft gebracht. DeepMind is 100% eigendom van Google. Microsoft heeft OpenAI niet in eigen handen (althans op papier).
Alphabet wordt nog altijd, onterecht, bekeken als een advertentiebedrijf. Dat is ook de enige reden waarom je een bedrijf dat 15% groeit en een nettokaspositie van 100 miljard meesleurt kon kopen aan 19x de winst. Komende jaren zal blijken dat dit een foute inschatting was (kon je al zien in Q4'23: earnings beat ondanks miss op ad revenue). Ik mik rond de $200 tegen eind dit jaar.
Amazon noch Alphabet biedt een even geintegreerde omgeving aan als Azure. MSFT heeft een ecosysteem: ik denk niet alleen aan de integratie van Copilot in o365, maar vooral de embedding van development omgevingen in Azure om de volledige lifecycle te beheren (startende van ontwikkeling van microservices in Visual Studio, tot en met de deployment via Azure DevOps en alle stadia daartussen). Amazon daarentegen is de Aldi van de cloud services. Een "me too" product dat vooral op vlak van prijs moet concurreren.Rise schreef: ↑26 april 2024, 09:22 Het is eigenlijk omgekeerd Amazon is afgetekend marktleider met AWS (7x groter dan de volgende 10 concurrenten samen ofzo). Microsoft is nr 2 met Azure. Google volgt op plaats 3 en is pas sinds eind vorig jaar effectief winstgevend met zijn cloud poot. Net daarom is die versnelde groei van 28% een zeer goed signaal. Google is ook uitdager van Microsofts Office met hun Google Workspace.
Dat Alphabet ooit sterk stond op vlak van AI heeft in een snel veranderende wereld weinig te betekenen. IBM stond ook ooit sterk op dat vlak. Google Workspace wordt toch werkelijk door niemand serieus meer gebruikt? Hun zoekengine, ooit beschouwd als een oninneembare burcht, wordt voor het eerst uitgedaagd door copilot. Ik zie mensen het niet meer googelen, ze vragen het gewoon aan copilot om het op te zoeken. Ik zie copilot MoM maken tijdens vergaderingen (die uiteraard over MS Teams plaatsvinden). Binnenkort maakt het kant-en-klare powerpoint presentaties... geen enkele concurrent biedt dergelijk ecosysteem. Alphabet heeft zich hier in snelheid laten pakken (net zoals talloze andere spelers, o.a. Apple). Het is een winner-takes-it-all omgeving. Eens de knikkers verdeeld...
Nu goed, ik zie zowel Amazon als Alphabet ook een rol van betekenis spelen. Amazon blijft de grootste retailer ter wereld en durft te innoveren. En alphabet heeft nog altijd het monopolie op onze digitale tweeling dankzij Android. Voor mij is het niet "of", maar "en".